تاکسی های تمام برقی لندن

رونمایی از تاکسی های تمام برقی در لندن؛ بریتانیا به جنگ آلودگی هوا رفت

تاکسی های تمام برقی شرکت London EV به نام TX5 e City در شهر لندن رونمایی شد. این تاکسی ها قادر به پیمایش 130 کیلومتر در هر بار شارژ، حمل شش مسافر و یک ویلچر هستند.

در حالی که این روزها بسیاری از کشورهای جهان با آلودگی هوا دست و پنجه نرم می‌کنند، شاهد تلاش‌های مثبتی در کشورهای توسعه یافته برای مقابله با این فرآیند منفی هستیم. در همین راستا بسیاری از کمپانی‌ها با کمک‌های دولتی، با هدف کاهش میزان آلاینده‌ها و گازهای گلخانه‌ای اقدام به تولید اتومبیل های تمام الکتریکی می‌کنند. با محبوبیت روز افزون اتومبیل های پاک، رقابت جذابی بین کمپانی‌های خودروسازی سراسر جهان به وجود آمده است تا هر روزی که می‌گذرد شاهد رونمایی از خودروهای برقی جدیدتر، زیبا‌تر و کارآمدتر باشیم.

تاکسی های تمام برقی لندن

بریتانیا، به عنوان صاحب یکی از بزرگ‌ترین بازارهای اتومبیل در جهان همواره در مسیر سبز سازی وسایل نقلیه پیشگام بوده است و در همین راستا اعلام کرده که به منظور کاهش آلودگی هوا، تا سال 2040 استفاده از اتومبیل های بنزینی و دیزلی را متوقف خواهد ساخت. اگر به خاطر داشته باشید در ماه ژوئن شاهد رونمایی از یک نسخه هیبریدی تاکسی های مشهور لندنی بودیم. حال کمپانی London EV از تاکسی های تمام برقی خود پرده برداری کرده است و ابراز امیدواری کرده که این اتومبیل های دوست‌دار محیط زیست بتوانند به زودی با تردد در پایتخت لندن نزد مسافران محبوب شوند.

لندن به منظور الکتریکی سازی ناوگان حمل و نقل عمومی خود، ماه گذشته میلادی اعلام کرده بود که تا پایان سال 2018 تمامی تاکسی های فعال در این شهر بزرگ عملا باید پاک و عاری از هرگونه آلایندگی باشند. کمپانی London EV به تازگی از تاکسی های تمام برقی خود با نام TX5 e City پرده برداری کرده است و قصد دارد تا پیش از آغاز سال 2018 میلادی چندین نمونه تولیدی از آن را به ناوگان حمل و نقل عمومی شهر لندن اضافه کند. این خودروها می‌توانند در شرایط آب و هوایی مختلف به فعالیت بپردازند و هزاران کیلومتر را جهت خدمات رسانی به شهروندان لندنی بپیمایند.

امکانات تاکسی های تمام برقی TX5 e City

تاکسی های تمام برقی لندنی قادر به پیمایش 130 کیلومتر (با هر بار شارژ)، حمل شش مسافر و حمل یک ویلچر هستند. به طور مشخص این تاکسی در زمینه حمل ویلچر، بهترین عملکرد را در بین تمامی اتومبیل‌های جهان دارا است. در داخل کابین این تاکسی الکتریکی نیز سیستم‌های متنوعی همچون سیستم تهویه مطبوع، سوکت شارژ انواع دیوایس‌های الکتریکی شامل گوشی های هوشمند، اینترنت وای فای و پرداخت الکترونیکی کرایه در اختیار مسافران قرار خواهد داشت. سیستم تهویه این خودرو به فیلتر هوای مخصوصی تجهیز شده است که قادر به از بین بردن گازهای مضر داخل کابین بوده تا سرنشینان خودرو هیچ مشکلی برای تنفس در روزهای آلوده را نداشته باشند.

لندن در اضافه شدن هر چه بیشتر این تاکسی های تمام برقی به ناوگان حمل و نقل عمومی خود اصرار دارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. میگم بریم انگلستان