سنسور خواب نوکیا

سنسور خواب نوکیا خانه هوشمند شما را به خوبی کنترل خواهد کرد

سنسور خواب نوکیا می‌تواند علاوه بر فراهم کردن خوابی‌ آرام و راحت برای کاربر، سایر گجت های خانه هوشمند را نیز کنترل کند. این سنسور کنترل خواب Nokia Sleep نام داشته و به عنوان نمونه با تشخیص زمان بیدار شدن فرد از خواب، دستوراتی را به دیگر لوازم هوشمند خانه ارسال می‌کند.

شرکت نوکیا در جریان نمایشگاه CES 2018 با معرفی Nokia Sleep متفاوت ظاهر شد. این یک سنسور خواب بوده و با قرارگیری زیر تشک، اطلاعات بسیار مفیدی را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. همانند بسیاری از نمونه‌های رقیب، سنسور خواب نوکیا نیز مدت زمان خواب فرد، وقفه‌های پدید آمده و کیفیت خواب در هر شب را ردیابی می‌کند.

علاوه بر آن، این سنسور می‌تواند به وسیله یکپارچه‌سازی با IFTTT، کنترل و مدیریت خودکار تعدادی از لوازم هوشمند خانه را به دست بگیرد تا در زمان خواب شما، اعمالی بدون دخالت دست و یا دستور مستقیم انجام بگیرند. اگر دچار مشکلات خواب شده‌اید، می‌توانید در دوره هشت هفته‌ای طراحی شده توسط دکتر کریستوفر وینتر (Christopher Winter) شرکت کنید تا بلکه خوابتان به حالت عادی بازگردد.

سنسور خواب نوکیا

سنسور خواب نوکیا می‌تواند با دیگر لوازم هوشمند خانه در تعامل باشد

شرکت Withings که نوکیا در سال 2016 آن را خریداری کرد، محصولی مشابه با سنسور نوکیا اسلیپ با نام Aura ارائه کرده بود. این محصول در واقع ترکیبی از یک لامپ و یک سنسور خواب محسوب می‌شد که برای داشتن خواب باکیفیت‌تر به فرد کمک می‌کرد. لامپ این مجموعه با ساطع کردن نوری قرمز از خود، به کاربر کمک می‌کرد در ظهر و میانه‌های روز یک خواب کوتاه ولی باکیفیت و مفید داشته باشد. این لامپ همچنین با انتشار سایه‌های سفید و تیره‌تر، باعث می‌شد کاربر در ابتدای صبح از رخت خواب برخیزد. در صورت بی‌توجهی کاربر به این علائم، سنسور با صدور فرمان، لامپ را خاموش می‌کرد.

یکی از اصلی‌ترین نقاط قوت Aura یکپارچه‌ شدن آن با Nest است که در نتیجه آن، سیستم گرمایشی منزل در صورت تشخیص گرم و راحت بودن محل خواب کاربر خاموش می‌شود. با این حال این محصول هرگز نتوانست با IFTTT یکپارچه شود. اما در سنسور خواب نوکیا این اشتباه مجددا تکرار نشد. سنسور Nokia Sleep تا چند ماه دیگر به قیمت 99 دلار روانه بازار خواهد شد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*