مقصد نهایی فضاپیاماهای ناسا کجاست

قبرستان فضاپیماها ، مکانی مرموز در جنوب اقیانوس آرام (گجت تی وی)

قبرستان فضاپیماها واقع در جنوب اقیانوس آرام جاییست که فضاپیماها به خواب ابدی می‌روند. گجت نیوز در یک ویدیوی اختصاصی و دوبله شده شما را با سرانجام نهایی فضاپیماهای ناسا آشنا می‌کند.

قبرستان فضاپیماها کجاست و سرنوشت نهایی فضاپیماها پس از اتمام ماموریتشان چیست؟

وقتی یک فضاپیما ماموریتش به اتمام می‌رسد و سوختش تمام می‌شود به مکانی می‌رود که ناسا به آن قبرستان فضاپیماها می‌گوید. 4800 کیلومتر دورتر از ساحل شرقی نیوزیلند مکانی با بیش از 3 کیلومتر عمق، دورترین نقطه در زمین و فاقد از هرگونه حیات بشری.

قبرستان فضاپیماها مکانی مطلوب برای فرود بازمانده یک فضاپیما است که معمولا با سرعتی نزدیک به 300 کیلومتر بر ساعت حرکت می‌کند. ناسا در پی محاسباتش احتمال تردد انسان ها در آن منطقه را 1 در 10000 تخمین زده و به همین دلیل این مکان به عنوان قبرستان فضاپیماها انتخاب شده است.

از سال 1971 تاکنون 263 بازمانده فضاپیما، از 4 ملیت مختلف در این مکان سقوط کرده است. تاکنون فقط فضاپیماهای بزرگ موفق شده اند خود را به آن منطقه برسانند چرا که فضاپیماهای کوچک قبل از اینکه به سطح زمین برسند در جو زمین نابود خواهند شد.

فضاپیمای بعدی در لیست مرگ ناسا کدام است ؟

ایستگاه فضایی بین‌المللی، به عنوان یکی از بزرگترین سازه های بشری در فضا، در لیست مرگ ناسا قرار داشته و طبق برنامه قرار است در 2024 به پایان کار خود برسد تا مانند هم رزمان خود برای همیشه به قلب تاریخ بپیوندد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

5 دیدگاه

  1. ایتیم ویدویی ها رو کاش برای خبر های مهم تری استفاده کنید ممنون میشم

  2. جالب بود برای علاقه مندان

  3. دمتون گرم

    همیشه برام سوال بوده این ماهواره ها، فضاپیماها و… که سقوط می کنن کجا میرن و چی میشه

    _____

    در مورد مثلث برمودا هم مطلب برید

  4. دیگه مرموزش چیه فضاپیماها که اونجا تبدیل نمیشن به موجوده فضایی