بررسی تخصصی اسمارت فون سامسونگ گلکسی اس 3 مینی

 اسمارت فون Galaxy S3 mini سامسونگ نسخه کوچک شده ای از اسمارت فون معروف و پرچمدار سامسونگ یعنی Galaxy S3 است.در ادامه مطلب با گجت نیوز همراه باشید تا با هم به بررسی  مشخصات و ویژگی های این محصول شرکت سامسونگ بیاندازیم و بیشتر با آن آشنا شویم.

آیا به دنبال خرید یک گوشی مناسب اندرویدی برای خود هستید؟ به داشتن اسمارت فون هایی که سایز بزرگی دارند مانند گلکسی اس ۳ یا اچ تی سی وان ایکس پلاس علاقمند نیستید و می خواهید گوشی با قیمت مناسب تهیه کنید؟ خب، اسمارت فون گلکسی اس ۳ مینی شرکت سامسونگ می تواند دستگاه مورد نظر شما باشد، دستگاهی که با داشتن مشخصاتی قابل قبول، سایزی مناسب و قیمتی پایین تر نسبت به برادر بزرگتر خود علاقمندان بسیاری پیدا کرده است.

{photo}91/11/22/1{/photo}

مشخصات کلی:

  • مشخصات کلی: فرم گوشی : ساده – یک سیم کارته – وزن : 111.5 گرم
  • پردازنده: NovaThor U8420 Chip , Dual Core CPU 1GHz
  • حافظه: حافظه داخلی 8192 مگابایت – حافظه رم 1024 مگابایت – قابلیت استفاده از کارت حافظه Micro SD
  • شبکه های ارتباطی: 3G – 4G – GPRS – WLAN – GPS – NFC – Bluetooth
  • صفحه نمایش: صفحه نمایش لمسی – رنگی خازنی از نوع Super AMOLED – اندازه 4 اینچ – 480 × 800
  • دوربین: 5.0 مگاپیکسل – دوربین مکالمه ویدئویی – فوکوس اتوماتیک – فلاش
  • امکانات نرم افزاری: سیستم عامل Android نسخه v4.1 Jelly Bean – جاوا – مایکروسافت آفیس – PDF
  • سایر مشخصات: رادیو – هندزفری – قطب نما – باتری 1500 میلی آمپر ساعت
  • نام ها ديگر : Samsung I8190 Galaxy S3 mini, Samsung Galaxy S III more

طراحی و کیفیت ساخت

از نظر شکل و طراحی ظاهری همانطور که عنوان شد، Galaxy S3 mini بسیار شبیه به برادر بزرگتر خود یعنی گلکسی اس ۳ است، البته تغییراتی جزئی نسبت به آن دارد. تمامی دکمه های آن در مکان هایی مشابه گلکسی اس ۳ قرار دارند، اما دوربین و سنسورها در جلو و اسپیکر و LED flash در پشت مکانشان تغییر کرده است.

جدا از این تغییرات جزئی، طراحی Galaxy S3 mini دارای همان ظرافت گلکسی اس ۳ به همراه لبه های منحنی شکل است. با توجه به کوچکتر بودن، این مدل اسمارت فون تا حدودی چاق تر از گلکسی اس ۳ به نظر می رسد. ضخامت آن ۹.۹ میلیمتر و وزن آن حدود ۱۱۱ گرم است.

{photo}91/11/22/2{/photo}

این اسمارت فون در حال حاضر در رنگ های سفید و آبی در دسترس است، اما ظاهرا رنگ های دیگر این اسمارت فون مانند قرمز و خاکستری نیز در راه هستند و بزودی روانه بازار می شوند. همانند گلکسی اس ۳، این دستگاه هم بخوبی ساخته شده و در هنگام در دست گرفتن و کار کردن احساس خوبی را به کاربر منتقل می کند.

در جلو دستگاه شیشه قرار دارد که توسط یک نوار فلزی نقره ای رنگ احاطه شده است و به آن استحکام و مقاومت لازم را می دهد. در پشت نیز درپوش یا قابی پلاستیکی برروی باتری قرار گرفته که از انعطاف و استحکام لازم برخوردار است، اما به هر حال این نوع جنس بدنه مشکلات خاص خود را نیز دارد. پشت قاب پشت یک اسلات مایکرواس دی و اسلات سیم کارت نیز قرار گرفته است.

در مجموع طراحی و کیفیت ساخت قابل قبولی دارد هر چند با توجه به نوع جنس بدنه مشکلاتی هم وجود دارد که موضوعی کاملا طبیعی برروی بسیاری از اسمارت فون هاست.

