مدیاتک هلیو پی 70

تراشه های مدیاتک هلیو پی 70 و هلیو پی 40 با قدرتی بالا در راه هستند

دو تراشه قدرتمند مدیاتک هلیو پی 70 و هلیو پی 40 در سال جدید میلادی در اختیار سازندگان قرار می‌گیرند. این چیپ‌ها با پردازنده هشت هسته‌ای تولید خواهند شد.

سال گذشته، مدیاتک فقط هلیو ایکس 30 را به عنوان قدرتمندترین تراشه خود معرفی کرد و این چیپ تنها در دو گوشی میزو پرو 7 پلاس و میتو وی 6 مورد استفاده قرار گرفت. اما گفته می‌شود امسال دو چیپ قدرتمند هلیو P40 و هلیو P70 که با فناوری ساخت 12 نانومتری توسط TSMC ساخته خواهند شد، نیمه دوم سال از راه می‌رسند.

مدیاتک هلیو پی 40

چند ماه پیش اطلاعاتی از هلیو P40 در اختیار کاربران قرار گرفت. اما حالا جزئیات بیشتری در این مورد منتشر شده که از مهم‌ترین آنها می‌توان به پردازنده‌ای متشکل از چهار هسته Cortex-A73 و چهار هسته Cortex-A53 با فرکانس 2.0 گیگاهرتز، پردازشگر گرافیکی 700 مگاهرتزی Mali-G72 MP3 و سه پردازشگر سیگنال تصویر با پشتیبانی از حداکثر 32 مگاپیکسل اشاره کرد.

این تراشه جدید از حداکثر هشت گیگابایت رم LPDDR4x (با فرکانس 1866 مگاهرتز)، استانداردهای eMMC 5.1 و UFS 2.1 و شبکه LTE Cat.7 پشتیبانی کرده و همراه با قابلیت‌های هوش مصنوعی همچون TensorFlow به دست کاربران خواهد رسید.

مدیاتک هلیو پی 70

مدیاتک هلیو پی 70

مدیاتک هلیو پی 70 دیگر تراشه مدیاتک است که با پردازنده‌ای هشت هسته‌ای و 2.5 گیگاهرتزی که نیمی از آنها را هسته‌های Cortex-A73 و نیمی دیگر را Cortex-A53 تشکیل می‌دهند، نیمه دوم سال قدرت‌بخش گوشی های هوشمند خواهد بود. این تراشه از پردازشگر گرافیکی قوی‌تر Mali G72 MP4 با کلاک 800 مگاهرتز بهره برده و با قابلیت‌های هوش مصنوعی یکسان با P40 عرضه می‌شود.

از دیگر ویژگی‌های قابل توجه این چیپست می‌توان به پشتیبانی از حداکثر هشت گیگابایت رم LPDDR4x و فناوری Cat.12 LTE اشاره کرد.

این تراشه‌های جدید، احتمالا مسئولیت مدیریت اطلاعات در محصولات تمام‌صفحه سری ردمی شیائومی و همین‌طور گوشی های جیونی، اوپو و ویوو را بر عهده خواهند گرفت. از سوی دیگر، میزو که از مشتریان قدیمی مدیاتک است، برای اغلب موبایل های خود از محصولات کوالکام استفاده خواهد کرد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. تا حالا کسی از خانواده میزو پرو استفاده کرده؟!

    قدرتش به چه شکله؟!

  2. امکان استفاده از این تراشه های توی هوآوی و آنر هم هست؟