بخش جواهر سازی دل

آغاز به کار بخش جواهر سازی دل با طلای بازیافت شده از کامپیوترهای قدیمی

بخش جواهر سازی دل با کمک نیکی رید، بازیگر هالیوودی راه اندازی شد. دل می‌خواهد حلقه‌های 14 و 18 عیار، دکمه سردست و گوشواره‌های این بخش را با استفاده از طلای بازیافت شده از کامپیوترهای قدیمی تولید کند.

تراشه های دستگاه های الکتریکی که هر روز از آن‌ها استفاده می‌کنیم حتی اگر بسیار خرد و کوچک باشند، فلزات گرانبهایی هستند. زمانی که وقت تعویض قطعات کامپیوتر شما فرا رسید، به جای آنکه همه چیز به سطل زباله ریخته شود در اصل می‌توان آنها را بازیابی کرد. در همین راستا کمپانی دل از برنامه خود برای بازیافت قطعات کامپیوتر سخن گفته است. زین پس با آغاز به کار بخش جواهر سازی دل ، دیگر هیچ قطعه کامپیوتری معیوبی بلا استفاده باقی نمی‌ماند. دل یک مجموعه محدودی از طلا و جواهرات ساخت خود را به نمایشگاه CES 2018 آورده بود که همگی از طلای استخراج شده از مادربردهای بازیافتی به دست آمده بودند.

بخش جواهر سازی دل با همکاری یک بازیگر هالیوودی به نام نیکی رید راه اندازی شده است و سبد محصولات آن‌ها شامل حلقه های 14 و 18 عیار، دکمه سردست و گوشواره می‌شود. بی‌تردید این یک راه بسیار جذاب برای استفاده خوب از مواد بازیافتی است. کمپانی دل نیز بهترین استفاده را از این محصولات از رده خارج کرده است.

بخش جواهر سازی دل

جواهر سازی دل سالانه 60 میلیون دلار طلا را از سطل زباله بیرون می‌کشد

با این حساب سالانه میلیون ها دلار طلا و نقره را به سطل‌های زباله می‌ریزیم، چرا که طبق ارزیابی EPA، تنها 12.5 درصد زباله های الکتریکی بازیافت می‌شوند. این امر منجر به از دست رفتن تقریبا 60 میلیون دلار طلا و نقره در سال می‌شود که می‌توان از بازیافت تراشه های قدیمی به دست آورد. دل می‌گوید که بهبود فرآیند بازیافت خود را با مقدار بیشتری طلا نسبت به هر زمان دیگری تجربه کرده است. هرچند تا به حال این طلاها غیر قابل استفاده بوده‌اند، اما حالا با راه اندازی بخش جواهر سازی دل با کمک نیکی رید آن‌ها قصد دارند محصولات خود را از همین حالا پیش فروش کنند. قیمت ها از 78 دلار برای یک حلقه آغاز می‌شود و سقف قیمت‌ها معادل 348 دلار و مربوط به یک جفت دکمه سردست است.