اسکوترهای برقی

معرفی دو اسکوتر برقی و تاشوی UJet و Relync R1 در نمایشگاه CES 2018

اسکوترهای برقی طی سال‌های اخیر محبوبیت زیادی پیدا کرده‌اند و در نمایشگاه CES 2018 نیز شاهد معرفی چند نمونه هستیم. اما دو اسکوتر برقی UJet و Relync R1 در مقایسه با نمونه‌های قبلی کمی عجیب‌تر به نظر می‌رسند. در ادامه ویژگی‌های این اسکوترهای الکتریکی را بررسی می‌کنیم.

اسکیت بورد و اسکوترهای برقی طی نمایشگاهی کوچک در دل رویداد بزرگ CES 2018 معرفی می‌شوند. امسال شاهد معرفی دو محصول بسیار جالب در این زمینه بودیم. نخست می‌توان به اسکوتر برقی UJet اشاره کرد که پنجره‌ای جدید به روی اسکوترهای الکتریکی، تاشو و هوشمند باز کرده است. این محصول تقریبا شبیه به وسپا است.

حداکثر سرعت UJet برابر 30 مایل بر ساعت (48 کیلومتر بر ساعت) است که به لطف موتور 4 کیلوواتی آن امکان‌پذیر می‌شود. قرار است این اسکوتر در دو نسخه 43 مایلی و 93 مایلی (70 کیلومتری و 150 کیلومتری) عرضه شود. در حال حاضر بازار مقصد آن کشورهای اروپایی است، اما کمی بعدتر در کشورهای آسیایی و ایالات متحده آمریکا نیز عرضه خواهد شد. قیمت محصول چیزی بین 8 هزار تا 10 هزار دلار اعلام شده است.

اسکوتر برقی UJet

در ساخت این محصول شاهد پیاده‌سازی ایده‌های عجیبی هستیم. به عنوان نمونه می‌توان آن را از وسط تا کرد. همچنین برای سهولت در جابه‌جایی، کاربر قادر است اسکوتر را به دو صورت دو بخش مجزا از یکدیگر جدا کند. بخش دربردارنده صندلی را می‌توان در یک کیف سفری مخصوص قرار داد و طی راه از آن به عنوان یک اسپیکر استفاده کرد. با استفاده از پورت‌های یو اس بی تعبیه شده درون کیف می‌توان از آن برای سایر دستگاه‌های همراه، انرژی الکتریکی تهیه کرد.

اسکوتر برقی UJet

در جلوی این وسیله یک دوربین برای ضبط ویدیو قرار گرفته و در جلوی کاربر نیز یک صفحه نمایش لمسی دیده می‌شود. در این نمایشگر قابلیت‌های هوشمندانه‌ای همچون قفل کردن اسکوتر به وسیله گوشی هوشمند تعبیه شده است. با استفاده از اپلیکیشن موبایل مخصوص آن می‌توان اطلاعات مفیدی درباره وسیله همچون میزان حرکت آن به دست آورد. اگر شخصی اقدام به سرقت وسیله کند، از طریق گوشی هوشمند سریعا به کاربر هشدار داده خواهد شد. این وسیله دارای ظاهری بسیار خاص و جذابی نیست، اما طراحی دل‌نشینی دارد.

اسکوتر الکتریکی Relync R1

در کنار این محصول شاهد رونمایی یک اسکوتر برقی دیگر با نام Relync R1 هستیم که به دلایلی مختلف از مدل قبلی، کمی جذاب به نظر می‌رسد. اسکوتر الکتریکی Relync R1 از نظر حداکثر سرعت و رنج حرکت دربرابر UJet هیچ حرفی برای گفتن ندارد، به طوری که تنها می‌تواند برای 18 مایل (28 کیلومتر) با حداکثر سرعت 8 مایل بر ساعت (12 کیلومتر بر ساعت) حرکت کند، اما از نظر ویژگی‌هایی دیگر به این محصول ارجحیت دارد.

اسکوتر برقی Relync R1

ایده شرکت چینی Relync ساخت وسیله‌ای ساده برای افرادی است که تنها می‌خواهند به سادگی به محل‌های مختلف جابه‌جا شوند، به همین دلیل برخلاف مدل قبل، زرق و برق کمتری دارد. اگرچه هر دو محصول تاشو بوده و می‌توان آن‌ها را درون کیف‌هایی قابل حمل قرار داد، اما باز و بسته کردن اسکوتر برقی Relync R1 نیازمند زمان بسیار کمتری است. برخلاف مدل قبلی، در اینجا شاهد قابلیت‌های کاربردی نیستیم، اما در عوض می‌توان اسکوتر برقی خود را در ابعادی بسیار کوچکتر، خیلی راحت جابه‌جا کرد. قیمت آن نیز پایینتر بوده و 3600 دلار قیمت دارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. دوچرخه از این بهتره واسه سلامتی هم خخوبه

  2. هر جور حساب می کنم وسیله مضخرفیه!!! و پولش ریخته دور آدم با خریدش