مدل اقتصادی خودرو شاسی بلند بنتلی بنتایگا

مدل اقتصادی خودرو شاسی بلند بنتلی بنتایگا مجهز به پیشرانه 8 سیلندر معرفی شد

مدل اقتصادی خودرو شاسی بلند بنتلی بنتایگا (Bently Bentayga) همراه با یک پیشرانه 8 سیلندر معرفی شد. این نسخه از توان تولیدی تقریبا نزدیک به مدل 12 سیلندر بنتایگا برخوردار بوده و مصرف سوخت آن اقتصادی‌تر است.

در حالی که همگان منتظر رونمایی کمپانی خودروسازی بریتانیایی بنتلی از نسخه هیبریدی بنتایگا بودیم، آن‌ها از مدل شاسی بلند آن مجهز به یک پیشرانه 8 سیلندر پرده برداری کردند. همین چند روز پیش بود که خبرهایی از نسخه هیبریدی خودرو شاسی بلند بنتلی بنتایگا به گوش می‌رسید. حتی گفته شده بود که یکی از سیستم‌های محرک هیبریدی خودرو پورشه پانامرا برای این نسخه در نظر گرفته شده است. حالا ما یک نسخه مجهز به پیشرانه 8 سیلندر آن را می‌بینیم که آماده‌ی حضور در نمایشگاه خودرو دیترویت شده است. لازم به ذکر است که سال گذشته، یک نسخه مجهز به پیشرانه 12 سیلندر از خودرو شاسی بلند بنتلی معرفی شده بود.

مدل اقتصادی خودرو شاسی بلند بنتلی بنتایگا

یک پیشرانه 4 لیتری 8 سیلندر توربو دوقلو در زیر کاپوت خودرو شاسی بلند بنتلی تعبیه شده است که قادر به تولید 542 اسب بخار و گشتاور 770 نیوتن‌متری است. اگر به خاطر داشته باشید، نسخه 12 سیلندر این خودرو قادر به تولید 600 اسب بخار انرژی همراه با گشتاور 900 نیوتن‌متر بود. اختلاف قدرت تولیدی بین این دو محصول تفاقت زیادی ندارد، پس این نسخه اقتصادی تازه معرفی شده می‌تواند قدرتی عملکردی تقریبا مشابه را نیز به ارمغان بیاورد. در اینجا یک نسخه دیزلی با توان تولید 429 اسب بخار نیز وجود دارد.

مدل اقتصادی خودرو شاسی بلند بنتلی بنتایگا

شتاب مدل اقتصادی خودرو شاسی بلند بنتلی بنتایگا کمتر از مدل 12 سیلندر آن

به نقل از خود بنتلی، شتاب 0 تا 96 کیلومتر بر ساعت این خودرو شاسی بلند با استفاده از پیشرانه 8 سیلندر بنزینی در حدود 4.4 ثانیه بوده که این رقم در نسخه دیزلی برابر با 4.6 ثانیه است. گشتاور و توان تولید کمتر در نسخه‌ی 8 سیلندر خودرو شاسی بلند بنتلی بنتایگا باعث کاهش قدرت شتابگیری خودرو نسبت به ثبت زمان 4 ثانیه‌ای نسخه 12 سیلندری شده است. به جهت هرچه اقتصادی کردن مصرف سوخت،‌ پیشرانه جدید این خودرو در مواقع غیر ضروری اقدام به غیرفعال کردن 4 سیلندر از مجموع 8 سیلندر می‌کند و اگر راننده به آن نیاز داشته باشد،‌ فورا هر 8 سیلندر فعال می‌شوند. انجام این کار در کسری از زمان (تنها 20 میلی‌ثانیه) انجام می‌شود تا هیچ یک از سرنشینان خودرو کوچکترین احساسی از این تغییر نداشته باشند. در کنار این فناوری، حتی سیستم غیرفعال سازی خودکار پیشرانه نیز می‌تواند به مصرف اقتصادی‌تر سوخت توسط این خودرو کمک کند.

مدل اقتصادی خودرو شاسی بلند بنتلی بنتایگا

اما خوشبختانه در کنار استفاده از یک پیشرانه با تعداد سیلندرهای کمتر، بنتایگا هنوز هم ارائه کننده ویژگی‌های آفرود است. شما می‌توانید در هر نوع جاده، حالت رانندگی مختص به آن را فعال کنید تا رانندگی لذتبخش‌تری را تجربه کنید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

7 دیدگاه

  1. گفتید مدل اقتصادی ولی حرفی از قیمتش نبود

  2. قیافش از جلو خیلی خوبه از پشت افتضاحه

  3. ادم بخواد بخره همون ۱۲ سیلندرشو میخره دیگه چه کاریه