سئو کارها

انواع سئو کارها و روش فعالیت آنها را بهتر بشناسید

سئو (SEO) یا بهینه سازی سایت برای موتور جست و جو به مجموعه‌ای از فعالیت‌هایی گفته می‌شود که کمک می‌کند یک سایت به مرور زمان جایگاه خوبی در نتایج جست و جوی گوگل و سایر موتورهای جست و جو پیدا کند. به صورت کلی سئو را می‌توان یک علم در نظر گرفت که زیر شاخه‌های فراوانی دارد و افرادی که شغلشان بهینه سازی سایت است باید با تمامی اصول و استانداردهای سئو آشنا باشند.

افرادی که شغل سئو دارند یا در اصطلاح سئو کارها به دو گروه کلی تقسیم‌بندی می‌شوند:

1. دسته اول سئو کارهایی هستند که طبق قوانین گوگل فعالیت می‌کنند و انتظار معجزه یا کسب نتیجه یک شبه را ندارند که به این افراد سئو کارهای کلاه سفید (White hat SEO) گفته می‌شود. این افراد در ابتدا سایت را به طور کامل آنالیز می‌کنند و پس از عیب‌یابی با کمک برنامه‌نویسان تمامی اشکالات موجود در سایت را رفع می‌کنند و سپس با تولید محتوی مناسب و هدفمند طبق استراتژی مشخصی پیش می‌روند تا به مرور زمان سایت را به جایگاه مناسبی در نتایج برسانند.

2. دسته دوم سئو کارهایی هستند که سعی می‌کنند با دور زدن قوانین و روش‌های غیر اصولی به دنبال کسب نتایج سریع هستند که این افراد را سئو کار کلاه سیاه (Black hat SEO) می‌نامند. این افراد توجه خاصی به محتوی و داشتن استراتژی برای سئو ندارند و در مقابل از طریق روش‌های مختلف ساخت بک لینک و تولید محتوی اسپم سعی می‌کنند در زمان کوتاهی سایت را در نتایج بالا بیاورند.

سئو کارهای کلاه سفید و کلاه سیاه همواره با هم رقابت دارند و هر کدام روش کاری دیگری را زیر سوال می‌برند و با دلایل مختلف سعی می‌کنند نشان بدهند که روش کاری خودشان بهتر است.

کدام سئو کارها موفق‌تر هستند و می‌توان به آنها اعتماد کرد؟

تجربه نشان داده است که شاید سئو کارهای کلاه سیاه در کسب نتایج سریع موفق‌تر باشند اما برای افرادی که برنامه بلند مدت و اصولی دارند اصلا همکاری با این افراد پیشنهاد نمی‌شود. روش‌هایی که سئو کارهای کلاه سیاه استفاده می‌کنند دیر یا زود توسط گوگل شناخته می‌شود و بعد از آن سایت‌های مشتریان با جریمه‌های سنگین مواجه می‌شوند تا جایی که ممکن است حتی به صورت کلی از ایندکس گوگل پاک شوند. گوگل بارها تاکید کرده که هرگونه فعالیتی برای کسب نتایج سریع و غیر واقعی بر خلاف قوانین است و با سایت‌های متخلف به شدت برخورد می‌شود که به آن پنالتی شدن می‌گویند.

اما سئو کارهای کلاه سفید کاملا طبق قوانین پیش می‌روند و نتایجی که کسب می‌کنند قوی‌تر و بلند مدت است و هیچ خطری سایت را از نظر پنالتی شدن و افت رتبه‌ها تهدید نمی‌کند.

اگر بخواهیم یکی از نمونه‌های موفق سئو کلاه سفید را معرفی کنیم به سایت وب 24 می‌رسیم. این سایت یکی از قدیمی‌ترین و موفق‌ترین سایت‌های ایران در موضوع سئو و بهینه سازی سایت است و در طول این سال‌ها سعی کرده با انتشار مقالات و ویدیو‌های آموزشی سطح معلومات مدیران سایت‌ها را در این موضوع به حد مطلوب برساند.

پایان رپورتاژ آگهی /.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. این کلاه سیاه ها توی دانلود فیلترشکن و فیلم ملت سرویس کردن D: