اچ تی سی یو 11 آیز

اچ تی سی یو 11 آیز با دوربین سلفی دوگانه و پردازنده هشت هسته‌ای معرفی شد

اچ تی سی یو 11 آیز (HTC U11 EYEs) با دوربین سلفی دوگانه رسما معرفی شد. در ادامه، مشخصات، امکانات و قیمت گوشی اچ تی سی یو 11 آیز را بررسی خواهیم کرد.

گوشی جدید اچ تی سی با نام یو 11 آیز سرانجام رونمایی شد تا سازندگان به شایعات پیرامون آن پایان دهند. همان‌طور که پیش‌بینی می‌شد، کاربران باز هم با یک گوشی کم‌حاشیه با حسگر اثر انگشت پشتی رو به رو هستند. اما آیا این تلفن هوشمند می‌تواند جان تازه‌ای به بخش موبایل HTC بخشد؟

اچ تی سی یو 11 آیز

مشخصات فنی اچ تی سی یو 11 آیز

اچ تی سی U11 EYEs با ابعاد 157.9 در 74.99 در 8.5 میلی‌متر و 185 گرم وزن، به صفحه نمایشی 6.0 اینچی از نوع Super LCD3 با وضوح 1080×2160، نسبت 18:9 و پوشش محافظ گوریلا گلس 3 تجهیز شده و تراشه اسنپدراگون 652 با پردازنده هشت هسته‌ی به عنوان مغز پردازشگر در کنار 4 گیگابایت رم و 64 گیگابایت حافظه داخلی با پشتیبانی از کارت حافظه میکرو اس دی در خدمت کاربران خواهد بود. به علاوه، یک باتری بزرگ 3930 میلی‌آمپر ساعتی با پشتیبانی از نسخه 3.0 فناوری شارژ سریع، نیروی مورد نیاز دستگاه را تامین می‌کند.

در کنار قدرت پردازشی بالا، دوربین قدرتمند از جمله ویژگی‌های مهم این تلفن هوشمند محسوب می‌شود. سازندگان از سنسوری 12 مگاپیکسلی با گشودگی دریچه دیافراگم f/1.7 همراه با فناوری Ultrapixel 3، لرزشگیر اپتیکال، فوکوس خودکار UltraSpeed، سنسور BSI، اچ دی آر سریع، فیلم‌برداری 4K و ویدیوهای صحنه آهسته برای دوربین پشتی بهره برده‌اند تا ثبت تصاویر باکیفیت امکان‌پذیر باشد. برای نخستین در گوشی های اچ تی سی نیز شاهد استفاده از دو سنسور 5 مگاپیکسلی با گشودگی دریچه دیافراگم f/2.2 و توانایی ثبت عکس‌ها با افکت بوکه هستیم که به کاربران اجازه می‌دهد عمق تصاویر را به صورت زنده تنظیم کنند.

از دیگر موارد قابل توجه در رابطه با موبایل جدید اچ تی سی می‌توان به وجود استاندارد IP67 به منظور مقاومت در برابر آب و گرد و غبار، هدفون‌های USonic Smart Sonar با قابلیت حذف نویز، سیستم تشخیص چهره، سیستم تعاملی اج سنس، یو اس بی نوع C و پشتیبانی از 4G LTE اشاره کرد. اندروید 8.0 اوریو و آخرین نسخه ار رابط کاربری HTC Sense هم سیستم نرم افزاری دستگاه را تشکیل می‌دهند.

اچ تی سی یو 11 آیز

زمان عرضه و قیمت اچ تی سی یو 11 آیز

اگرچه ما با یک گوشی میان‌رده رو به رو هستیم، اما پیش‌فروش اچ تی سی یو 11 آیز از امروز با قیمت 512 دلار (3 هزار و 299 یوان) در چین، در سه رنگ مشکی، قرمز و نقره‌ای (با رنگ مایل به آبی) آغاز شده و از تاریخ 25 ژانویه (5 بهمن) نیز روانه بازار خواهد شد.