تبلت انوی ایکس 2 هیبرید

تبلت اچ پی انوی ایکس 2 هیبرید (HP Envy X2 Hybrid) با پردازنده اینتل رونمایی شد

تبلت اچ پی انوی ایکس 2 هیبرید (HP Envy X2 Hybrid) با پردازنده اینتل توسط اچ پی در نمایشگاه CES 2018 معرفی شد. در ادامه مشخصات فنی و جزییات این تبلت هیبریدی را در کنار امکانات جدید دستگاه مورد بررسی قرار می دهیم.

به نظر می‌رسد که اچ پی، علاوه بر معرفی تبلت اچ پی انوی ایکس 2 هیبرید با پردازنده اسنپدراگون، نسخه دارای پردازنده اینتل این دستگاه را نیز در سال جدید میلادی عرضه کند. همان طور که انتظار می‌رفت، این تبلت به جای استفاده از تراشه موبایلی، به پردازنده نسل هفتم اینتل به همراه اتصال LTE دلخواه مجهز شده. این دستگاه بیشتر تبدیل به رقیبی برای سرفیس مایکروسافت شده و کاربرانی که نمی‌خواهند برای سیستم های کامپیوتری خود از پردازنده اسنپدراگون استفاده کنند از انوی ایکس 2 جدید استفاده خواهند کرد. در ادامه خواهیم دید که اچ پی انوی ایکس 2 هیبرید می‌تواند رقیب سرسختی برای سرفیس های مایکروسافت باشد.

تفاوت های بین دو نسخه با پردازنده های اسنپدراگون و اینتل انوی ایکس 2 زیاد نیست. هر دو دستگاه صفحه نمایش 12.3 اینچی با وضوح تصویر 1080p دارند. البته تفاوت بزرگ موجود در 2 نسخه، نوع اتصال کیبورد به صفحه نمایش است. مدل با پردازنده اینتل، دارای یک خم اریگامی شکل شبیه به آیپد پرو، برای نگه‌داشتن صفحه نمایش خواهد بود در حالی که نسخه مدل دیگر از تکیه‌گاه مفصلی شکل قابل‌انعطاف استفاده می‌کند. دارا بودن یک صفحه با قابلیت چرخش به زوایای مختلف خیلی بهتر از یک پایه ثابت برای نگه‌داشتن تبلت است.

تبلت انوی ایکس 2 هیبرید

اچ پی انوی ایکس 2 هیبرید با پردازنده اینتل از نسخه دیگر وزن بیشتری دارد. این تبلت با 1.65 پوند وزن در مقایسه با دستگاه دارای پردازنده اسنپدراگون، 0.11 پوند سنگین تر است. البته تفاوت خیلی بزرگی نیست و هنوز هم دستگاه از نظر وزن پایین تر از سرفیس پرو 4 1.7 پوندی قرار می‌گیرد. در اچ پی انوی ایکس 2 هیبرید فن وجود ندارد بنابراین با مشکل صدای ناهنجار روبرو نخواهید شد. همچنین دستگاه به دوربین 13 مگاپیکسلی اصلی و 5 مگاپیکسلی سلفی مجهز شده.

تبلت جدید اچ پی دارای قلم دیجیتالی خواهد بود و شرکت اچ پی ادعا کرده که باتری این تبلت 15 ساعت مداوم کار خواهد کرد و شارژر می‌تواند در مدت زمان 1 ساعت و نیم، باتری را تا 90 درصد شارژ کند.

این تبلت حس استفاده از یک سیستم هیبریدی خوب را به کاربر می‌دهد، محکم ساخته ‌شده و صفحه کلیدی بسیار مناسب دارد. البته زمانی که دستگاه را در دست بگیرید متوجه تفاوت های آن با نسخه دارای پردازنده اسنپدراگون نخواهید شد. بزرگ‌ترین چالش موجود در انوی ایکس 2، نوع قرارگیری کیبورد است. عدم انعطاف موجب سخت تر شدن کار با تبلت می‌شود. حتی طراحی آن نیز برای قرار دادن دستگاه روی پا به درستی انجام نشده. باید از شرکت اچ پی بپرسیم که دلیل تغییر پایه تبلت از نسخه قبلی و تبدیل به چنین چیزی، چیست.

اچ پی هنوز برای اچ پی انوی ایکس 2 هیبرید قیمت‌گذاری نکرده اما احتمالاً در فصل بهار قیمت محصول مشخص خواهد شد. تبلت جدید اچ پی بسیار عالی است و تنها از نظر کیبورد و تکیه‌گاه مشکلاتی را به همراه دارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. چه چیز خوب و معقولیه

    از نظر تکیه گاه هم به نظرم خوبه و کاملا دوست داشتنیه