بدترین گجت های سال 2017

بدترین گجت های سال 2017 ؛ چنگال هوشمند، کلاه مجهز به اسپیکر و بیشتر!

در کنار محصولات کاربردی و بعضا شگفت‌انگیز، بهتر است نگاهی داشته باشیم به بدترین گجت های سال 2017 و محصولات عجیبی که شاید هیچ کسی به فکر خرید آنها نباشد!

2017 با تمام خوبی‌ها و بدی‌ها رو به پایان است و امسال در کنار تمام اتفاقات تلخ و شیرین، لوازم مصرفی بسیار بدی نیز طراحی و معرفی شدند که عبور از آنها کار آسانی نیست. با این وجود، با امید به اینکه 2018 شاهد عرضه محصولات بهتری باشیم، نگاهی اجمالی به بدترین گجت های سال 2017 خواهیم داشت.

Juicero

بدترین گجت های سال 2017

اگرچه آبمیوه‌گیری هوشمند Juicero در سال 2016 معرفی شد، اما نیمه دوم 2017 بود که مدیران از پایان کار این محصول عجیب و تعطیل شدن شرکت سازنده خبر دادند. همین موضوع نیز سبب شده تا ما آن را به عنوان یکی از بدترین گجت های سال 2017 معرفی کنیم.

نه‌تنها Juicero با قیمت بسیار بالای 400 دلار (که در واقع از قیمت اصلی 700 دلاری آن کاهش پیدا کرده بود) به فروش می‌رسید، بلکه کاربران نمی‌توانستند از میوه‌ها یا سبزیجاتی که از مغازه خریداری می‌کنند همراه با آن استفاده کنند. در عوض، این گجت گران‌قیمت فقط با کیسه‌های مخصوص خود (با قیمت 4 تا 10 دلار) که تنها از طریق اشتراک قابل دریافت بود کار می‌کرد. بله، در واقع شما با دستگاهی که کیسه‌ها را فشار می‌داد رو به رو بودید!

چنین چیزی شاید کمی بی‌معنی به نظر رسد. اما موضوع زمانی بدتر شد که بلومبرگ طی گزارشی اعلام کرد کاربران به سادگی می‌توانند این کیسه‌ها را برای گرفتن آب میوه با دستان خود فشار دهند و نیازی به ماشین مخصوص نیست. علی رغم اینکه Juicero مدعی شد دستگاه آنها نتیجه بهتری دارد، در نهایت پول مشتریان ناراضی را به آنها برگرداند.

LG Watch Style smartwatch

بدترین گجت های سال 2017

طی ماه‌های اخیر، اوضاع بازار ساعت های هوشمند اصلا مناسب نبوده و آینده شرکت‌های تولیدکننده گجت های پوشیدنی در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. برندهایی همچون Pebble (که توسط فیت بیت تصاحب شد) و JawBone از این حوزه کنار رفته و TomTom نیز در حال بازبینی استراتژی‌های خود است. علاوه بر این، حتی شرکت فیت بیت نیز با مشکلات متعددی رو به رو است. در عوض، به نظر می‌رسد ساعت های هوشمند در جهت برندهایی که روی استایل و شکل ظاهری تاکید دارند در حال حرکت است؛ چیزی که ال جی واچ استایل را به یک اشتباه تبدیل می‌کند.

با انتخاب چنین اسمی از سوی ال جی، شما در انتظار یک ساعت هوشمند مجهز به اندروید ویر جذاب خواهید بود. به گفته “Cherlynn Low” از وب‌سایت انگجت، طراحی ساده و بدون زرق و برق این ساعت هوشمند در کنار عملکرد بسیار ضعیف باتری که یک روز کامل را دوام نمی‌آورد، واچ استایل را از آن‌چه کاربران انتظار دارند، دور می‌کند. در مقایسه، باتری اپل واچ 3 با یک بار شارژ، تا روز بعد دوام می‌آورد.

