9 چیزی که گلکسی نوت 4 را بهتر از گلکسی نوت 3 می کند

به جرات می توان گفت که سری نوت سامسونگ ، مخصوصا گلکسی نوت 3 یکی از موفق ترین اسمارت فون های جهان بوده و جایگاه بسیار خوبی در بازار داشته است.اکنون سامسونگ نسل جدید فبلت های سری نوت خود را معرفی کرده که با توجه به موفقیت نسخه قبلی این سری محصولات ، طرفدران سامسونگ انتظارات بسیاری از گلکسی نوت 4 دارند.در این مطلب به مرور 9 تفاوت عمده میان گلکسی نوت 4 و گلکسی نوت 3 خواهیم پرداخت تا متوجه اختلاف های این دو دستگاه قدرتمند شویم.

تقریبا می شود گفت که تفاوت قابل توجهی میان نوت 3 و نوت 4 نیست. مدل جدید گلکسی نوت، همچنان یک فبلت با قلم نوری و مشخصات بالا است که عاشق آن هستیم، ولی تغییرات جدید هم در آن داده شده که این فبلت را از مدل قبلی خود بهتر می کند.

1- بهبود در طراحی با استفاده از المان های فلزی

Improved-design-with-metal-elements1

در نگاه اول شاید تفاوت زیادی میان طراحی گلکسی نوت 4 با نوت 3 نباشد زیرا هر دو دستگاه نقاط مشترک زیادی با یکدیگر دارند. البته مدل جدید دارای قاب چرمی نرم تری است، هرچند که هنوز جنس آن مصنوعی است و در واقع از پلاستیک ساخته شده است. اما نکته اصلی فریم فلزی اطراف گلکسی نوت 4 است که ظاهر و احساس بهتری نسبت به فریم پلاستیکی نوت 3 ایجاد می کند.

2- دقت رنگ نمایشگر QHD

Color-accurate-QHD-display2

گلکسی نوت 4 دارای نمایشگری با دقت رنگ بالاست که از وضوح 2560 در 1440 پیکسل بهره می برد و موجب می شود تصاویر با جزئیات بیشتر نسبت به نوت 3 نمایش داده شوند.

3- پردازنده پر سرعت اسنپدراگون 805

Crazy-fast-Snapdragon-805-SoC3

گلکسی نوت 3 در زمان معرفی به قدرتمندترین پردازنده آن موقع که اسنپدراگون 800 بود مجهز شده است. گلکسی نوت 4 نیز از این قاعده مستثنا نیست و از قدرتمندترین پردازنده حال حاضر که اسنپدراگون 805 است استفاده می کند، پردازنده ای که می تواند به راحتی تمام پردازش های این دستگاه را مدیریت کند.

4- دوربین 16 مگاپیکسلی با تثبیت کننده اپتیکی

16MP-camera-with-optical-stabilization4

دوربین 16 مگاپیکسلی عالی گلکسی اس 5 به نوت 4 نیز منتقل شده و علاوه بر آن تثبیت کننده اپتیکی تصاویر نیز به ویژگی های آن افزوده شده است. البته نه اینکه دوربین 13 مگاپیکسلی نوت 3 بد باشد، اما نوت 4 دکمه شاتر مجهزتری برای عکاسی دارد.

5- ارتقا دوربین جلو

Upgraded-front-facing-camera5

دوربین جلو گلکسی نوت 4 دارای کیفیت 3.7 مگاپیکسلی است، که مشخصات آن نیز ارتقا یافته و آن را برای گرفتن عکس های سلفی ایده آل می کند.

6- قلم نوری پیشرفته

Enhanced-S-Pen-stylus6

تفاوت دیگر گلکسی نوت 4 در این است که قلم نوری S-Pen آن نسبت به نوت 3 حساسیت و دقت بیشتری پیدا کرده است. توانایی آن در شناخت متن ها افزایش یافته و رابط کاربری برای کار با لوازم جانبی بیشتر بهینه شده است.

