مقایسه سرعت اچ تی سی یو 11 پلاس با گلکسی نوت 8 ؛ کدام سریع‌تر است؟

مقایسه سرعت اچ تی سی یو 11 پلاس با گلکسی نوت 8 ؛ کدام سریع‌تر است؟

پیش از این، بارها سرعت گلکسی نوت 8 (Galaxy Note 8) را با سایر رقبا مقایسه کردیم. امروز قصد داریم سرعت اچ تی سی یو 11 پلاس (+HTC U11) را با پرچمدار سامسونگ بسنجیم.

در حالی که این روزها بحث قیمت گوشی های هوشمند به جدی‌ترین مساله‌ی پیش روی کاربران تبدیل شده، اما قطعا نمی‌توان سرعت این گجت های گران‌قیمت را نیز نادیده گرفت. اگر قصد خرید اچ تی سی یو 11 پلاس یا سامسونگ گلکسی نوت 8 را دارید، حتما پیش از هر تصمیمی، مقایسه سرعت اچ تی سی یو 11 پلاس را با پرچمدار سری نوت سامسونگ تماشا کنید. این ویدیو توسط گروه PhoneBuff ساخته شده و به مقایسه سرعت عملکرد دو تا از بهترین گوشی های سال 2017 پرداخته است.

سرعت اچ تی سی یو 11 پلاس بیشتر است!

اگر به هر دلیل تمایلی به تماشای ویدیو ندارید، باید گفت که سرعت اچ تی سی یو 11 پلاس کمی بیشتر از رقیب کره‌ای خود است؛ پرچمدار تایوانی توانست دور اول را با زمان 1 دقیقه و 21 ثانیه سپری کند و دور دوم (توانایی گوشی در باز نگه داشتن اپلیکیشن‌ها در پس‌زمینه) نیز در مدت 26 ثانیه کامل شد.

اما در مقابل، گوشی گلکسی نوت 8 دور اول را با زمان 1 دقیقه و 31 ثانیه پشت سر گذاشت و در دور دوم نیز زمانی بهتر از 30 ثانیه کسب نکرد. اگرچه این اختلاف نسبت به اچ تی سی یو 11 پلاس زیاد نیست، اما این موضوع زمانی جالب می‌شود که بدانیم دردانه‌ی سامسونگ از رم بالاتری بهره می‌برد؛ هر دو اسمارت فون از چیپست اسنپدراگون 835 قدرت می‌گیرند با این تفاوت که حافظه رم گلکسی نوت 8 (6 گیگابایت)، بیشتر از اچ تی سی U11 پلاس (4 گیگابایت) است.

قطعا بیشتر بودن سرعت اچ تی سی یو 11 پلاس را نمی‌توان دلیل برتری قاطع این گوشی موبایل نسبت به نوت 8 سامسونگ دانست؛ فاکتورهای زیادی در برتری یک اسمارت فون نسبت به سایر رقبا وجود دارد که سرعت تنها یکی از این موارد است.