هدست واقعیت مجازی مستقل آکیولس گو

هوگو بارا: هدست واقعیت مجازی مستقل آکیولس گو با همکاری شیائومی تولید می‌شود

کمپانی آکیولس رسما از کمک رسانی کمپانی شیائومی برای تولید هدست واقعیت مجازی مستقل آکیولس گو (Oculus Go) پرده برداشت. شیائومی نیز قصد دارد یک هدست مستقل به نام Mi VR را سال آینده عرضه کند.

سال گذشته آکیولس از برنامه‌های خود برای تولید یک هدست واقعیت مجازی مستقل به نام آکیولس گو پرده برداری کرد. یکی از برجسته‌ترین ویژگی‌های هدست جدید آکیولس این است که برای استفاده از آن نیازی به حضور یک کامپیوتر یا یک گوشی هوشمند نیست و خود می‌تواند قدرت لازم را تولید کند. حال در CES 2018 لاس وگاس کمپانی آکیولس رسما از همکاری خود با شرکت چینی شیائومی برای تولید این هدست مستقل واقعیت مجازی خبر می‌دهد.

این خبر را هوگو بارا (Hugo Barra)، چهره‌ی شاخص حوزه فناوری که پیش‌تر  در شیائومی مشغول فعالیت بود و حالا ریاست بخش واقعیت مجازی کمپانی فیس بوک (به عنوان صاحب اصلی شرکت آکیولس) را بر عهده دارد اعلام شد. از نظر مشخصات فنی،‌ آکیولس گو از تراشه اسنپدراگون 821 کوالکام قدرت می‌گیرد می‌تواند از نمایشگری با وضوح 2560×1440‌ پیکسل و شبیه سازی صدای فضایی پشتیبانی کند.

علاوه بر خبر آغاز به تولید هدست آکیولس گو، کمپانی شیائومی خبر از عرضه یک هدست واقعیت مجازی مستقل با برند خود به نام شیائومی Mi VR در آینده‌ای نزدیک داد که کاملا شبیه به آکیولس گو است. مهم‌ترین تفاوتی که می‌تواند بین این دو هدست وجود داشته باشد محتوای آن‌ها است، جایی که سود بیشتری به سمت کاربران چینی هدایت می‌شود و قرار است برای کمک به توسعه دهندگان چینی اپلیکیشن‌ها و محتوایی مخصوص این دیوایس‌ها ساخته شود.

قیمت آکیولس گو

از نظر قیمت، هدست آکیولس گو قرار است از سال آینده با قیمت 199 دلار به فروش برسد، اما تاریخ دقیقی برای آغاز فروش آن اعلام نشده است. بنابراین اگر می‌خواهید با هزینه‌ای نسبتا کم و بدون نیاز به یک گوشی یا کامپیوتر وارد دنیای واقعیت مجازی شوید، تا چندی دیگر و عرضه هدست مستقل آکیولس گو منتظر بمانید.