زد تی ای-اولین گوشی هوشمند 5G

اولین گوشی هوشمند 5G زد تی ای در سال 2019 رونمایی خواهد شد

اولین گوشی هوشمند 5G زد تی ای (ZTE)، به گفته این شرکت در اوایل سال 2019 رونمایی خواهد شد. به احتمال قوی زد تی ای اولین شرکتی خواهد بود که گوشی هوشمند با پشتیبانی شبکه 5G عرضه کند.

شرکت زد تی ای در رویداد CES 2018 حضور چندان موفقی نداشت، اما لیژین چنگ، مدیرعامل بخش بازرگانی آمریکا این شرکت اعلام کرد که زد تی ای تا اوایل سال 2019 اولین گوشی هوشمند 5G خود را رونمایی خواهد کرد.

چنگ در مصاحبه‌ای اعلام کرد که اولین گوشی هوشمند 5G زد تی ای در اوایل سال 2019 یا اواخر 2018 رونمایی خواهد شد، هرچند که این امر بستگی به نوع گسترش شبکه ارتباطی 5G و چیپست های موجود دارد. در حال حاضر هیچ‌گونه پوشش سراسری شبکه ارتباطی 5G توسط دو شرکت ارتباطات آمریکا یعنی AT&T و ورایزون وجود ندارد اما این دو شرکت نیز تا اواخر سال 2018 پوشش شبکه 5G را به صورت گسترده فعال خواهند کرد.

از سوی دیگر شرکت ارتباطات اسپرینت اعلام کرد که تا اواخر سال 2019 شبکه 5G را گسترش دهد. اسپرینت به دنبال راه‌اندازی سیستم مخابراتی Massive MIMI با فرکانس 2.5 گیگاهرتزی است که در نهایت به سیستم شبکه 5G، در سال 2018 ارتقاء خواهد یافت.

شرکت ارتباطات T-Mobile نیز تا سال 2020 شبکه 5G خود را عرضه خواهد کرد.

بنابراین پشتیبانی شبکه 5G به زودی در امریکا سراسری خواهد شد و زد تی ای نیز می‌تواند گوشی 5G خود را تحت پوشش این شبکه به بازار عرضه کند. از سوی دیگر زد تی ای شرکت کوالکام را هدف قرار داده، چرا که کوالکام در حال ساخت تراشه‌های جدید برای پشتیبانی از شبکه 5G است.

مسأله بزرگ در امریکا، لایحه‌ای برای ممنوع کردن فعالیت‌های هواوی و زد تی ای در این کشور است. البته این لایحه هنوز در مراحل اولیه قرار دارد، اما در صورت تصویب، شرکت‌های چینی قادر نخواهند بود تا محصولات خود را در امریکا به فروش برسانند.

در هر صورت این موانع زد تی ای را از پا نمی‌اندازد و شرکت علاوه بر گوشی 5G، به دنبال ساخت تبلت های 5G و هاب اینترنت خانگی نیز هست.

در حال حاضر واضح ترین مسأله، احتمال تولید اولین گوشی هوشمند با پشتیبانی شبکه 5G توسط زد تی ای خواهد بود، اما شرکت‌های دیگر نیز دست از کار نکشیده و در حال ساخت دستگاه‌های خود هستند. به طور مثال می‌توان به همکاری سامسونگ و ورایزون در زمینه راه‌اندازی شبکه 5G در ایالت کالیفرنیا و همکاری اپل و اینتل برای تولید گوشی آیفون با پشتیبانی از شبکه 5G اشاره کرد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

6 دیدگاه

  1. من فکر میکردم g5 اسم یه گوشیه ال جی هستش

  2. تا 3 سال دیگه فراگیر نمیشه در نتیجه حتی پرچمدارهای 2019 هم به 5G مجهز نمیشن به نظرم

  3. «مسأله بزرگ در امریکا، لایحه‌ای برای ممنوع کردن فعالیت‌های هواوی و زد تی ای در این کشور است. البته این لایحه هنوز در مراحل اولیه قرار دارد، اما در صورت تصویب، شرکت‌های چینی قادر نخواهند بود تا محصولات خود را در امریکا به فروش برسانند.»

    فاک!!!! چرا آخه؟!؟! مگه چه مشکلی دارن برندهای چینی؟ وجدانا کار عقلانی نیست 😐

  4. با 5G فقط بشینی بسته شبانه ایرانسل بخری و سریال دان کنی :))))

  5. توی ایران اون 4G که ما داریم استفاده می کنیم رسما 3G واقعیه!!

    توی کل دنیا هم 5G هنوز جایگاه خاصی نداره، در نتیجه زود زود فراگیر بشه 2020-2019

  6. اظهار نظر نمیشه کرد تا معرفی نشه ولی زیاد دلم بهش روشن نیست