ترموستات هوشمند GLAS

ترموستات هوشمند GLAS به دستیار صوتی کورتانا مجهز شده است

ترموستات هوشمند GLAS در نمایشگاه CES 2018 معرفی شد. این ترموستات محصول شرکت بسیار قدیمی Johnson Controls بوده و به عنوان نخستین ترموستات هوشمند قدرت گرفته از دستیار صوتی و مجازی مایکروسافت کورتانا شناخته می‌شود.

نمایشگاه CES 2018 مملو از استارتاپ‌هایی است که کمتر از ده سال از زمان تاسیس آن‌ها گذشته است، اما با تلاش فراوان و داشتن‌ ایده‌های نو، پله‌های موفقیت را خیلی زود طی کرده‌اند. البته‌ شرکت‌های قدیمی‌تری نیز در این نمایشگاه با سابقه تاسیس 50 سال و یا بیشتر پیدا می‌شود، اما کمتر موردی همچون Johnson Controls وجود دارد، شرکتی که 135 سال پیش نخستین محصول آن عرضه شد.

این شرکت اولین ترموستات را 135 سال پیش اختراع کرد و از آن زمان به فعالیت‌های خود بی‌وقفه ادامه داد، تا این که سرانجام موفق شد ترموستات هوشمند GLAS را عرضه کند. ترموستات هوشمند Johnson Controls واقعا منحصربه‌فرد است، چرا که از ویندوز 10 ویژه طراحی شده برای دستگاه‌های هوشمند (Windows 10 IoT Core) و همچنین دستیار هوشمند مایکروسافت کورتانا قدرت می‌گیرد.

ترموستات هوشمند GLAS

بیش از کورتانا، برگ برنده ترموستات هوشمند GLAS در مقابل رقبا زیبایی ظاهری آن است

مرکزیت و قسمت اصلی این دستگاه، یک نمایشگر دارای پنل OLED سامسونگ نیمه شفاف با اندازه 5.9 اینچ است. برخلاف بسیاری از گجت‌های در واقعیت بدون کاربردی که با بوق و کرنای زیادی توسط سازندگان به نمایشگاه CES 2018 آورده شده‌اند، ترموستات هوشمند GLAS واقعا کاربردی است. ابعاد بسیار کوچک مغز این ترموستات یعنی نمایشگر 5.9 اینچی آن سبب می‌شود بتوان دستگاه را در هر جایی از خانه قرار داد و این دقیقا هدف اصلی شرکت سازنده بوده است. یکی از اصلی‌ترین مزایای این وسیله، قدرت گرفتن از دستیار هوشمند مایکروسافت کورتانا محسوب می‌شود، به همین دلیل می‌توان در چهارچوب توانایی‌ها و درک کورتانا، تمامی اعمال مورد نیاز را تنها با صدور فرمان‌های صوتی انجام داد.

ترموستات هوشمند GLAS

در حال حاضر بازخورد تصویری حین صدور فرمان‌های صوتی دریافت نخواهد شد، اما این موضوع در سال آینده یعنی زمان عرضه نخستین سری محصولات تغییر می‌کند. اکنون با دادن فرمان صوتی تنها یک دایره آبی رنگ نمایش داده می‌شود. با این حال قابلیت‌های بصری رابط کاربری ترموستات هوشمند GLAS زیاد است.

این ترموستان دارای قابلیت کنترل دما و پیش‌بینی هوا بوده به لطف وجود سه سنسور درون آن قادر به مانیتور کیفیت هوا به صورت خودکار است. بسیاری از قابلیت‌های ترموستات‌های هوشمند محصولات رقیب همچون محصولات شرکت‌های Nest و Ecobee در ترموستات هوشمند GLAS نیز یافت خواهند شد.

یکی از مزایای محصول جدید، توانایی کاربر برای نصب ترموستات بدون نیاز به کمک گرفتن از افراد متخصص است. شرکت Johnson Controls سیم‌های راهنمایی درون وسیله قرار داده و کاربر می‌تواند تنظیمات ترموستات را بعدها با استفاده از اپلیکیشن موبایل مخصوص آن به سادگی تغییر بدهد.

ترموستات هوشمند GLAS

رابط کاربری بسیار ساده طراحی شده است، به همین دلیل حین کار با آن درون منوها و گزینه‌های تو در تو گم نخواهید شد. در رابط کاربری، یک صفحه خانه در نظر گرفته شده که در آن اطلاعاتی پیرامون کیفیت هوای محیط و پیش‌بینی هوای محلی نمایش داده می‌شود. در صفحه خانه همچنین لینک‌هایی برای دسترسی به پراستفاده‌ترین بخش‌های تنظیمات وجود دارد.

در جلوی ترموستات هوشمند Johnson Controls یک سنسور مجاورت تعبیه شده تا نمایشگر به محض نزدیک شدن کاربر به آن روشن شود. بعد از قرار گرفتن نزدیک آن می‌توان با فرمان صوتی و یا لمس نمایشگر تنظیمات مورد نظر را اعمال و اطلاعات مورد نیاز را دریافت کرد. از دو ماه دیگر امکان پیش خرید این محصول فراهم خواهد شد.

قیمت 319 دلار این محصول در مقایسه با قیمت 249 دلاری ترموستات هوشمند قدرت گرفته از دستیار آمازون الکسای Ecobee بیشتر است. دستیار هوشمند آمازون طی سال‌های اخیر بسیار موفق‌تر عمل کرده و بیشتر سازندگان گجت‌های خانگی از آن در محصولات هوشمند خود استفاده کرده‌اند، به همین دلیل نقطه قوت ترموستات هوشمند GLAS، نمایشگر نیمه شفاف OLED آن است، به همین دلیل می‌تواند در نقش یک شی تزیینی در هر قسمتی از خانه قرار بگیرد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*