سخت افزار و بازدهی

سامسونگ در این اسمارت فون سطح متوسط خود از یک پروسسور ۲ هسته ای و ۱ گیگاهرتزی Cortex-A9 (چیپ ست NovaThor U8420)، رمی ۱ گیگابایتی و جی پی یو Mali-400 استفاده کرده است. در مورد نتایج بنچ مارک ها نباید منتظر نتیجه عجیب و غریبی از این اسمارت فون بود. این دستگاه در بنچ مارک GeekBench 2، بطور میانگین امتیاز ۷۶۳ را کسب کرد که در مقایسه با دیگر اسمارت فون ها بد نیست بدانید نکسوس ۴ بطور میانگین امتیاز ۲۰۰۹ و گلکسی اس ۳ امتیاز ۱۶۶۹ را بدست آورده است.

از دید یک کاربر و با توجه به نوع سخت افزارهای بکار رفته در این اسمارت فون و همچنین با توجه به اینکه گلکسی اس ۳ مینی اسمارت فونی سطح متوسط به حساب می آید، عملکرد این دستگاه قابل قبول و خوب است، اگر چه در بعضی موارد تاخیرهایی در اجرا دیده می شود (موضوعی آزاردهنده نیست).

Galaxy S3 mini در تست جاوا اسکرپت SunSpider نیز عملکرد شگفت انگیز و فوق العاده ای ندارد. امتیاز آن بطور میانگین ۲,۰۳۷ms است، در حالیکه آیفون ۵ امتیاز ۹۰۳ms و نکسوس ۴ امتیاز یا زمان ۱,۹۰۶ms را بدست آورده است (زیاد فاصله ای با نکسوس ۴ ندارد). البته این موضوع را در نظر بگیرید که ما یک اسمارت فون سطح متوسط را با اسمارت فون های قدرتمندی چون آیفون ۵ و نکسوس ۴ ال جی مقایسه میکنیم.

{photo}91/11/22/3{/photo}

در بازدهی گرافیکی، تست GLBenchmark 2.5 برروی گلکسی اس ۳ مینی نشان دهنده فریم ریت ۱۲fps است، در حالیکه آیفون ۵ و نکسوس ۴ ال جی دارای فریم ریت ۳۹fps می باشد. برای مثال بد نیست که بدانید این اسمارت فون بخوبی و با گرافیکی مناسب بازی همانند Temple Run 2 را اجرا می کند.

حافظه داخلی این دستگاه در دو مدل وجود دارد، ۸ و ۱۶ گیگابایت که با وجود یک اسلات مایکرواس دی که تا ۳۲ گیگابایت فضا می توان به حافظه داخلی آن اضافه نمود، این مقدار کافی به نظر می رسد.

صفحه نمایش

صفحه نمایش این اسمارت فون ۴ اینچی است (همانند آیفون ۵)، رزولوشن آن ۸۰۰ در ۴۸۰ پیکسل و از نوع Super AMOLED می باشد. با این رزولوشن چگالی صفحه نمایش آن ۲۳۳ppi است. کیفیت  کلی صفحه نمایش گلکسی اس ۳ مینی در بین گوشی های همرده آن بسیار خوب و قابل قبول ارزیابی می شود. رنگ ها برروی آن بسیار زنده و عمیق هستند و عملکرد آن در زوایای مختلف نیز کاملا رضایت بخش است.

 

 

دوربین

Galaxy S3 mini دارای دو دوربین است. یک دوربین ۵ مگاپیکسلی با قابلیت اتوفوکوس و ال ای دی فلاش در پشت دستگاه که می تواند ویدئوهایی با کیفیت ۷۲۰p@30fps را ضبط نماید. در جلو نیز یک دوربین VGA برای تماس های ویدئویی وجود دارد. از ویژگی های دیگر دوربین گلکسی اس ۳ مینی می توان به لرزشگیر دست، قابلیت ثبت موقعیت مکانی و زمانی تصویر وقابلیت تشخیص چهره اشاره نمود.

در مورد کیفیت دوربین پشت به این موضوع می بایست اشاره نمود که از این دوربین ۵ مگاپیکسلی به اندازه خودش می بایست انتظار داشت. دوربین و نرم افزارهای موجود هم عملکرد خوبی دارند.

