ایربگ سانروف پانورامیک- سیستم ایربگ جدید

سیستم ایربگ جدید هیوندای برای سانروف های پانورامیک معرفی شد

هیوندای با موفقیت سیستم ایربگ جدید را برای سانروف های پانورامیک تولید کرده که برای جلوگیری از پرتاب سرنشین خودرو و کاهش آسیب های وارد شده به سر طراحی شده است.

ایربگ ها در حال حاضر در هر ماشین مدرن وجود دارند و در هر برخوردی که برای خودرو به وجود می‌آید فعال می‌شوند. اما سناریوهای خاصی وجود دارد که در این موارد ایربگ هم نمی‌تواند از سرنشین خودرو محافظت کند. تیم Hyundai Mobis، که بخش اصلی خودروهای هیوندای است، یکی از این سناریوها را با توسعه اولین سیستم جهانی برای کاهش آسیب در زمان واژگون شدن خودرو با استفاده از سیستم ایربگ جدید کارشده در سانروف پانورامیک، مورد بررسی قرار داده است.

ایربگ سانروف هیوندای- سیستم ایربگ جدید

ایربگ سانروف به گونه‌ای طراحی شده است تا از پرت شدن سرنشینان خوردو به بیرون در زمان واژگونی، جلوگیری شود و در طی تست های تصادف، هیوندای متوجه شد که این سیستم می‌تواند آسیب های جدی سر را نیز کاهش دهد.

سیستم ایربگ جدید میان شیشه و محافظ نور خورشید نصب شده است تا اطمینان حاصل شود که این ایربگ ها در هر موقعیتی کار خواهند کرد. هنگامی که حسگر انحراف خودرو، واژگون شدن را تشخیص دهد،ایربگ تمام سطح سقف را پوشش داده و در ثانیه 0.08 ثانیه به سمت عقب خودرو باز می‌شود.

این به آن معنا نیست که سقف خودرو یک فضای بسیار محدود برای نصب قطعات، به ویژه ایربگ ، دارد. اگرچه ایربگ های نصب شده سقف توسط شرکت های ایمنی مانند ZF و TRW ساخته شده‌اند، اما آن‌ها بیشتر به دفع اثرات جانبی در تصادفات کمک می‌کنند.

انتظار می رود این سیستم در اوایل سال 2019 ، بر روی مدل های لوکس شرکت هیوندای ، جنسیس و کونا کراس اور تست و راه‌اندازی شود.