آموزش فعال کردن Find My Device در تبلت ها و گوشی های اندرویدی

آموزش فعال کردن Find My Device در تبلت ها و گوشی های اندرویدی

همه ما پس از خرید یک گوشی اندرویدی، به فعال کردن Find My Device نیاز خواهیم داشت. در مطلب امروز، ضمن فعال‌کردن این قابلیت، آموزش ردیابی گوشی و تبلت را به شما ارایه می‌دهیم.

سرویس گوشی مرا پیدا کن (Find My Device) قابلیتی است که به طور پیشفرض بر روی گوشی یا تبلت های اندرویدی فعال نیست. به همین دلیل، باید به صورت دستی توسط کاربر تنظیم و راه‌اندازی شود. فعال کردن Find My Device فرایند بسیار ساده‌ای است که در ادامه، چگونگی انجام و نحوه کار با آن را آموزش می‌دهیم.

نصب و فعال کردن Find My Device

آموزش فعال کردن Find My Device در تبلت ها و گوشی های اندرویدی

اگر برنامه Find My Device در حال حاضر بر روی گوشی شما نصب نیست، لازم است تا با مراجعه به این لینک، آن را از پلی استور دانلود و نصب کنید. این سرویس، حتی در دستگاه‌های قدیمی‌تر نیز قابل راه‌اندازی است؛ در واقع، همه گوشی ها و تبلت هایی که اندروید 4.0 به بالا را اجرا می‌کنند قادر به دریافت و فعال سازی Find My Device هستند.

پس از نصب اپلیکیشن، با حساب کاربری گوگل وارد شوید. با انجام این کار، گوشی را به حساب گوگل خود متصل می‌کنید. با توجه به اینکه اپلیکیشن Find My Device از طریق امواج وای‌فای و GPS قادر به مکان یابی دقیق گوشی موبایل است، نیاز است تا به این برنامه، اجازه دسترسی به خدمات مبتنی بر مکان داده شود. پس از دادن اجازه دسترسی، نقشه‌ای بر روی صفحه ظاهر خواهد شد که مکان دستگاه را به صورت دقیق برای شما به نمایش خواهد گذاشت.

ردیابی گوشی

آموزش فعال کردن Find My Device در تبلت ها و گوشی های اندرویدی

در صورت گم شدن گوشی یا تبلت، کافی‌ست به وب‌سایت Find My Device مراجعه و با همان حساب کاربری که در مرحله قبل استفاده کردید، وارد شوید. همچنین می‌توانید با جستجوی عبارت Find My Device در بخش جستجوی گوگل، این کار را انجام دهید.

پس از پیداشدن گوشی بر روی نقشه، می‌توانید با زدن گزینه‌ی “Play Sounds”، حتی در صورت سایلنت‌بودن اسمارت فون، صدای زنگ را در بالاترین حد ممکن بشنوید. این کار جهت یافتن گوشی هوشمند در مکان‌هایی مانند خانه یا محل کار، مناسب است.

گزینه “Lock” را در صورتی استفاده کنید که گوشی خود را گم کرده‌اید و هیچ‌گونه رمز یا اثر انگشتی هم برای آن در نظر نگرفته‌اید. در این صورت، موبایل شما قفل خواهد شد و بازکردن آن برای دیگران امکان‌پذیر نخواهد بود. در این قسمت، می‌توان پیغامی حاوی یک جمله یا شماره تلفن به دیوایس گم‌شده فرستاد تا در صورت یافتن گوشی توسط دیگران، امکان ارتباط با شما را داشته باشند.

حذف اطلاعات گوشی از راه دور

آموزش فعال کردن Find My Device در تبلت ها و گوشی های اندرویدی

با توجه به اینکه برنامه Find My Device از سرویس‌های مکان استفاده می‌کند، برای یافتن دقیق محل دستگاه، باید گوشی به شبکه اینترنت متصل و GPS نیز فعال باشد. اگر نمی‌توانید موبایل خود را بیابید و یا کسی آن را به سرقت برده، تنها گزینه‌ی پیش رو، پاک کردن اطلاعات از راه دور است.

توجه داشته باشید که با انتخاب گزینه “Erase”، اطلاعات گوشی به همراه داده‌های موجود در کارت حافظه به طور کامل از بین خواهد رفت. حتی اگر دیوایس شما در حالت آفلاین قرار داشت، با اولین اتصال به اینترنت، تمامی اطلاعات آن پاک خواهد شد.

همیشه آماده باشید

سرویس پیدا کردن گوشی موبایل یکی از ابزارهایی است که به صورت دائم به آن نیاز نخواهید داشت. بنابراین، ممکن است کم‌کم استفاده از آن را فراموش کنید. اگر گوشی جدیدی خریده‌اید و هنوز اقدامی برای فعال کردن Find My Device انجام نداده‌اید، اکنون و در همین لحظه، بهترین زمان انجام این کار است.