کوکا کولا پلاس ،‌ نوشیدنی سلامتی ژاپنی‌ها چه خواصی دارد؟

کوکا کولا پلاس ؛ نوشیدنی سلامتی ژاپنی‌ها چه خواصی دارد؟

کوکا کولا پلاس (Coca-Cola Plus) نوشیدنی تایید شده با نشان طلایی سلامت مخصوص کشور ژاپن بوده که به تازگی توجه زیادی را به خود جلب کرده است.

دولت ژاپن مدتی پیش نشان طلایی سلامت خود که به عنوان علامتی برای تایید مزایای سلامتی یک محصول است را به نوشابه‌ای با نام کوکا کولا پلاس (Coca-Cola Plus)، اهدا کرد؛ این شاخه از برند معروف کوکا کولا که در کشورهای دیگر به فروش نمی‌رسد، حاوی ترکیبات خاصی بوده که به گزارش نشریه وال‌ استریت ژورنال، به صورت ملین دستگاه گوارش عمل می‌کند.

کوکا کولا پلاس ،‌ نوشیدنی سلامتی ژاپنی‌ها چه خواصی دارد؟

به طور مشخص‌تر، در کوکا کولا پلاس که یک نوشیدنی بدون کالری است، نوعی فیبر رژیمی به نام دکسترین (Dextrin) وجود داشته که خواص ملینی و ضد یبوست دارد؛ البته این ماده بیشتر برای آرام کردن و تنظیم فعالیت دستگاه گوارش بدن بوده و بر اساس گزارش چاپ‌شده در مورد این نوشیدنی، هنوز مشخص نیست که نشان طلایی سلامت اهداشده به خاطر خواص ضد یبوست بوده یا خیر.

ماده دکسترین در کشورهای دیگر به صورت مکمل‌های غذایی به فروش می‌رسد و مقاله‌های کم اعتباری وجود دارند که این ماده را جاذب چربی و لاغر کننده، اعلام کرده‌اند.

در سال 2013 تحقیقی توسط یکی از دانشمندان دانشگاه مینه‌سوتا به نام جوآن اسلاوین (Joanne Slavin) در ژورنال “Nutrients” منتشر شده که در آن نقش مثبت موادی مانند دکسترین بر روی سلامت قلب و دستگاه گوارش موردبررسی قرار گرفت؛ البته همانطور که در وال استریت ژورنال گزارش شده،‌ مصرف بیش از حد دکسترین منجر به نفخ و درد سیستم گوارشی شده و از طرف دیگر، هنوز مشخص نیست که نوشیدنی‌هایی مانند کوکا کولا پلاس روش خوبی برای رساندن چنین ماده‌هایی به بدن باشند.

در خصوص ادعاهای مطرح‌شده در مورد خواص لاغر کننده دکسترین و سایر مواد جذب‌کننده چربی هم مقاله‌هایی به چاپ رسیده که کاهش وزن از طریق خارج کردن چربی بدن با مدفوع را خطرناک و غیر موثر توصیف می‌کنند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

4 دیدگاه

  1. نوشابه های ما هرچی درد و مرض هست توشونه
    نوشابه های اونا هرچی ویتامین و پروتین مفید
    ولی عوضش ما امنیت داریم اونا ندارن

  2. توی ایران هم یه شرکت از اسم کوکاکولا به دلیل نبود قوانین و کپی رایت داره استفاده می کنه و اسکی میره!

    تازه نوشابه هاشم سرطان زاس D:

    چی فکر کردید

  3. خیلی جالب بود؟

    این شرقی های از خدا بی خطر چرا به بقیه کشورا نمیدن D:

  4. والا خوش به حال ژاپنیا!!!

    ما نوشابه هامون سرطان زاس…