ثبت سفارش خودروهای وارداتی

ثبت سفارش خودروهای وارداتی تا پایان هفته از سر گرفته می‌شود

بر اساس اعلام مسئولان، ثبت سفارش خودروهای وارداتی جدید تا پایان هفته جاری از سر گرفته خواهد شد. سایت ثبت سفارش واردات خودرو از چند ماه پیش بسته شده بود.

وزارت صنعت، معدن و تجارت از چند ماه پیش با هدف ساماندهی و مدیریت روند واردات خودرو، ثبت سفارش جدید برای واردات خودروهای خارجی را متوقف کرده بود. این مساله مشکلات زیادی را به وجود آورد و افزایش قیمت این محصولات در بازار ایران را در پی داشت و انتقادات بسیاری نیز به تصمیم وزارت صنعت وارد شد. البته طی این مدت، واردات انواع خودروهای خارجی از محل ثبت سفارش‌های قبلی همچنان در جریان بود.

ثبت سفارش خودروهای وارداتی

سرانجام روز گذشته در جلسه‌ای که با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت و معاونان وی در مجلس شورای اسلامی برگزار شد، محمد شریعتمداری توضیحاتی را در خصوص دستورالعمل جدید واردات خودرو و زمان بازگشایی سایت ثبت سفارش خودروهای وارداتی به نمایندگان مجلس ارائه کرد. بر این اساس قرار شد ثبت سفارش‌های جدید تا پایان هفته جاری مجددا پس از چند ماه وقفه از سر گرفته شود.

ترکیدن حباب قیمتی با بازگشایی سایت ثبت سفارش خودروهای وارداتی

به گفته شریعتمداری، وزیر صنعت دولت دوازدهم، دستورالعمل جدید واردات خودرو طی یکی دو روز آینده ابلاغ خواهد شد. انتظار می‌رود با باز شدن سایت ثبت سفارش خودروهای وارداتی ، قیمت این خودروها که اخیرا با افزایش حبابی و غیرمنطقی در بازار همراه شده بود، کمی کاهش پیدا کند. هر چند این موضوع به تصمیمات شرکت‌های واردکننده خودرو نیز بستگی دارد.

در همین حال از ناظران گمرکات سراسر کشور نیز خواسته شده تا ظرف مدت 48 ساعت، آمار خودروهای موجود در گمرکات را اعلام کنند. محمدرضا امیرحسنخانی، نماینده مردم طبس و فردوس در مجلس شورای اسلامی و نایب رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس نیز اظهار کرد که شریعتمداری در نشست روز گذشته، گزارشی را از واردات خودروهای لوکس و بالای 2500 سی‌سی به نمایندگان ارائه کرده و همچنین در مورد افزایش قیمت خودروهای داخلی نیز به نمایندگان گفته گرانی برخی از این خودروهای داخلی، مصوبه شورای رقابت بود که در خردادماه سال جاری اتخاذ شده است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*