سوني پلی استیشن 4 را 2 اسفند ماه معرفی خواهد کرد

سونی رسما اعلام کرد که در روز چهارشنبه 20 فوریه یا 2 اسفندماه 91، نسل بعدی کنسول بازی خانگی خود را در یک رویداد اختصاصی معرفی خواهد کرد و خود کنسول کمی دیرتر و در سال 2013 روانه بازار خواهد شد. براساس شواهد و اطلاعات بدست آمده، نسل بعدی کنسول بازی مایکروسافت نیز امسال روانه بازار خواهد شد.

منابع مختلف گزارش کرده‌اند که هر دو کنسول بازی ایکس باکس 720 و پلی استیشن 4 اواخر سال جاری میلادی و برای تعطیلات آخر سال روانه بازار خواهند شد اما انتظار می‌رود این دو کنسول در E3 امسال به نمایش عموم درآیند. البته سونی 2 اسفندماه در یک کنفرانس اختصاصی رسما از کنسول خود پرده برداری خواهد کرد.

مدیرعامل سونی اعلام نموده که ممکن است، نسل بعدی کنسول بازی سونی کمی دیرتر از کنسول بازی مایکروسافت آماده شود.
پیش از این اطلاعاتی در مورد نسل آینده ایکس باکس و پلی استیشن بدست آمده بود. اما براساس اطلاعات تازه‌ای که وال استریت ژورنال منتشر نموده، سونی در نسل بعدی کنسول خود توجه ویژه‌ای به بازی‌های اجتماعی و فضای ابری داشته است. اگر به خاطر داشته باشید چندی پیش این کمپانی ژاپنی با پرداخت 380 میلیون دلار، Gaikai، سرویس بازی مبتنی بر فضای ابری را خرید، و احتمالا از فناوری‌های این شرکت نیز در کنسول بعدی خود بهره برده است. براساس گزارش وال استریت ژورنال سونی توجه ویژه‌ای بر روش‌های تعامل کاربر با کنسول داشته است و در پلی استیشن 4 روش‌های تازه ای برای کنترل بازی‌ها معرفی خواهد شد. برخی نیز شایعه کرده بودند که نسل بعدی کنسول بازی سونی فاقد درایو اپتیکال خواهد بود، اما در این گزارش آمده که پلی استیشن 4 دارای داریو اپتیکال بلو-ری خواهد بود.

در ادامه گزارش آمده که پلی استیشن 4 مجهز به CPU و GPU ساخت AMD است و از بازی‌های پلی استیشن 3 نیز پشتیبانی می‌کند.

به نظر شما کدامیک از دو کنسول بازی ایکس باکس 720 مایکروسافت یا پلی استیشن 4 سونی در بازار موفق‌تر خواهند بود؟


منبع : en.gadgetnews

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

4 دیدگاه

  1. خیر به دلیل تغییر معماری ps4 بازیهای ps3 بر روی آن اجرا نخواهد شد

  2. با سلام می خواستم بدونم پلی 4 بازی های پلی3 را اجرا می کند یا نه 

  3. سلام هزینه پلی 4 چقد میشود؟.blush

  4. سلام لطفا بازی های دخترانه معرفی کنید. با تشکرwink