محافظ دهان هوشمند HIMS

محافظ دهان هوشمند HIMS با قابلیت‌های ویژه برای ورزشکاران معرفی شد

محافظ دهان هوشمند HIMS با نام کامل “Head Impact Monitor System” و در CES 2018 رونمایی شد. این گجت با ویژگی‌های منحصر به فرد، اطلاعات را به صورت زنده در اختیار پزشکان قرار می‌دهد.

این روزها آسیب‌دیدگی به یکی از نگرانی‌های بزرگ بسیاری از ورزشکاران حرفه‌ای در رشته‌های مختلف ورزشی تبدیل شده است. همین موضوع نیز باعث شده تا شرکت Prevent Biometric محصول خلاقانه خود یعنی Head Impact Monitor System را برای فروش بگذارد. HIMS یک محافظ دهان هوشمند است که هنگام آسیب دیدن سر ورزشکاران، بر خلاف معاینات معمول که می‌توانند غیر موثر باشند، به صورت زنده اطلاعات را در پزشکان کاربران قرار می‌دهد. در این صورت به محض برخورد، بازیکنان می‌توانند تحت معاینات پزشکی قرار گیرند.

مدتی‌ست که سازندگان مشغول آزمایش این سیستم هستند و در سال 2017 نیز آن را در اختیار برخی تیم‌های منتخب قرار داده بودند. حالا آزمایش‌های بتا به پایان رسیده و برخی مدارس منتخب و انجمن‌های جوان می‌توانند محافظ دهان هوشمند HIMS را در آینده نزدیک خریداری کنند. انتظار می‌رود این گجت جدید تا جام جهانی فوتبال 2018 آماده شده و با قیمت 199 دلار به فروش رسد. کاور مخصوص این وسیله کاربردی نیز 39 دلار قیمت دارد.