بدون شک، قیمت 249 دلاری ساعت هوشمند ال جی، ارزش بسیار بالایی دارد، اما این موضوع برای پیشنهاد آن برای خرید کافی نخواهد بود. در پایان، انگجت امتیاز 65 را برای واچ استایل ال جی در نظر گرفته که یکی از پایین‌ترین امتیازها در میان محصولات بررسی شده است.

Bodega

بدترین گجت های سال 2017

در کنار آبمیوه‌گیری هوشمند، امسال شاهد محصولات عجیب دیگری همچون Bodega به عنوان یکی از بدترین گجت های سال 2017 هم بودیم که نام آن از فروشگاه‌های مواد غذایی محلی گرفته شده است. این گجت توسط یک استارتاپ واقع در سیلیکون ولی و با هدف فروش آیتم‌های فاسدنشدنی همچون خمیر دندان و تنقلات در یک کابینت بزرگ در مکان‌هایی همچون باشگاه‌ها و لابی آپارتمان‌ها طراحی شده است. برای انجام این کار کافی‌ست یک کد را در اپلیکیشن وارد کرده و آیتم مورد نظر خود را از این کابینت بزرگ دریافت کنید!

شاید چنین چیزی در تئوری یک ایده کاربردی یا جذاب باشد. اما در نهایت مشکلی را حل می‌کند که اصلا وجود ندارد! احتمالا قدم زدن تا سر خیابان و خرید اقلام مورد نیاز از فروشگاه‌های محلی کار سختی نخواهد بود. به علاوه، این روزها با وجود سرویس‌های مختلفی همچون آمازون پرایم می‌توان کالاهای متنوعی را حتی بدون ترک کردن خانه خریداری کرد. از طرفی، دستگاه‌های فروش خودکار بسیاری وجود دارد که بدون نیاز به اپلیکیشن هم به خوبی کار می‌کنند. مشکل بزرگ‌تر، نام این گجت است. “Bodegas” در واقع یکی از بافت‌های مهم اجتماعی از زندگی در شهرها هستند و اگر سازندگان Bodega ادعا کنند که با طراحی این دستگاه، قصد کنار زدن خواربار فروشی‌ها و فروشگاه‌های خانگی کوچک را نداشته‌اند، باز هم تجارت آنها را تحت تاثیر قرار داده‌اند. از این گذشته، یک ماشین فروش خودکار نمی‌تواند هنگام رفتن به محل کار، یک فنجان قهوه یا ساندویچ گرم را برای شما آماده کند.

Atari Speakerhat

بدترین گجت های سال 2017

هرچند وقت یک‌بار محصولی معرفی می‌شود که کاربران با دیدن آن تنها می‌پرسند “چرا؟” و جدیدترین ساخته آتاری یعنی Speakerhat نیز از جمله همین محصولات است. Speakerhat در واقع یک کلاه بیس بال است که اسپیکری بلوتوثی در لبه آن قرار می‌گیرد. به نظر می‌رسد آتاری با توسعه این گجت جدید، ورزشکارانی را هدف قرار داده که در هر زمان، حتی دویدن، نمی‌خواهند گوش کردن به موسیقی مورد علاقه خود را کنار بگذارند. همچنین به واسطه وجود یک میکروفون، کاربران می‌توانند گفتگویی بلند را در مرکز یک پارک داشته و شاید دیوانه‌تر از زمانی به نظر برسند که از هدفون استفاده می‌کنند.

آتاری می‌گوید کلاه Speakerhat یک حالت چندنفره هم دارد که به کاربران اجازه می‌دهد به صورت هم‌زمان به یک صدا گوش کنند. اما چه چیزی سبب قرارگیری این محصول خلاقانه در لیست بدترین گجت های سال 2017 شده است؟ کاربران برای داشتن هرکدام از این کلاه‌ها باید حداقل 130 دلار پرداخت کنند! اگر از طرفداران آتاری هستید، پیشنهاد می‌کنیم به جای کلاه، یک Ataribox خریداری کنید.

