دوربین زد 3D اچ پی

دوربین زد 3D اچ پی تجربه عکاسی سه بعدی را به هر کامپیوتری می‌آورد

دوربین زد 3D اچ پی (HP Z 3D) که در نمایشگاه CES 2018 معرفی شد، دوربینی قابل حمل برای عکس‌ برداری سه بعدی از اشیای مختلف است. این دوربین 3D پیش از این تنها در انحصار کامپیوترهای همه کاره Sprout اچ پی قرار داشت.

کامپیوترهای همه کاره سری Sprout اچ پی همیشه برای کاربران جذاب بوده‌اند. آن‌ها ماشین‌هایی فوق‌العاده برای ثبت تصویر 3 بعدی به شمار می‌آیند، چرا که به صورت پیش‌فرض به دوربین‌هایی خاص مجهز شده‌اند. اما اگر کاربری هم‌اکنون دارای یک سیستم کامپیوتری قدرتمند و نمایشگری باکیفیت باشد و تنها بخواهند از ویژگی‌های دوربین‌ های سه بعدی اچ پی استفاده کند، چه کاری باید انجام بدهد؟ به لطف دوربین زد 3D اچ پی دیگر نیاز نیست کل سیستم را به خاطر یک دوربین جایگزین کرد.

دوربین زد 3D اچ پی

در واقع اچ پی ویژگی تصویربرداری سه بعدی را از کامیپوتر همه کاره Sprout Pro جدا کرده و به صورت محصولی قابل حمل و جداگانه به فروش خواهد رساند، به طوری که می‌توان آن را تقریبا به هر نمایشگری متصل کرد. به این ترتیب عاشقان دنیای واقعیت مجازی و دیگر تولیدکنندگان محتواهای سه بعدی می‌توانند از اشیای پیرامون خود بدون نیاز به خرید یک سیستم کامپیوتری منحصربه‌فرد، به صورت سه بعدی تصویربرداری کنند. پیش‌ نیاز استفاده از دوربین زد 3 دی اچ پی، داشتن نمایشگری با پشت تخت است.

دیگر قابلیت‌های دوربین زد 3D اچ پی

علاوه بر آن کاربر می‌تواند اسناد دو بعدی را ثبت کرده و به صورت زنده با دیگران به اشتراک بگذارد. البته برخلاف انتظار، تمامی قابلیت‌های دوربین‌ به کار رفته در کامپیوترهای سری Sprout در اینجا پیاده‌سازی نشده است. به عنوان نمونه اکنون خبری از پروجکشن بر روی میز نیست، پس به طور طبیعی قابلیت‌های چند لمسی مربوط به این ویژگی نیز در دسترس نخواهند بود. با این حال دوربین زد 3D اچ پی برای کاربرانی که نیازمند تصویربرداری سه بعدی از اشیای پیرامون خود هستند فوق‌العاده کاربردی است.

دوربین زد 3D اچ پی

با وجود حذف برخی قابلیت‌ها در دوربین زد 3D اچ پی ، خرید آن در مقایسه با زمان استفاده از دوربین انحصاری کامپیوترهای Sprout مزایای خاص خود را دارد. از آنجایی که این یک دوربین قابل حمل است، دیگر نیازی نیست برای عکس برداری سه بعدی از هر شیئی، آن را به خانه بیاورید، بلکه می‌توانید دوربین زد 3D را همیشه به همراه داشته و در خانه، اداره و یا هر جای دیگری استفاده کنید.

بر اساس گفته‌های اچ پی، این دوربین با دقتی زیاد اشیا را رندر کرده و تصاویر آن‌ها را با رزولوشنی بالا به کامپیوتر منتقل می‌کند. هنوز قیمت محصول و زمان عرضه آن مشخص نشده است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. درسته تمام ویژگی های Sprout نداره روی بقیه کامپیوترا ولی کماکان عالیه و به کار خیلیا میاد