بی وای دی SkyRail

بی وای دی SkyRail ؛ قطار مونوریل تمام الکتریکی خودران بی وای دی معرفی شد

بی وای دی SkyRail نخستین قطار مونوریل تمام الکتریکی خودران جهان در کشور چین معرفی شد. این قطار قادر به حمل 100 نفر بوده و دارای یک کابین باربری است.

بزرگ‌ترین سازنده اتومبیل های الکترونیکی چینی، شرکت BYD برای اولین بار از تکنولوژی رانندگی خودکار خود همراه با یک سیستم مونوریل در یینچوان به عنوان بخشی از سیستم حمل و نقل عمومی منطقه نینگ شیا پرده برداری کرد. این کمپانی همچنین در نظر دارد تا این تکنولوژی را تا سال 2020 برای اتوبوس های مسیر ثابت برای فرودگا‌ها و بندرها خود توسعه ببخشد تا در آینده‌ای نزدیک مسافران با استفاده از این وسایل به مکان‌های مورد نظر منتقل شوند.

قطار شهری بی وای دی SkyRail تا 100 مسافر را حمل می‌کند

قطار بی وای دی SkyRail که از آگوست گذشته همراه با رانندگی انسان راه اندازی شده است، اینک در حال تبدیل شدن به نخستین سیستم یکپارچه مونوریل کشور چین با حقوق مالکیت معنوی 100 درصد اختصاصی است. در سه ماهه دوم سال 2018، این قطار جدید رسما وارد ناوگان حمل و نقل عمومی کشور چین خواهد شد و با سرعت حداکثری 80 کیلومتر بر ساعت مورد استفاده قرار خواهد گرفت. با حمل بیش از 100 نفر همراه با یک کشنده‌ی بار، قطار بی وای دی SkyRail نیازی به یک راننده ندارد؛ در واقع آن حتی فاقد اتاق مدیریت قطار است.

بی وای دی SkyRail

این خودرو دارای بالاترین سطح رانندگی خودران برای حمل و نقل ریلی است. در صبح آن می‌تواند خود فعال شود و بررسی‌های مختلف بدنه از قبیل باتری، نورها و تهویه مطبوع را انجام دهد. سپس به طور خودکار سرویس دهی به مسافران را آغاز می‌کند؛ مسافرانی که می‌توانند از طریق تشخیص چهره وارد ایستگاه شوند. پس از پایان روز نیز به صورت خودکار این قطار می‌تواند دوباره به حالت خاموش برود.

کمپانی چینی هواوی تکنولوژی نیز سیستم ارتباطی قطار بی وای دی SkyRail را همراه با آخرین سرویس 4.5G eLTE خود تحت پوشش قرار داده است. وانگ چوانفو مدیرعامل BYD عنوان کرده است که در حال حاضر این سیستم حمل و نقل، ایده آل ترین روش حمل و نقل برای وسایل فاقد راننده است و می‌تواند تا 60 درصد هزینه‌های عملیاتی را کاهش دهد. وی همچنین گفته است که BYD تکنولوژی مربوطه را به تمامی پروژه‌های SkyRail از جمله پروژه‌های خارج از کشور چین گسترش خواهد داد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

4 دیدگاه

  1. ینی این فرهنگ استفاده از وسایل نقلیه عمومی جا بیفته تو تهران و … خیلی خوب میشه بابا خفه شدیم تو دود ماشین های خودمون

  2. تو کرمانشاهم پنج ساله قرار بسازن هنوز همونه هیچی درست نکردن

  3. مونوریل ساختن دیگه!!!! اینقدر شلوغش کردن