نسل جدید کیا فورته (سراتو 2018)

نسل جدید کیا فورته (سراتو 2018) در نمایشگاه خودرو دیترویت معرفی شد

نسل جدید کیا فورته یا همان سراتو 2018 معرفی شد. خودرو سدان Kia Cerato 2018 چه از نظر ظاهری و چه فنی با بهبودهایی همراه بوده است که در ادامه با آن‌ها آشنا خواهیم شد.

شرکت خودروسازی کیا موتورز کره، طبق وعده‌ای که داده بود از جدیدترین نسل خودرو کیا فورته یا همان سراتو 2018 در نمایشگاه خودرو دیترویت آمریکا پرده برداری کرد. این خودرو چند اسمی در بازار اروپا با عنوان Cee,d،‌ در بازار کره با نام K9، در ایالات متحده تحت نام فورته و  در سایر بازارهای جهانی همچون ایران با نام سراتو شناخته می‌شود.

نسل جدید کیا فورته (سراتو 2018)

نخستین چیزی که در سراتو 2018 قابل توجه است، طراحی بدنه‌ی آن بوده که تفاوت چشمگیری نسبت به نسل پیشین داشته است. در واقع سراتو جدید حالا کمی به خودرو کیا استینگر شباهت پیدا کرده است، اما این شباهت به قدری نیست که نتوان دو خودرو را از یکدیگر تشخیص نداد، بلکه در بسیاری از المان‌ها تفاوت‌هایی نیز بینشان وجود دارد.

نسل جدید کیا فورته (سراتو 2018)

اما این تغییرات تنها به طراحی ظاهری خودرو خلاصه نمی‌شود، کیا موتورز تغییرات گسترده‌ای را نیز در زیر کاپوت این خودرو و سیستم محرک آن اعمال کرده است. سراتو همراه با یک گیربکس اتوماتیک CVT و یا یک گیربکس 6 سرعته دستی قابل سفارش خواهد بود. یک پیشرانه چهار سیلندر 2 لیتری در قلب این خودرو به کار گرفته شده است که قادر به تولید 147 اسب بخار انرژی و گشتاور 178 نیوتن‌متری است.

نسل جدید کیا فورته (سراتو 2018)

طول سراتو 2018 افزایش پیدا کرده است

وقتی به ابعاد خودرو نگاه می‌کنیم نیز تغییرات محسوسی را می‌توانیم ملاحظه کنیم. به طور مثال می‌توان به افزایش 81 میلی‌متری طول کیا سراتو 2018 اشاره کرد که اینک طول کلی به 4641 میلی‌متر رسیده است تا فضای جلوی پای سرنشینان عقب را بهبود ببخشد. همچنین کمپانی کیا موتورز در تولید پلتفرم جدید این خودرو از بیش از 54 درصد فولاد پیشرفته همراه مقاومت بسیار بالا استفاده کرده است که می‌تواند تحمل بدنه خودرو در برابر ضربات احتمالی را تا 16 درصد افزایش دهد. حال باید دید که آیا با این کار، کیا سراتو 2018 می‌تواند امتیازهای بیشتری را از موسسات آزمایش ایمنی خودرو دریافت کند یا خیر!

نسل جدید کیا فورته (سراتو 2018)

در حال حاضر قیمت نسل جدید کیا فورته مشخص نشده است،‌ با این حال ما می‌دانیم که سدان جدید خودروساز کره‌ای کیا در تیپ‌های EX، S‌ و LX روانه بازار خواهد شد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. جاننن چ خوشگله این لامصب داخلشو ببین تا کی باید تو حسرت باشیم؟

  2. واسه ما که ده برابره تازه اگه سنگ اندازی نکنن