گوشی هواوی آنر ویوو 10

گوشی هواوی آنر ویوو 10 این‌بار در CES 2018 به نمایش درآمد

گوشی هواوی آنر ویوو 10 (Huawei Honor View 10) مجهز به هوش مصنوعی این بار در نمایشگاه CES 2018 به نمایش درآمد. این گوشی جدید چینی همچنین به دوربین دوگانه و سیستم تشخیص چهره نیز مجهز است.

دسامبر گذشته کمپانی هواوی از گوشی آنر ویوو 10 پرده برداری کرد. این محصول یک گوشی مجهز به چیپ هوش مصنوعی اختصاصی (واحد پردازش عصبی) است که می‌تواند وظایف مرتبط با درخواست‌های هوش مصنوعی را مستقل از پردازنده اصلی دیوایس انجام دهد. حال در CES 2018، آنر بار دیگر این گوشی را برای جهانیان معرفی کرده است که می‌تواند برای طرفداران این برند جذاب باشد.

هواوی آنر ویوو 10 چیست؟

آنر ویوو 10 یک محصول جذاب چینی مجهز به یک نمایشگر 5.9 اینچی با نسبت 18:9 است که نسبت ابعاد صفحه به بدنه‌ی بالایی را ارائه می‌کند. یک پردازنده 8 هسته‌ای HiSilicon کایرین 970 با فرکانس 2360 مگاهرتزی و رم 6 گیگابایتی نیز در زیر قاب آن تعبیه شده است. حافظه داخلی 128 گیگابایتی و یک باتری غول پیکر 3750 میلی‌آمپر ساعتی را نیز می‌توان از دیگر مشخصات این گوشی دانست.

گوشی هواوی آنر ویوو 10

تمامی این قطعات در زیر یک قاب فلزی باکیفیت همراه با حاشیه‌هایی بسیار کم قرار گرفته است. بر روی قاب پشتی گوشی نیز یک ماژول دوربین دوگانه مجهز به دو سنسور 16 و 20 مگاپیکسلی تعبیه شده است که می‌توانند با یکدیگر افکت‌های جذابی را به وجود بیاورند.

← چه چیزی در هواوی آنر ویوو 10 آن را به یک گوشی خاص تبدیل کرده است؟

واحد پردازش عصبی (NPU) مهم‌ترین چیزی است که از آنر ویوو 10 یک گوشی متمایز می‌سازد. اما آن چه کاری انجام می‌دهد؟ آنر تاکید بسیاری بر آن دارد که چگونه تنظیمات خودکار دوربین گوشی با سرعتی زیادی وابسته به مناظر مختلفی که در آن‌ها قصد دارید عکس بگیرید انجام می‌شود. هواوی آنر ویوو 10 می‌تواند عکاسی در 13 منظره‌ی مختلف (نظیر برفی، طبیعت، حیوانات، سلفی، پرتره، اسکن نوشته و غیره) را در اختیار شما قرار دهد. در واقع فرکانس فرآیند اسکن کردن این گوشی بسیار چشمگیر است؛ این فرکانس 33 مرتبه در هر ثانیه خواهد بود! این بدان معناست که نصف هر ثانیه گوشی شما موقعیت کنونیتان را بررسی می‌کند و Exposure، دمای رنگ و تنظیمات شاتر را به صورت خودکار انجام می‌دهد.

گوشی هواوی آنر ویوو 10

آنر همچنین با شرکت اسنپ چت همکاری دوجانبه‌ای را آغاز کرده است که به شما اجازه می‌دهد با لمس یک دکمه مجازی در داخل دوربین، به راحتی تصاویر سلفی خود را در اپلیکیشن اسنپ چت به اشتراک بگذارید. اما حالا باز هم به هوش مصنوعی بازمی‌گردیم. واحد پردازش عصبی به گوشی هواوی آنر ویوو 10 کمک می‌کند تا توسط هوش مصنوعی ترجمه‌ی در لحظه و انی را خیلی سریع‌تر انجام دهید. در اینجا همچنین یک نسخه ویژه از مترجم مایکروسافت (Microsoft Translate) برای این گوشی در پلی استور اندروید قرار گرفته است که می‌تواند از تمام توان پردازشی View 10 در جهت ترجمه استفاده کند.

گوشی هواوی آنر ویوو 10

بدیهی است که شما می‌توانید انتظار داشته باشید این هوش مصنوعی به شما پیشنهادهای هوشمندانه، اخبار و نوتیفیکیشن‌های ویژه‌ای را ارائه کند که به واسطه روز به روز استفاده از آن به دست خواهد آمد. باتری 3750 میلی‌آمپر ساعتی هواوی آنر ویوو 10 نیز به شما تعهد عمر باتری طولانی می‌دهد. این باتری همچنین به واسطه برخورداری از تکنولوژی SuperCharge آنر، خیلی سریع شارژ می‌شود.

← البته، قابلیت تشخیص چهره نیز وجود دارد

تشخیص چهره اینک به یکی از قابلیت‌های جذاب در بین اکثر گوشی های هوشمند تبدیل شده است و گوشی جدید هواوی نیز از آن بی‌بهره نخواهد بود. در واقع پیشتر گوشی آنر 7 ایکس نیز به واسطه یک آپدیت نرم افزاری موفق به دریافت این قابلیت شده بود. اما نباید فراموش کنید که بر روی این گوشی یک اسکنر اثر انگشت نیز تعبیه شده است. بنابراین شما می‌توانید با این دو قابلیت،‌ امنیت گوشی خود را تضمین شده بدانید.

گوشی هواوی آنر ویوو 10

← اما این همه چیز نیست

آنر یک SDK توسعه را نیز در اختیار توسعه دهندگان قرار داده است تا به واحد پردازش عصبی هواوی آنر ویوو 10 دسترسی پیدا کنند. این بدان معناست که هر کسی می‌تواند یک اپلیکیشن سازگار با NPU گوشی جدید هواوی آنر بسازد. برای نمایش این قابلیت، آنر از محصولات شرکای خود در نمایشگاه CES 2018 پرده برداشت. در این نمایشگاه یک پهپاد به نمایش درامد که شما می‌توانید از طریق گوشی هوشمند خود و فرمانی صوتی آن را کنترل کنید. در ویدیویی که آنر به نمایش گذاشت، فرد کنترل کننده با گفتن کلمه‌ی «به خانه برگرد» پهپاد را به سمت خود فراخواند که جذاب به نظر می‌رسد.

گوشی هواوی آنر ویوو 10

قیمت و زمان عرضه

هواوی آنر ویوو 10 در حال حاضر با قیمت 499 یورو در قاره اروپا به فروش می‌رسد. به نظر می‌رسد در آینده‌ای نزدیک نیز با قیمت حدود 600 دلار وارد بازار آمریکا شود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. چه خوشگل، قدرتمند و خوش قیمته

  2. عاشق ظرفیت باطری های هوآوی و شیائومی ام

    این گوشی عالیه از همه نظر