رنگها در عکس های گرفته شده با دوربین گلکسی اس مینی از کیفیت خوبی برخوردار هستند اما جزئیات تصاویر به خوبی گلکسی اس 3 نمی باشد

سیستم عامل و نرم افزار

خوشبختانه برروی این اسمارت فون سامسونگ، سیستم عامل اندروید ۴.۱.۲ جیلی بین قرار دارد. رابط کاربری TouchWiz نیز یکی از ویژگی های اسمارت فون های این شرکت کره ای است.

Galaxy S3 mini تقریبا تمامی ویژگی های نرم افزاری گلکسی اس ۳ را دارد (نه همگی). از ویژگی هایی مانند Direct Call و Smart Alert گرفته تا نوار آگاه سازی سفارشیS Voice ، Smart Stay و یک حالت صرفه جویی در انرژی مصرفی دستگاه.

باتری

منبع تغذیه یا باتری این اسمارت فون، یک باتری لیتیوم یونی ۱۵۰۰mAh است. با این باتری براحتی انرژی لازم برای انجام کارهای روزانه در اختیار این دستگاه قرار دارد. در واقع بعد از ۲۴ ساعت استفاده های معمولی از این دستگاه، هنوز هم حدود ۴۰ درصد از انرژی باتری باقیمانده بود. بهتر است بگوییم باتری آن برای دو روز دوام دارد (انجام کارهای معمولی و روزمره). در بخش باتری به هیچ وجه با مشکل یا کمبودی مواجه نخواهید شد چرا که این باتری برای اینچنین دستگاهی بسیار مناسب است.

ویژگی های دیگر

از دیگر مشخصات گلکس اس ۳ مینی سامسونگ می توان به وای فای، DLNA، بلوتوث ۴.۰، پورت ارتباطی microUSB، پشتیبانی از NFC و سنسورهای مختلف و رایج از جمله شتاب سنج، ژیروسکوپ و قطب نما اشاره نمود. همچنین کاورهای زیبا با کیفیت بسیار خوبی هم برای این اسمارت فون وجود دارد، کاورهایی که در رنگهای متنوعی در دسترس می باشند و در ادامه تصاویری از آنها را مشاهده می نمایید، ضمنا این کاورها استحکام بیشتری به دستگاه داده و از آنها در برابر ضربات ناگهانی محافظت می کنند.

جمع بندی

با توجه به اینکه این اسمارت فون شرکت سامسونگ، دستگاهی سطح متوسط به حساب می آید، می توان گفت که این اسمارت فونی بسیار مناسب برای کسانی است که علاقمند به داشتن گلکسی اس ۳ با قیمت پایین تری هستند. سخت افزاری هایی مناسب در کنار یک صفحه نمایش بسیار خوب و عمر باتری مناسب از ویژگی های خوب این دستگاه می باشد.

از عیب های این دستگاه هم می بایست به عدم وجود بعضی از قابلیت های نرم افزاری گلکسی اس ۳ در آن اشاره نمود. در مجموع در بین اسمارت فون های سطح متوسط، گلکسی اس ۳ مینی بدون شک یکی از بهترین هاست.

ویدیوی مقایسه گلکسی اس 3 با گلکسی اس 3 مینی :

نظر و دیدگاه شما در مورد این اسمارت فون چیست؟

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. راهنمایی جهت خرید باطری اصلی موبایل
    گوشی من سامسونگ گلکسی s3 mini هست چند مدته باطری گوشیم باد کرده و شارژ خالی میکنه خیلی تو اینترنت سرچ کردم خیلی فروشگاه ها دیدم تا اینکه با سایت شما اشنا شدم میخواستم جهت خرید باطری من رو راهنمایی کنید
    بنده با مدیر یکی از فروشگاه ها صحبت کردم گفت ما باطری رو به شرط اصل بنودن بهتون میدیم اگه از کیفیت باطری ناراضی بودید هزینه پرداختی شما رو برمیگردونیم و شش ماه هم ضمانت داره حتی اگه مثل روز اول نشد باز پولتونو پس میدیدم راستش از تو بازار دو تا خریدم اصلا به درد نخووده و زود خالی میکنه لطفا راهنمایی کنید ادرس سایت این فروشنده که میگم و ادرس محصولش اینه لطفا چک کنید ببینم این باطریش اصله یا نه تا من اگه اصل بود بخرم این ادرسش:
    http://batterys.org/product/%d8%a8%d8%a7%d8%b7%d8%b1%db%8c-%d8%a7%d8%b5%d9%84%db%8c-%d8%b3%d8%a7%d9%85%d8%b3%d9%88%d9%86%da%af-s3-mini-s7562/