نخستین ساندبار سنهایزر

نخستین ساندبار سنهایزر مجهز به 13 اسپیکر و صدای بی‌نظیر معرفی شد

نخستین ساندبار سنهایزر (Sennheiser) در نمایشگاه CES 2018 به نمایش درآمد. این ساندبار که به 13 اسپیکر مجهز بوده و کیفیت صدای بالایی دارد، تا پایان سال 2018 عرضه خواهد شد.

سنهایزر یکی از نامدارترین شرکت‌ها در دنیای سیستم های صوتی است ولی آن‌ها هیچگاه تا به حال یک اسپیکر به تولید نرسانده‌اند. با این حال به نظر می‌رسد که امسال قضیه فرق می‌کند. روز گذشته سنهایزر رسما از نمونه اولیه یک ساندبار ساخت خود پرده برداری کرد که قرار است تا انتهای سال 2018 روانه بازارهای جهانی شود.

عملکرد ساندبار سنهایزر

هرچند طرح اولیه ساندبار سنهایزر هنوز کامل نشده است،‌ اما اسپیکرهای آن کار می‌کردند و ما نیز توانستیم آن‌ها را در یک اتاق کوچک مربعی شکل برای نخستین بار تست کنیم. در طول این آزمایش ما موفق شدیم عملکرد ساندبار سنهایزر را در صداهای طبیعی، عملکرد موسیقی و صحنه‌های مهیج فیلم‌ها بسنجیم. اما نیازمند آن هستم تا بیشتر از این به گوش دادن با نخستین ساندبار Sennheiser بپردازیم تا بتوانیم راهی را برای بهتر بودن آن از سایر رقبا بیابیم.

نخستین ساندبار سنهایزر

سنهایزر قرار است تحت برند Ambeo وارد بازار ساندبارها شود، زیرا آن برای ارائه تجربه صوتی 360 درجه‌ای طراحی شده است. این ساندبار از 13 درایور (6 ووفر 4 اینچی، 5 تیوتر و 2 اسپیکر بالایی) برخوردار است و سنهایزر توضیح می‌دهد که سیستم کلی آن می‌تواند صدای مجازی 5.1.4 را به نحوی تولید کند که توسط 4 اسپیکر در چهار گوشه‌ی منزل به تولید می‌شود. البته برخلاف نمونه تولیدی اولیه، این سیستم باید زیبا‌تر و متنوع‌تر شود تا بتوان از آن در منزل استفاده کرد.

در بررسیه اولیه ای که از ساندبار سنهایزر انجام دادم، من نتوانستم به طور واضح از هر 10 اسپیکر مجازی آن صداها را بشنوم،‌ اما کمپانی سازنده ساندبار خود و صدایی که از یک تنظیم صدای فراگیر واقعی به گوش می‌رسد را طوری طراحی کرده است که نتوان هیچ نقصی را فهمید. به طور مثال زمانی که صدای طوفان از آن پخش می‌شد به من حس آن دست داده بود که گویی وسط یک طوفان قرار دارم. در هنگام شنیدن موسیقی نیز تفکیک صدا به خوبی انجام شده بود، حتی اگر صدا از تمامی اسپیکرها به گوش نمی‌رسید.

نخستین ساندبار سنهایزر

ساندبارهایی که صدای فراگیر را شبیه سازی می‌کنند خیلی جدید نیستند، اما در اینجا یک تفاوت بزرگ وجود دارد که چگونه ساندبارها می‌توانند آن را ارائه کنند. سنهایزر می‌گوید که این ساندبار قادر به شناسایی دیوارها و سقف منزل شما توسط بازخوردی است که از ارسال امواج صوتی به آن‌ها می‌گیرد تا بتواند به بهترین شکل ممکن صدا را به گوش شما برساند. لازم به ذکر است که محیط ایده آلی برای لذت بردن از کیفیت صوتی ساندبار سنهایزر در این نمایشگاه تدارک دیده شده بود که شامل یک اتاق کوچک، مربعی شکل بدون هرگونه دیوار نامنظم و حفره و قرار گرفته در وسط صندلی بود. بنابراین ممکن است تجربه‌ای که با استفاده از این ساندبار در دنیای واقعی به دست میاورید کمی متفاوت باشد.

هنوز قیمت و زمان عرضه نخستین ساندبار Sennheiser اعلام نشده است و در حالی که این مدل تجاری به فروش خواهد رسید، ما نباید انتظار قیمت کمی را از آن داشته باشیم. اگر کیفیت بالای ساخت و تجربه صوتی مناسب هدفون های سنهایزر را در نظر بگیریم، می‌توان گفت که انتظار کیفیت بالایی را از این محصول خواهیم داشت.