آداپتور microUSB به Type C

سامسونگ دیگر همراه گوشی های خود آداپتور microUSB به Type C ارائه نخواهد کرد

به نظر می‌رسد دیگر سامسونگ قصد ندارد همراه با گوشی های خود به صورت رایگان یک آداپتور microUSB‌ به Type C‌ را ارائه کند. این آداپتور در جعبه‌ی گوشی های فروخته شده گلکسی ای 8 و گلکسی ای 8 پلاس 2018 قرار نداشته است.

جابجایی از یک استاندارد قدیمی به سمت استفاده از یک استاندارد جدید می‌تواند سخت باشد و این یکی از دلایلی است که کمپانی‌ها ترجیح می‌دهند کمی برای استفاده از آن‌ها دست نگه دارند؛ زیرا این کار ممکن است باعث از دست رفتن بسیاری از مشتریانشان شود. به طور مثال زمانی که اپل جک 3.5 میلی متری هدفون را از روی آیفون های خود حذف کرد، در نتیجه آن‌ها مجبور شدند از همین قضیه به عنوان یک اقدام بازاریابی استفاده کنند تا مشتریانشان را از دست ندهند.

گفته می‌شود دقیقا همین قضیه می‌تواند برای درگاه USB‌ نوع C نیز رخ دهد؛ جایی که برخی از گوشی سازها نظیر سامسونگ اقدام به تغییر در استفاده‌ از درگاه گوشی های خود کرده‌اند. سامسونگ از یک آداپتور microUSB به Type C همراه با گوشی های خودش استفاده می‌کند، اما به نقل از یک گزارش جدید از سوی SamMobile، ظاهرا غول کره‌ای گوشی ساز می‌خواهد از این اقدام دست بکشد.

ظاهرا سامسونگ دیگر نیازی به آداپتور microUSB به Type C نمی‌بیند

این گزارش ادعا می‌کند گوشی های گلکسی ای 8 و گلکسی ای 8 پلاس 2018 که هم اکنون فروش آن‌ها در بازار هند آغاز شده است نیز فاقد آداپتور microUSB به Type C بوده‌اند. اگر این یک اشتباه نظری در بسته بندی گوشی بود ما می‌توانستیم به راحتی از این موضوع بگذریم، اما وقتی دو گوشی در دو کشور مختلف وضعیتی یکسان داشته‌اند نمی‌توان گفت که چنین چیزی تصادفی بوده است. ممکن است با توجه به تعداد گوشی هایی که این روزها از درگاه USB نوع C استفاده می‌کنند، سامسونگ احساس کرده است که دیگر یک آداپتور microUSB‌ به Type C نیاز نباشد و بسیاری از لوازم جانبی با پشتیبانی از این درگاه مدرن روانه بازار می‌شوند. باید دید که آیا بازار لوازم جانبی مجهز به درگاه USB Type C به قدری بزرگ شده است که سامسونگ دست به چنین کاری زده است یا بزرگ‌ترین تولیدکننده گوشی در جهان همانند اپل، جرات ریسک پذیری برای حذف تکنولوژی های قدیمی را پیدا کرده است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

3 دیدگاه

  1. سامسونگ خیلی خوب است اپل خیلی بد است

  2. نیازی نیست و کار منطقی انجام داده

    + هرچند با حذف جک 3.5 مخالفم!

  3. اقدامش کاملا منطقی و درسته..دیگه استاندارد نوع سی بین کاربرا رواج پیدا کرده