کمربند هیپ ایر (HipAir)؛ گجتی 800 دلاری برای جلوگیری از شکستن استخوان

کمربند هیپ ایر (HipAir)؛ گجتی 800 دلاری برای جلوگیری از شکستن استخوان

کمربند هیپ ایر (HipAir) که به تازگی در نمایشگاه CES 2018 معرفی شده است، گجتی 800 دلاری بوده که از شکستن استخوان در هنگام افتادن جلوگیری می‌کند.

کمپانی سازنده این کمربند ایربگ‌دار، هلیت (Helite)، ادعا می‌کند که سنسورهای در نظر گرفته شده در کمربند هیپ ایر در کمتر از 0.2 ثانیه عمل کرده و با تشخیص زمانی که فرد در حال زمین خوردن است، از شکستن استخوان‌های لگن و ران‌ها جلوگیری می‌کند.

هلیت تا پیش از این در زمینه ساخت جلیقه‌های موتورسواری دارای کیسه هوا مشغول به فعالیت بود و همانطور که مدیران شرکت اعلام کرده‌اند، ساخت این کمربند ایربگ‌دار برای مقابله با مشکل شکستن استخوان لگن،‌ به خصوص در سالمندان، انجام شده است. هیپ ایر کمی بزرگ‌تر و حجیم‌تر از کمربندهای معمولی بوده و انتظار می‌رود که با استقبال زیادی از سوی خریداران مواجه نشود.

کمربند هیپ ایر سگک پلاستیکی،‌ ظاهری مناسب، وزن کم و سنسورهای خاصی برای تشخیص پوشیدن درست آن دارد که به گفته خبرنگاران، از زیر و یا روی لباس، حجم نسبتا بزرگ آن توجه را به خود جلب می‌کند. از طرف دیگر، سازندگان ادعا می‌کنند که این گجت جلوی چیزی در حدود 90 درصد ضربه ناشی از زمین خوردن را می‌گیرد و به عنوان رقیبی بزرگ برای پدهای معمولی لگن که ضربه‌گیری 10 درصدی دارند، به حساب می‌آید.

کمربند هیپ ایر (HipAir)؛ گجتی 800 دلاری برای جلوگیری از شکستن استخوان

سازمان درمان و پیشگیری بیماری‌های آمریکا اعلام کرده است که زمین خوردن دلیل اصلی زخمی شدن و مرگ در اثر جراحت در افراد مسن است و کمربند هیپ ایر برای مقابله با این مشکل بزرگ که سالانه میانگین 30 میلیارد دلار هزینه‌های درمانی را ناشی می‌شود، ساخته شده است؛ از طرف دیگر،‌ انتظار می‌رود که تا سال 2060 تعداد آمریکایی‌های بالای 65 سال دو برابر شود.

البته مشکل اصلی برای کم کردن تعداد شکستگی‌های ناشی از زمین خوردن در سالمندان به وسایل در دسترس مربوط نمی‌شود و افراد مسن خود علاقه چندانی به پوشیدن محافظ‌های لگن ندارند. همانطور که اشاره شد، کمربند هیپ ایر 800 دلار قیمت داشته در مقایسه با محصولات معمولی که با قیمت 50 دلار فروخته می‌شوند، بیش از حد گران است؛ فروش این گجت از ماه مارس در فرانسه آغاز می‌شود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. فقط مگه برای سالمندان کاربرد داشته باشه

    با 800 دلار این میت 10 می خرم D: یه چارتا پیتزا هم روش

  2. هر جور حساب می کنم نمیشه همیشه این به همراه داشت، در مواقع ورزش و فعالیت زیاد هم نمیشه، پس کی میشه 😐

    در نتیجه اصلا 800 دلار نمی ارزه!