هدست واقعیت مجازی هواوی وی آر 2

هدست واقعیت مجازی هواوی وی آر 2 ؛ رقیبی جدی برای اچ تی سی و آکیولس!

هدست واقعیت مجازی هواوی وی آر 2 (Huawei VR 2) که شاهد نمایش آن در CES 2018 هستیم، با طراحی و قابلیت‌های فوق‌العاده، هر کسی را مجذوب خود خواهد کرد.

هواوی نمایشگاه لاس وگاس را با اخباری ناراحت‌کننده در رابطه با عدم توافق با AT&T آغاز کرد. ولی مدیران اجازه نخواهند داد این موارد تاثیری بر دستاوردها و روند فعالیت آنها داشته باشد و هم‌چنان مشغول نمایش آخرین محصولات خود در این رویداد بزرگ هستند. در این میان، یکی از موارد غافلگیرکننده که توجه اصحاب رسانه را به خود جلب کرده، نمایش هدست واقعیت مجازی هواوی وی آر 2 است. اکتبر گذشته بود که این هدست خوش‌ساخت در چین معرفی شد و به نظر می‌رسد حالا نوبت نمایش آن در CES است.

بر خلاف نسل اول، هواوی VR2 یک هدست واقعیت مجازی مستقل است که سازندگان امیدوارند هدست‌هایی همچون آکیولس و وایو را مغلوب خود کند. این‌بار محلی برای قرار دادن گوشی روی هدست در نظر گرفته نشده و کاربران از طریق USB-C می‌توانند کامپیوتر، موبایل یا تبلت خود را به آن متصل کنند. در مرحله بعدی نیز همه چیز برای تجربه دنیایی جذاب و البته مجازی با وضوح بالای 3K (رزولوشن 1440×1600 برای هر چشم) آماده خواهد بود. به لطف نرخ بازخوانی 90 هرتز هم خستگی چشم و نامتعادل بودن محتوا به حداقل می‌رسد. ترنس اوبرایان (Terrence O’Brien) از وب‌سایت انگجت می‌گوید که نسبت به استفاده از هدست واقعیت مجازی و تجربه آن حساس است، اما بعد از 20 دقیقه استفاده از VR2 در دو دموی مختلف، احساس خوبی داشته است:

اولین تجربه، یک تئاتر واقعیت مجازی ساده بود. من روی یک صندلی جادویی فرو رفتم و هدست پلاستیکی سفیدرنگ هواوی را روی سر خود قرار دادم. من لحظه حرکت سریع جت‌های جنگی و پایین آمدن خورشید بر روی هرم‌ها را روی یک نمایشگر مجازی بزرگ و فریب‌دهنده دیدم. اگر به اطراف نگاه می‌کردم، می‌توانستم ببینم که در هیچ تئاتر مجازی نیستم، بلکه در فضایی شناور هستم که ستاره‌ها من را احاطه کرده‌اند.

در ساخت کنترلر، از همان پلیمر سفید و درخشانی استفاده شده است که در خود هدست هم دیدیم و احتمالا ظاهر آن برای افرادی که پیش‌تر از گیر VR یا گوگل دی دریم استفاده کرده باشند، آشنا خواهد بود. در بخش بالایی، یک تاچ پد قابل کلیک کوچک، یک دکمه هوم و یک دکمه back تعبیه شده و در بخش پایین نیز می‌توان از دکمه محرک استفاده کرد.

تجربه اوبرایان در استفاده از این هدست وقتی جذاب‌تر شد که آن را به یک کامپیوتر مجهز به Steam و کنترلری شخصی‌سازی شده که دوچرخه ثابت را با یک جفت کلید محرک ترکیب می‌کرد، متصل کردند:

بازی که انجام دادم، من را در نقش خلبان یک بالگرد قرار می‌داد که مشغول پرواز بر فراز یک دره بود و ضمن جمع‌آوری بشکه‌های سوخت، به افرادی که در میان صخره‌ها پنهان شده بودند، موشک شلیک می‌کرد.

اگرچه این یک تجربه پیشگامانه و خاص نیست، اما بسیار روان‌تر و بهتر از چیزی خواهد بود که هنگام استفاده از واقعیت مجازی در موبایل با آن رو به رو می‌شوید.

جذاب‌ترین موضوع در رابطه با هدست واقعیت مجازی هواوی وی آر 2 ، راحتی آن است. بر خلاف بندهای متعدد و مواد سخت، هواوی از پارچه نرم با انعطاف‌پذیری بسیار بالا بهره برده که به گفته اوبرایان، او VR2 را راحت‌تر از همه هدست‌های دیگر پوشیده است. به علاوه، شیشه‌های هدست همانند برخی محصولات مشابه، بخار نمی‌گیرند و بیش از حد هم به چشم‌ها نزدیک نیستند. هرچند، اینجا کمی شانس خستگی گردن وجود دارد.

متاسفانه هنوز بسیاری از جزئیات مربوط به هدست واقعیت مجازی جدید هواوی، خصوصا قیمت و زمان عرضه آن نامشخص است. به همین جهت فعلا چاره‌ای جز انتظار نداریم.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*