جعبه های مومیایی

یک تکنیک اسکن جدید، نوشته های پنهان جعبه های مومیایی ها را نشان می‌دهد

مورخان موفق شده‌اند یک روش اسکن جدید را توسعه ببخشند که به لطف آن می‌توان نوشته های پنهان جعبه های مومیایی ها را بدون آن که آسیبی به آن آثار تاریخی برسد،‌ مطالعه کرد.

شکستن جعبه های مومیایی برای مطالعه آن‌ها کار عقلانی نیست

مورخان می‌توانند بدون آنکه نیازی به آسیب رساندن به داخل مومیایی ها باشد اقدام به اسکن آن‌ها کنند، اما چنین روشی برای جعبه های مویایی از جنس پاپیروس که پیش از ورود به آرامگاه در داخل آن‌ها قرار گرفته‌اند عمل نمی‌کند. بنابراین اگر قصد داشته باشید نوشته های روی این مومیایی هایی که از جنس پاپیروس برای پوشانده شدن جعبه آن‌ها استفاده شده، باید حتما جعبه هایشان را از بین ببرید. با این حال محققان کالج دانشگاهی لندن در حال حاضر تکتیکی را توسعه داده‌اند که به شما اجازه می‌دهد نوشته های پنهان جعبه های مویایی ها را در حالی که دست نخورده باقی می‌مانند، مطالعه کنید.

اگر جعبه های مومیایی ها را همراه با یک نور در فرکانس‌های مختف اسکن کنید، شما می‌توانید درخششی از جوهر را ایجاد کنید و بدین گونه نوشته‌های زیر خمیر و گج را که مبهم قابل رویت هستند، به خوبی ببینید. بسیاری از نوشته‌های بی‌نظیری با این روش رویت شده‌اند، اما در اینجا یک نکته وجود دارد. این روش در حال حاضر متعلق به کشف تاریخ مصرف و دیگر افراد مشهور است.

این تکنیک اسکن نوشته های پنهان جعبه های مومیایی ها در حال حاضر با یک مومیایی که در کنت نگهداری می‌شود تست شده و خوشبختانه موفقیت آمیز نیز بوده است. هنوز مطمئن نیستیم که این روش گسترش پیدا کند، اما خود مورخان این موضوع را دشوار می‌بینند. با توجه به تکنیک‌هایی که برای خواندن کتاب های بسته شده استفاده می‌شود، این به پژوهشگران اجازه می‌دهد بهترین نتایج ممکن را در تحقیقات خود به دست آورند. آن‌ها می‌توانند نوشته های مرموزانه را بدون آن که نیازی به از بین بردن یک اثر تاریخی باشد، مطالعه کنند.