گجت فین پلاس (Phyn Plus)؛ دستگاهی پیشرفته برای کنترل مصرف آب + ویدیو

گجت فین پلاس (Phyn Plus)؛ دستگاهی پیشرفته برای کنترل مصرف آب + ویدیو

گجت فین پلاس (Phyn Plus) از کمپانی تازه تاسیس بلکین که اخیرا در نمایشگاه CES 2018 معرفی شده، دستگاهی پیشرفته برای هوشمند کردن سیستم لوله کشی و مصرف آب است.

کمپانی بلکین (Belkin) در سال 2016 دستگاهی به نام فین به منظور مدیریت هوشمند مصرف آب را با همکاری شرکت آپانور (Uponor) معرفی کرد. حال پس از گذشت دو سال،‌ ورژن پیشرفته‌تر این وسیله با نام گجت فین پلاس در نمایشگاه CES 2018 معرفی شد که به عنوان اولین محصول بلکین برای استفاده عموم، شناخته می‌شود.

فین پلاس که ظاهری شبیه به یک باتری اتمی پیشرفته دارد، مستقیما به سیستم لوله کشی متصل شده و با تشخیص کمترین تغییرات رخ‌داده در فشار آب، لوله کشی ساختمان را هوشمند کرده و مشکلاتی چون گرفتگی لوله و ‌نشتی را به کمک سینک شدن با اسمارت فون کاربر، اطلاع می‌دهد. در کنار ثبت میزان مصرف آب در ساختمان، این دستگاه قابلیت قطع کامل آب را هم داشته و در هنگام بروز مشکلات بزرگ، از خسارت‌های بیشتر جلوگیری می‌کند.

مدیران بلکین گفته‌اند که برای ساخت گجت فین پلاس مدت زمان یک سال به منظور تهیه پایگاه داده‌ای از تغییرات رخ‌داده در سیستم لوله ‌کشی صرف شده است و نکته اصلی در عملکرد این وسیله،‌ توانایی آن در تشخیص فرق بین کارهای عادی مانند کشیدن سیفون و یا استفاده معمولی از آب، با مشکلاتی مانند نشتی و شکستگی لوله‌هاست.

فین پلاس در هر ثانیه 240 بار فشار آب را آنالیز کرده و در کنار تشخیص دما و ویژگی‌های جریان آب،‌ قابلیت پیدا کردن کوچک‌ترین نشتی‌ها در سیستم لوله کشی را دارد.

گجت فین پلاس (Phyn Plus)؛ دستگاهی پیشرفته برای کنترل مصرف آب + ویدیو

البته بلکین اولین شرکتی نیست که در زمینه ساخت دستگاه کنترل مصرف آب فعالیت دارد و کمپانی‌های دیگری هم محصولات مشابهی را تولید کرده‌اند؛ با این حال مشکل اساسی بازار یک گجت چند صد دلاری که سیستم لوله کشی آب را هوشمند می‌کند، قیمت بالا و کارایی نسبتا غیر ضروری آن است. به بیان دیگر،‌ کسانی که توانایی خرید چنین محصولی را دارند، غالبا کسانی هستند که مصرف کم یا زیاد آب برای آن‌ها اهمیت چندانی نداشته و هزینه قبض آب جزو کمترین نگرانی‌هایشان است.

البته دستگاه‌های ارزان‌تر و ساده‌تری که به کمک فناوری وای فای کار می‌کنند هم وجود دارند که با وجود امکانات کمتر، رقیب بزرگی برای گجت فین پلاس به حساب می‌آیند.

قیمت اعلام‌شده برای این دستگاه که در بهار پیش رو به بازار عرضه می‌شود، 850 دلار بوده و طبق گفته فروشندگان، نصب آن فقط باید توسط کارشناسان آپانور انجام شود. این گجت ابتدا در 30 شهر پرمصرف آمریکا شامل نیویورک، لس آنجلس، سان فرانسیسکو و شهرهای دیگر، به فروش می‌رسد.

در ادامه شما را به دیدن ویدیو تهیه‌شده برای معرفی گجت فین پلاس دعوت می‌کنیم:

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. اینا تو فکر چین بعد ما کارشناسمون میاد میگه خودروی برقی با بنزین کار میکنه

  2. واقعا این نیازه واسه ما عین چیز اب بیخود مصرف میکنیم