Nissin’s ramen fork

بدترین گجت های سال 2017

در ژاپن، خوردن رامن با صدای بلند نشانه‌ای از توجه یا احترام برای غذاست. به علاوه، در این حالت احتمالا نودل‌ها نیز طعم بهتری داشته‌اند. هرچند، این موضوع در فرهنگ بسیاری از کشورهای غربی نوعی بی‌ادبی محسوب می‌شود. همین موضوع باعث شد تا شرکت Nissin که با طراحی Cup Noodle و Top Ramen شناخته می‌شود، چنگالی جدید با نام Otohiko و قابلیت لغو صدا را تولید کند! این یک شوخی نیست و علاقه‌مندان برای داشتن این وسیله جدید باید مبلغ بسیار بالای 130 دلار را پرداخت کنند!

این چنگال از طریق یک اپلیکیشن به گوشی شما متصل شده و به منظور جلوگیری از اذیت شدن سایرین، صدایی را در طول موجی مشخص پخش می‌کند. شارژدهی باتری این چنگال هوشمند یک ساعت است و عدم مقاومت آن در برابر آب یعنی شما برای شستن Otohiko نمی‌توانید از ماشین ظرف‌شویی استفاده کنید.

هم‌اکنون پیش‌فروش این محصول جدید آغاز شده است و اگر Nissin حداقل 5 هزار چنگال را نفروشد، تولید آن را آغاز خواهد نکرد.

Samsung’s Bixby voice assistant

بدترین گجت های سال 2017

یکی از جذاب‌ترین بخش‌های کنفرانس رونمایی از گوشی های خانواده گلکسی اس 8، معرفی بیکسبی به عنوان اولین دستیار صوتی شخصی مبتنی بر هوش مصنوعی سامسونگ بود. به جای آن‌که کاربران دائما در حال دستور دادن به بیکسبی باشند، این دستیار جدید الگوها و عادت‌های شما را فرا گرفته و بر مبنای آنها عمل می‌کند. همچنین به واسطه ویژگی جستجوی بصری می‌توان به شناسایی آبجکت‌ها، خرید و ترجمه متون مختلف پرداخت. گذشته از این، سامسونگ با افتخار اعلام کرد که کاربران از بیکسبی و قابلیت‌های بسیار آن می‌توانند به سادگی استفاده از نمایشگر لمسی گوشی، استفاده کنند. ولی متاسفانه هیچ‌کدام از این موارد محقق نشدند.

بیکسبی به مدت سه ماه بعد از عرضه گلکسی اس 8 و گلکسی اس 8 پلاس در دسترس کاربران نبود؛ موضوعی که برای نیروی محرکه جدید سامسونگ به منظور استفاده در تلفن های هوشمند این شرکت وجهه خوبی ندارد. پس از عرضه نیز کاربران با یک دستیار صوتی قابل اطمینان رو به رو نبودند! Devindra Hardawar از وب‌سایت انگجت، در بررسی‌ها خود با اشاره به این موضوع از عدم انجام دستورات ساده یا نتایج بسیار متفاوت برای یک دستور ساده خبر داد.

بیکسبی هم‌چنان پتانسیل بالایی دارد، اما ما تا سال 2018 و بهبود ویژگی‌های آن باید در انتظار باشیم. در همین حال، چرا با وجود دستیارهای صوتی دیگر (همچون گوگل اسیستنت) کاربران باید از یک ویژگی ناتمام در گلکسی S8 استفاده کنند؟

Google Pixel Buds

بدترین گجت های سال 2017

محصول بعدی در لیست بدترین گجت های سال 2017 ، یکی از ساخته‌های اخیر شرکت گوگل است. ما در لحظه اول تحت تاثیر پیکسل بادز قرار گرفتیم. یک جفت ایرباد که می‌توانند زبان‌های مختلف را در هوا ترجمه کنند؟ این موضوع همانند آن است که Babel Fish از کتاب راهنمای مسافران کهکشان داگلاس آدامز به واقعیت تبدیل شود. اما در نهایت، پیکسل بادز آن‌گونه که باید موفق نشد.

