مریخ- کشف صفحات یخی در مریخ

کشف صفحات یخی روی مریخ ؛ آب آشامیدنی در مریخ برای زندگی انسان وجود دارد!

دانشمندان موفق به کشف صفحات یخی روی مریخ شدند. وجود آب آشامیدنی در این صفحات یخی، راه انسان برای مسکونی سازی مریخ را بسیار هموار تر خواهد کرد.

طی مطالعات جدید در مجله  Science، منبع آب آشامیدنی به طور وسیع در سطح مریخ یافت شده است. طبق تصاویر به دست آمده از ماهواره شناسایی ناسا در مریخ که از سال 2006 در مدار این سیاره قرار گرفته، دانشمندان صفحات یخی روی مریخ کشف کرده‌اند که به نظر دارای آب خالص و آشامیدنی خواهد بود.

محققان در مورد سطوح یخ قطب‌های مریخ اطلاعات کافی در دست داشتند، اما تا به حال وجود این سطوح در دیگر نقاط سیاره سرخ تأیید نشده بود. سطوح جدید یخی کشف‌شده در مریخ ضخیم بوده و در زیر پوسته مریخ قرار گرفته‌اند و برخی از آن‌ها در دامنه‌های شیب دار با ارتفاع 100 متر وجود دارند.

شین برن سیاره شناس دانشگاه آریزونا و یکی از نویسندگان این تحقیق اعلام کرد که کشفیات جدید نشان از تغییر رویه جستجوی انسان در مریخ دارد؛ او گفت:

چیزی که کشف‌شده به احتمال قوی آب خالص است که در سطح زمین قرار دارد. این سطح از یخ برای استخراج، نیاز به دستگاه‌های پیشرفته ندارد و حتی با یک سطل آب هم می‌توانید آن را جمع‌آوری کنید!

کشف صفحات یخی در مریخ

محققان بر این باورند این سطوح یخ، برف‌های فشرده‌ای هستند که اخیراً طی تغییرات زمین‌شناختی موجود در مریخ به وجود آمده‌اند.

کشفیات جدید در مناطقی از مریخ قرار دارند که دارای سطح گرم تری بوده و برای کار انسان و ربات‌ها بهتر است. البته برخی از سطوح یخی موجود در این منطقه با گرد و غبار مریخ یا رگولیت پوشانده شده‌اند. کولین داندس، مدیر این تحقیقات و زمین‌شناس مرکز علوم تحقیقات زمین‌شناسی ایالات‌متحده آمریکا، عقیده دارد یخ‌های موجود در این منطقه که در زیر رگولیت قرار دارند، به سختی قابل‌استخراج هستند.

شین برن در ادامه تصریح کرد:

ایده‌های قبلی برای استخراج آب قابل‌استفاده توسط انسان از مریخ این بود که آن را در بخش‌هایی با اتمسفر خشک به دست بیاورند و یا این که سنگ‌های حاوی آب را تجزیه کنند. اما به دلیل این که سطوح یخ کشف‌شده جدید به راحتی قابل‌استخراج هستند، برنامه‌های آتی انسان‌ها را برای مطالعه ، آزمایش و مسکونی سازی مریخ را تغییر می‌دهد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

10 دیدگاه

  1. میشه ابشو استخراج کرد به زمین منتقل کرد؟ به یه دردی بخوره این مریخ

  2. البته در نظر بگیرید برای جهان اول هاس… در صورت کمبود آب جهانی ما از تشنگی خواهیم مرد D:

  3. حد اقل از تشنگی نمیمیرریم

  4. ایده‌های قبلی برای استخراج آب قابل‌استفاده توسط انسان از مریخ این بود که آن را در بخش‌هایی با اتمسفر خشک به دست بیاورن

  5. یخو که خیلی وقت پیش کشف کرده بودن

  6. وای هنوز ما شک داریم اب باشه یانه چقدر راه مونده ادامهع بدیم تازه اونم توی مریخخ که بغل گوشمونه