پایان پشتیبانی واتس اپ از ویندوز فون 8 و BB10

تا پایان پشتیبانی واتس اپ از ویندوز فون 8 و BB10 تنها چند روز باقی مانده است

سرانجام پشتیبانی واتس اپ از ویندوز فون 8 و بلک بری 10 (BB10) در دهم دی ماه به پایان خواهد رسید. در حالی که این شرکت بارها این زمان را تمدید کرده بود، آیا اینبار تصمیم واتس اپ قطعی است؟

پیش از آن که آی او اس و اندروید گوشی های هوشمند را به سیطره خود دراورند، ده‌ها پلتفرم موبایلی دیگر نظیر بلک بری 10 و ویندوز فون نیز وجود داشت. این بدان معناست که توسعه دهندگان، اپلیکیشن های خودشان را برای بیش از دو پلتفرم کنونی توسعه می‌بخشیدند. اما همانطور که ما گفتیم حالا دیگر آی او اس و اندروید بر تمام بازار مسلط شده‌اند تا توسعه دهندگان یکی پس از دیگری، قید پشتیبانی از اپلیکیشن های خود در سایر پلتفرم‌ها را بزنند.

به عنوان یادآوری لازم به ذکر است که این پایان بخشیدن به پشتیبانی شامل کاربران دو پلتفرم بزرگ بلک بری 10 و ویندوز فون 8 نیز می‌شود. سال گذشته این کمپانی اعلام کرد که تا اواسط سال 2017 پشتیبانی واتس اپ از ویندوز فون 8 و BB10 به پایان خواهد رسید، اما چندی پس از آن اعلام کردند که این پشتیبانی تا پایان سال ادامه پیدا خواهد کرد.

پایان پشتیبانی واتس اپ از ویندوز فون 8 و بلک بری 10 چند بار تمدید شد

با این حال همانطور که در وبلاگ رسمی واتس اپ نیز نوشته شده، تنها چند روز بیشتر تا پایان یافتن پشتیبانی واتس اپ از ویندوز فون 8 و BB10 باقی نمانده است. واتس اپ در حالی به این پشتیبانی خود پایان می‌دهد که برای نخستین بار قرار بود 2 سال پیش به عمر اپلیکیشن خود در پلتفرم بلک بری 10 پایان ببخشد. بار دیگر باید تاکید کنیم که به اعتقاد ما تعداد کاربران واتس اپ در این دو پلتفرم احتمالا به قدری کم بوده است که باعث شده تا واتس اپ دست به چنین اقدامی بزند. ما حق را به این کمپانی تحت امر فیس بوک می‌دهیم،‌ چرا که با توجه به هزینه‌های بالای پشتیبانی از اپلیکیشن های موبایلی در پلتفرم هایی با تعداد کاربران کم هیچگونه توجیح اقتصادی ندارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*