آنها نویز را به صورت کامل مسدود نمی‌کنند؛ قرار دادن‌شان در قاب مخصوص آزاردهنده است (باز کردن در کاور مخصوص هم نیاز به توجه دارد) و تاچ‌پد‌ها در بخش‌های کناری بیش از اندازه راحت فعال می‌شوند. حتی استفاده از گوگل اسیستنت نیز تجربه خوبی را منتقل نخواهد کرد. Chris Velazco از انگجت در بررسی خود با اشاره به این موضوع گفت که برخی مواقع چگونه درخواست‌های او از Google Assistant بدون پاسخ باقی می‌ماند.

سازندگان روی توانایی‌های این هدفون جدید در ترجمه زبان‌های مختلف تمرکز زیادی داشتند. این قابلیت واقعا کار می‌کند، اما با شرایط مخصوص به خود. برای این کار علاوه بر وجود اینترنت پایدار، باید گوشی خود را به کسی بدهید که در حال صحبت با او هستید. در شرایطی کمتر از این، از کیفیت پاسخ نهایی کاسته می‌شود. از این گذشته، هدفون های جدید گوگل برای ترجمه سایر زبان‌ها به Google Translate که بیش از اندازه تحت اللفظی بوده و در مورد اصلاح‌ها و صحبت‌های عامیانه در گفتگوها نمی‌تواند کاربردی باشد، وابسته هستند. ترجمه عبارات از زبان‌های غیر رومی عمدتا با خطا همراه است. به صورت خلاصه، پیکسل بادز، همراه یا بدون قابلیت‌های مخصوص، هدفون‌های خیلی خوبی نیستند.

Hushme voice mask for smartphones

بدترین گجت های سال 2017

در پایان بخش بدترین گجت های سال 2017 به یکی از عجیب‌ترین محصولات سال‌های اخیر می‌رسیم. اگر می‌خواهید هنگام برقراری تماس‌های تلفنی ظاهری مشابه شخصیت “Bane” در فیلم بتمن داشته باشید، کافی‌ست هاش می را خریداری کنید. هرچند، ایده ساخت این گجت بهتر از شکل ظاهری آن بوده و علاوه بر جلوگیری از اذیت سایرین هنگام برقراری تماس تلفنی، گوش‌های کنجکاو مردم نیز بی‌ثمر خواهند ماند. سازندگان، این وسیله عجیب را همراه با ایربادها در اختیار کاربران قرار می‌دهند تا هنگام گفتگو دست‌ها آزاد باشند.

یکی دیگر از موارد جالب توجه، وجود اسپیکرهای داخلی در Hushme است. در واقع سازندگان برای “غرق کردن” صدای شما، مجموعه‌ای از صداها را از طریق این اسپیکرها پخش می‌کنند که شباهت زیادی به صدای باران دارد؛ موضوعی که با هدف عدم ایجاد مزاحمت برای سایر مردم در تضاد است. از نمایشگاه CES سال گذشته تا به امروز نیز سازندگان با بازطراحی این محصول جدید، رنگ سفید را برای آن در نظر گرفته‌اند!

برخی کاربران معتقدند این گجت می‌تواند کاربردی باشد. به همین جهت، حالا 71 هزار و 880 دلار از طریق کیک استارتر برای آن جمع‌آوری شده است و علاقه‌مندان با پرداخت 189 دلار می‌توانند یکی از بدترین گجت های سال 2017 را خریداری کنند.

اگرچه ما بدترین گجت های سال 2017 را معرفی کردیم، اما بهتر است از این لینک، نگاهی به بهترین‌ها و محصولات جذابی که طی 12 ماه گذشته معرفی شدند نیز داشته باشید.