آبشار نیاگارا

تصاویری نفس‌گیر از آبشار نیاگارا در سرمای زمستان که با یخ پوشیده شده است

آبشار نیاگارا واقع در مرز آمریکا و کانادا، در سرمای زمستان از یخ پوشیده شده و منظره‌ای خارق‌العاده را ایجاد کرده است. بسیاری از مردم فقط برای دیدن این صحنه به نیاگارا سفر می‌کنند.

مورخ و نویسنده مشهور، پل گروموشاک (Paul Gromosiak)، زمانی گفت آبشارهای نیاگارا در زمستان می‌توانند حتی از آسمان خراش‌ها هم نفس‌گیرتر و جذاب‌تر باشند. زمانی که دمای هوا به شکل قابل توجهی کاهش پیدا می‌کند، همراه با ریزش آب می‌توانیم درختان قطور و شاخه‌های آنها را که از برف پوشیده شده‌اند، ببینیم.

قطعه‌های یخ‌زده و استالاکتیت‌ها روی صخره‌ها، دیوارها و نرده‌های اطراف آبشار شکل گرفته‌اند. آب، یخی است، اما هم‌چنان با سرعتی بالا جاری بوده و در ابری غلیظ از مه به رودخانه می‌ریزد.

آبشار نیاگارا

چنین چیزی در واقع منظره عجیب و جذاب آبشار نیاگارا در زمستان است که توریست‌ها را برای تماشای آن به سمت خود می‌کشد. اگرچه پارک ملی نیاگارا که در شمال غرب بوفالو واقع شده است، با صدها هکتار زمین و مسیرهای پیاده‌روی شناخته می‌شود، اما منظره آن با کاهش دما و کم شدن جمعیت، به همان اندازه خیره‌کننده است.

Zieong Zang که مسیری هفت ساعته را از جرزی سیتی طی کرده بود، طی مصاحبه‌ای با Buffalo News گفت: “من تابستان چهار سال پیش به اینجا آمده بودم. اینجا خوب بود، اما مثل حالا نبود. این منظره که تمام برف و درختان همانند شکر پوشیده شده، برجسته و جذاب است.”

برخی می‌گویند تصاویر نمی‌توانند زیبایی‌ها را به درستی نشان دهند. با این حال، عکس‌های ثبت‌شده از آبشار نیاگارا توسط Sharon Cantillon، عکاس Buffalo News، بسیار جذاب هستند:

سال 2014 تصاویری در فضای مجازی منتشر شد که آبشار نیاگارا را یخ‌زده نشان می‌داد. ولی به گفته Caitlin Dewey (که خود از Niagara Falls است) از Washington Post، این تصاویر گمراه‌کننده و کاملا دروغین هستند. به گفته BuzzFeed News هم بسیاری از این تصاویر، قدیمی هستند.

بیش از 3 هزار تن آب در ثانیه در آبشار نیاگارا در جریان بوده و ریزش صدها هزار گالن آب از هرکدام از سه آبشار به داخل رودخانه، آبشارهای نیاگارا را ایجاد می‌کند.

آبشار نیاگارا

هنوز هم پل یخی (ice bridge) روی رودخانه نیاگارا در بخش پایینی آبشار، برخی مواقع تا حدی زیادی ضخیم می‌شود؛ بخشی که در گذشته مردم از روی آن عبور می‌کردند. اما در سال 1912، سقوط قطعه‌ای بزرگ از یخ زمانی که افراد زیادی روی آن بودند، سبب شکستن آن شد. در این حادثه، سه نفر که یک زوج در میان آنها بود، جان خود را از دست دادند و اجساد آنها هیچ‌گاه پیدا نشد. در حال حاضر کسی اجازه عبور از این پل یخی را ندارد.

به گفته National Weather Service.، دما در این بخش بین 8 تا 21 درجه فارنهایت (منفی 6 تا منی 13 درجه سلسیوس) متغیر است. به همین جهت انتظار می‌رود حالت یخ‌زدگی آبشار نیاگارا هم‌چنان ادامه داشته باشد.

در ادامه می‌توانید تصاویر بیشتری از این آبشار که از سمت کشور کانادا ثبت شده‌اند را تماشا کنید:

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

6 دیدگاه

  1. زمستان هم زمستان اونا!

    اگر عمری بود و اوضاع اقتصادی بهتر شد، امیدوارم زمستانی اینجا بگذرانم

  2. خدایی عکس یکی به آخر و شاخص فقط من انداخت یاد دیوار یخی سریال گیم آو ترونز یا شما هم یاد اون افتادید؟!

  3. ابشار که یخ زده بود که یه یخ نوردی هم ازش صعود کرد چجوری میگن همش دروغی بوده؟؟

  4. 20 % از اب شیرینه دنیا در مرز این دو کشوره استعمار گره قاصب هستش بازم تو فکر چپاولن