اچ تی سی وایو پرو

هدست واقعیت مجازی اچ تی سی وایو پرو (Vive Pro) با رزولوشنی بسیار بالاتر معرفی شد

هدست واقعیت مجازی اچ تی سی وایو پرو (HTC Vive Pro) مدلی جدید از هدست VR قدرتمند اچ تی سی است که تفاوت اصلی آن با مدل پایه، داشتن رزولوشن بیشتر است. در ادامه بیشتر با هدست VR وایو پرو آشنا می‌شویم.

در بازار، هدست‌های واقعیت مجازی متعددی وجود دارد، اما هیچ‌کدام قادر به رقابت با اکولوس ریفت و اچ تی سی وایو نیستند. به عقیده بسیاری از کاربران و متخصصان، در بین این دو مورد نیز هدست VR اچ تی سی چند سر و گردن بالاتر قرار می‌گیرد. اکنون شاهد ارتقای این محصول و ارائه مدلی قدرتمندتر از قبل هستیم؛ هدست واقعیت مجازی اچ تی سی وایو پرو در مقایسه با مدل قبلی به نمایشگرهای دارای رزولوشن بالاتری مجهز شده است.

اچ تی سی وایو دارای نمایشگرهایی با وضوح تصویر 1080 در 1200 پیکسل است، در حالی که این میزان در پنل‌های OLED مدل پرو به 2880 در 1600 پیکسل رسیده که پیشرفت بسیار بزرگی محسوب می‌شود. ویژگی مهم دیگر محصول جدید، مجهز شدن به یک جفت هدفون داخلی است. پیش از این رقیب هدست VR اچ تی سی یعنی اوکولوس ریفت، در سال 2016 به یک جفت هدست داخلی مجهز شد.

 اچ تی سی وایو پرو

هدست اچ تی سی وایو پرو با تمامی ایستگاه‌های پایه مدل پیشین برای ردیابی حرکت در مقیاس اتاق کار خواهد کرد. تنها کافی است هدست جدید را به همراه کنترلر آن خریداری کنید تا بتوانید از نمایشگرهای دارای وضوح تصویر بالای تازه به کار رفته لذت ببرید. یکی دیگر از قابلیت‌های جدید اچ تی سی وایو پرو، بهره بردن از صدای سه بعدی یکپارچه شده است.

هدست اچ تی سی وایو پرو مجهز به یک جفت هدست داخلی است

اچ تی سی در کنار این هدست یک آداپتور وایرلس با نام Vive Wireless Adapter نیز برای وایو معرفی کرد. این محصول با استفاده از تکنولوژی WiGig اینتل ساخته شده است. افزایش رزولوشن نمایشگرها، یکی از اصلی‌ترین تغییراتی است که اچ تی سی از سال 2016 به دنبالش بود و برای پیاده‌سازی آن تلاش می‌کرد. با این حال معرفی یک هدست واقعیت مجازی جدید تا وقتی کارت‌های گرافیک به نرخ 90 فریم بر ثانیه برسند کار منطقی نیست. به همین دلیل سخت افزار مدل پیشین و حتی سخت افزار لازم برای ایستگاه‌های پایه مورد نیاز آن بدون تغییر باقی مانده و تنها نمایشگر اچ تی سی وایو پرو تغییر کرده است. البته قرارگیری هدست‌های داخلی درون آن را نباید از یاد برد.

این هدست با وجود قدرت بالا، بسیار گران قیمت است. به هزینه حدود 800 دلاری خرید خود هدست باید هزینه خریداری سیستم کامپیوتری مورد نیاز آن را نیز اضافه کرد. تهیه این دو در کنار یکدیگر حداقل سه هزار دلار هزینه خواهد داشت. پس برای بی‌نصیب نماندن از تجربه واقعیت مجازی بدون صرف هزینه زیاد، باید به سراغ هدست واقعیت مجازی مستقل اچ تی سی رفت که دو ماه پیش معرفی شد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*