ربات سگ سونی Aibo

نخستین تجربیات ربات سگ سونی Aibo : همان ربات سگ قدیمی اما باهوش‌تر از گذشته

کمپانی سونی با حضور در نمایشگاه CES 2018 بار دیگر ربات سونی Aibo را نیز آورده بود. یک سال پس از تولید این ربات سگ دوست داشتنی حالا می‌توان گفت که عملکرد آن خوب و نزدیک‌تر به سگ واقعی شده است.

قیمت نزدیک به 2 هزار دلاری سونی Aibo

سونی سال گذشته سری ربات های سگ خود را احیا کرد و نسل جدیدی از ربات سونی Aibo را به صورت محدودی در اختیار علاقه‌مندان ژاپنیش قرار داد. جدا از قیمت بسیار هنگفت 1800 دلاری، این کمپانی به نظر خوب عمل کرده است و ربات های جدید آن‌ها موفق شده‌اند به منازل مشتریانشان راه پیدا کنند. سرانجام غول ژاپنی ربات سونی Aibo را با خود به لاس وگاس آورده است تا بتوانیم با نخستین تجربیاتی که این ربات در طول یک سال اخیر کسب کرده آشنا شویم.

ربات سگ سونی Aibo

ربات سگ سونی Aibo می‌تواند انواع دستورهای گفتاری به زبان انگلیسی را متوجه شود، به طور مثال می‌تواند به دست دادن با شما و یا اجرای دستور نشستن اشاره کرد. Aibo تازه احیا شده بسیار زیبا است، از چشم‌های شیشه‌ای OLED و یک دوربین در داخل بینی خود بهره‌مند است که می‌تواند زمانی که شما از منزل خارج می‌شوید همانند یک وب کم امنیتی عمل کند.

ربات سگ سونی Aibo

در مغز متفکر این ربات از یک پردازنده 4 هسته‌ای، وای فای و LTE داخلی همراه با انواع موتورها و ژیروسکوپ‌ها جهت تقویت 22 قطعه‌ی مختلف بدن این سگ زیبا استفاده شده است. برای ایجاد سر و صدا این سگ از یک اسپیکر نیز بهره می‌برد و 4 میکروفون نیز بر روی آن سوار شده تا بتواند فرامین صوتی شما را بشنود. در زمانی که سونی این محصول خودش را به نمایش گذاشته بود، جدا از سر و صدای زیادی که وجود داشت ربات Aibo به خوبی متوجه حرف‌ها و دستورات ما می‌شد.

در پشت، جلو و سر این سگ زیبا، قسمت‌هایی حساس به لمس وجود دارد تا مطمئن شوید که ربات می‌تواند نسبت به انجام مواردی نظیر ماساژ دادن واکنش نشان دهد، اما ما بیش از آن کنجکاو هستیم ببینیم چگونه می‌تواند صاحبان خودش را از هم تشخیص دهد! به نقل از یک سخنگوی شرکت سونی، Aibo شما شروع به یادگیری این قضیه می‌کند که کدام شخص بیشتر به او محبت می‌کند و حداقل حیوانات خانگی را دوست دارد.

اگر شما هم علاقه‌مند به حیوانات خانگی نظیر سگ‌ها هستید، اما به خاطر مسائل بهداشتی یا آپارتمان نشینی نمی‌توانید صاحب یکی از این حیوانات بامزه شوید می‌توانید بر روی ربات سونی Aibo حساب ویژه‌ای باز کنید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. واقعا ربات مضخرفیه!!!

    اگر قراره سگ داشته طرف، ربات بودنش دیگه چه صیغه ایه؟! 😐 حیوان باید جان دار باشه

  2. بابا شورشو درمیارن .سگ عادی مگه چشه که این ماشین جاشو بگیر