7- اسکنر اثر انگشت در دکمه خانه

Fingerprint-scanner-in-the-home-button7

گلکسی نوت 4 همانند گلکسی اس 5 دارای اسکنر اثر انگشت بعنوان جایگزین رمز قفل تلفن می باشد. این حسگر درون دکمه خانه روی گوشی تعبیه شده و به کاربر اجازه می دهد تا بدون نیاز به وارد کردن رمز گوشی، قفل صفحه را با اثر انگشت خود باز نماید.

8- حسگر اشعه ماورا بنفش

UV-radiation-sensor8

یک حسگر جدید به حسگرهای نوت 4 اضافه شده است که مربوط به اشعه ماوار بنفش می باشد، به این ترتیب شما می توانید بفهمید هنگامی که در زیر نور خورشید قرار گرفته اید میزان این اشعه در حد ایمن است یا نه؟ تا از پوست خود بیشتر محافظت کنید.

9- اتصال LTE Cat. 6

Cat.-6-LTE-connectivity9

و آخرین مورد پشتیبانی گلکسی نوت 4 از شبکه 6 LTE است که می تواند با سرعت بالاتری داده ها را منتقل کند.

منبع : phonearena

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

14 دیدگاه

  1. منم نوت 3 مدل 900 بودم واقعا خوب بود حالا بین نوت 4 و 5 موندم واقعا…هرکدوم خصوصیات خودشونو دارن انتخاب کردنشون سخت شده

  2. من نوت 4 دارم گوشی فوقلعاده ای است داغ نمیکنه اسفالت 8 و کلی برنامه ها رو با هاش بازی میکنم باتریش خوب ج میده در کل خیلی خوبه
    .من راضی هستم مخصوصا سلفی گرفتن با حسگر ضربان قلب خیلی خیلی خوبه به راحتی میشه سلفی گرفت
    کافیه در سلفی گرفتن با انگشت حسگر ربان را لمس کنید

  3. من نوت۳n900دارم عاااااالیه درسته نوت۴ جدید تره و دوربین و حسگر اثر انگشت و ضربان قلب داره و قلمش بهتره و انروید۶ هم پشتیبانی میکنه ولی نوت۳ چیزایی داره ک اون نداره…من همه چیز گوشیمو بلدم و خودم هم اندرویدشو ارتفا دادم و راضیم فقط بدیش اینه که ۴Gنمیشه… n9005 4Gمیشه

  4. من هم نوت ۳ مدل ان۹۰۰ داشتم هم الان نوت ۴ مدل c دارم
    نوت ۴ به نسبت هم طراحیش بهتر شده هم داق نمیکنه و بهتر از همه محافظ روی صفحش گوریلا گلس ۴ ا در سورتی که نوت ۳ گوریلا گلس ۳ ا
    دوربینشم بهتر شده حدودن
    باتریشم خیلی بهتر شده و یک روز با نور صفحه بالا و وایفای و کلش و وبگردی دووم میاره به راحتی
    فقط اسر انگشتش بدرد نمیخوره و ضعیفه مسه اس ۶ نیست
    در کل اگه مشکل مالی ندارید نوت ۴ بگیرید

  5. نوت سه و چهار به ایترنت نسل چهار پشتیبانی میکنن آیا؟

  6. نسخه اگزینوس قویتره!

  7. من تو کف اون پینگ و سرعت دادشم

  8. یه سوال نسخه اکزینوس سرعنش بالاتره یا کوالکام

  9. منم نوت ۳ دارم واقعا عالیه و کاملا راضی هستم.

  10. تنها گوشی که تونسته تا حالا راضی نگهم داره نوت٣ و آیفون۵اس بوده ولی الان بیشتر منتظر نوت اج هستم تا نوت۴

  11. کلا سری نوت سامسونگ یه چیزه دیگست