اپلیکیشن Haven

اپلیکیشن Haven گوشی اندرویدی شما را به یک سیستم امنیتی تبدیل می‌کند

اپلیکیشن Haven که توسط ادوارد اسنودن (Edward Snowden)، پیمانکار سابق آژانس امنیت ملی آمریکا طراحی شده، گوشی شما را به یک سیستم ضد جاسوسی تبدیل می‌کند.

ادوارد اسنودن بیشتر با افشای برنامه‌های جاسوسی آژانس امنیت ملی شناخته می‌شود، اما پروژه بعدی او توسعه یک اپلیکیشن اندرویدی است که باعث می‌شود شهروندان احساس امنیت بیشتری داشته باشند. او طی مصاحبه‌ای با Wired در رابطه با برنامه Haven گفت:

تصور کنید شما سگی نگهبان با خود دارید که می‌توانید آن را به هر هتلی ببرید و در صورت خارج شدن، آن را در اتاق خود بگذارید.

به عقیده اسنودن، وجود چنین چیزی در اتاق شخصی شما زمانی که در آن نیستید، کاری هوشمندانه بوده و می‌تواند همانند یک شاهد، همه چیز را ضبط کند. ایده بسیار ساده است: شما این اپلیکیشن را روی یک گوشی ارزان‌قیمت (که می‌توان آن را دور انداخت) نصب کرده و سپس موبایل خود را در محلی قرار می‌دهید که قصد نظارت بر آن را دارید.

اپلیکیشن Haven

به عنوان مثال، شما در هتلی در هنگ کنگ بوده و نگران هستید که قدرتی جهانی از کارهای شما جاسوسی کند. در این صورت چه خواهید کرد؟ نرم افزار Haven را روی یک گوشی اندرویدی ارزان‌قیمت و خالی نصب کنید.

شما می‌توانید این نرم افزار را به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنید که با ورود کسی به اتاق شما، گوشی شروع به ضبط ویدیو یا ثبت تصاویر کند. سپس این اطلاعات از طریق یک ابزار ارتباطی رمزگذاری شده همچون Signal به گوشی شخصی شما منتقل خواهند شد.

همان‌طور که تصویر ضمیمه‌شده نیز نشان می‌دهد، اپلیکیشن Haven از سرویس‌های رمزگذاری شده‌ای همچون Tor و Signal استفاده می‌کند که به کاربران اجازه کنترل کامل ارتباط با گوشی هوشمند را می‌دهند. در حقیقت هدف اصلی این نرم افزار، تبدیل موبایل شما به یک سیستم امنیتی شخصی است.

ما Haven را به عنوان ابزاری برای خبرنگاران، مدافعان حقوق بشر و مردم در معرض خطر طراحی کرده‌ایم. Haven ساکت کردن شهروندان (حمله، جستجو، دستگیری) بدون دخالت داشتن در عمل را سخت‌تر می‌کند.

هم‌‌اکنون نسخه آزمایشی این نرم افزار در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفته است و کاربران از طریق این لینک می‌توانند آن را دریافت کنند.

معرفی اپلیکیشن Haven از زبان اسنودن

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*