همکاری فولکس واگن و هیوندای با Aurora

همکاری فولکس واگن و هیوندای با Aurora برای توسعه اتومبیل‌های خودران

در آستانه نمایشگاه CES 2018 هستیم که حالا خبر همکاری فولکس واگن و هیوندای با Aurora برای توسعه اتومبیل های خودران، توجه علاقه‌مندان به این حوزه را به خود جلب کرده است.

روز گذشته، هیوندای و گروه فولکس واگن از همکاری خود با یکی از شرکت فعال در حوزه فناوری اتومبیل های خودران با نام Aurora Innovation خبر داده و اعلام کردند از سیستم‌های رانندگی این شرکت در محصولات آینده خود استفاده خواهند کرد. هیوندای از فناوری های این کمپانی در جدیدترین خودروی پیل سوختی خود که هفته آینده در نمایشگاه CES 2018 معرفی می‌شود، بهره خواهد برد، در حالی که گروه فولکس واگن می‌گوید ممکن است از آن در بعضی از خودروهای برند همچون Sedric، شاتل‌ها، ون‌ها و کامیون‌ها استفاده کند.

Aurora سال گذشته توسط سه نفر از بزرگان دنیای اتومبیل های خودران تاسیس شد: کریس ارمسان (Chris Urmson)، مدیر فنی پیشین برنامه خودروهای بدون راننده گوگل که حالا در زیرمجموعه این شرکت با نام Waymo فعالیت دارد؛ استرلینگ اندرسون (Sterling Anderson) از تسلا و درو بگنل (Drew Bagnell) از اوبر. این شرکت روی توسعه سیستم‌های رانندگی کاملا خودمختار فعالیت دارد و فولکس واگن و هیوندای می‌توانند از آن برای محصولات خود استفاده کنند. اگرچه این استراتژی و نتیجه همکاری فولکس واگن و هیوندای با Aurora ، یک فناوری انحصاری برای این شرکت‌های بزرگ نیست، اما به آنها اجازه خواهد داد تا بسیار سریع‌تر از سایرین به آن دسترسی داشته و منابع مورد نیاز کمتری را اختصاص دهند.

همکاری فولکس واگن و هیوندای با Aurora

“Johann Jungwirth”، مدیر ارشد دیجیتال فولکس واگن در گفتگویی با ورج اعلام کرد که همکاری با استارتاپی همچون Aurora، تنها به خاطر تیم تاسیس‌کننده آن نبوده و افراد بااستعدادی که توسط آنها استخدام شده‌اند هم اهمیت بسیاری داشتند:

آنها بهترین در جهان هستند. پیشرفت این تیم در چنین مدت زمان کوتاهی واقعا شگفت‌آور است.

گروه فولکس واگن که طی شش ماه گذشته مشغول ادغام فناوری های شرکت Aurora با محصولات خود بوده است، قصد دارد تا پایان سال 2018، تعدادی دورقمی از اتومبیل های خودران را آزمایش کند. بنا بر گزارش ورج، این تعداد به عددی سه‌رقمی تا سال آینده خواهد رسید و مدیران می‌خواهند در سال 2021، این خودروها را وارد خیابان‌های دو تا پنج شهر کنند. هیوندای نیز امیدوار است تا سال 2021 محصولات خود را روانه بازار کند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

4 دیدگاه

  1. این مگه راه هم میره با این قیافش

  2. توی یاران که فعلا پنصد هزار تا دارن پراید میزنن
    کم نیارن

  3. اینا تو فکرشن تسلا ساخته و داده دست ملت

  4. چند هفته قبل یه مطلب توی خود گجت خوندم اگر خود ران نباشن خودروها تا چند سال دیگه، مثل اینه الان کالکسه سوار بشیم! این تکنولوژی آینده داره اما توی ایران فعلی… نه!