مقایسه سرعت مرورگر

مقایسه سرعت مرورگر سامسونگ با فایرفاکس، گوگل کروم و اج موبایل

تعدد مرورگرهای موبایل امروز بیش از هر زمان دیگری است. با توجه به اهمیت سرعت آن‌ها در این مطلب قصد داریم به مقایسه سرعت مرورگر سامسونگ با فایرفاکس، گوگل کروم و اج موبایل بپردازیم.

تعداد مرورگرهای موبایل درون فروشگاه‌های عرضه اپلیکیشن‌های اندرویدی بسیار زیاد شده است. با این حال کاربران بیش از همه از مرورگر گوگل کروم که به صورت پیش‌فرض بر روی تمامی دستگاه‌های اندرویدی نصب شده است استفاده می‌کنند. محبوبیت بالای فایرفاکس و سرعت فوق‌العاده خوب مرورگر سامسونگ سبب شده کاربران از آن‌ها نیز استقبال خوبی داشته باشند.

با مقایسه سرعت مرورگر سامسونگ با سایر موارد مشخص می‌کنیم آپدیت‌های متعدد منتشر شده برای آن‌ها طی مدت زمان اخیر، چقدر در افزایش سرعتشان تاثیرگذار بوده است. این مقایسه سرعت مرورگر به وسیله چهار برنامه ذکر شده بر روی یک گلکسی نوت 8 صورت گرفته است. در ابتدا بهتر است با مرجع‌هایی که از آن‌ها استفاده شده آشنا شویم.

  • Speedometer: این آزمون ترکیبی به منظور محاسبه واکنش‌گرایی برنامه‌های وب همانند چک لیست‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.
  • JetStream: در این بنچمارک عملکرد ویژگی‌های پیشرفته برنامه وب در جاوااسکریپت همچون ویژگی‌های سه بعدی بررسی می‌شود.
  • MotionMark: این بنچمارک ویژگی‌های گرافیکی و مربوط به کدهای CSS و یا SVG را بررسی می‌کند.
  • Basemark Web 3.0: این مورد به بررسی تمامی فریم ورک‌های مهم جاوااسکریپت و دیگر موارد می‌پردازد.

در این مقایسه سرعت مرورگر کروم 63 (نسخه پایدار کروم 64 هنوز منتشر نشده است)، مرورگر سامسونگ 6.2 و فایرفاکس 57 و در نهایت مرورگر تازه جان گرفته اج در یک گلکسی نوت 8 مورد ارزیابی قرار گرفت. نتیجه در جدول زیر قابل مشاهده است. هر چه عدد ذکر شده بالاتر باشد، ارزشش در بنچمارک مربوط به آن بیشتر است.

جدول مقایسه سرعت مرورگرهای مختلف

مقایسه سرعت مرورگر

موزیلا چندی پیش مرورگر وب فایرفاکس کوانتوم را به عنوان سریع‌ترین نسخه مرورگر وب خود منتشر کرد. این شرکت مدعی است نسخه جدید مرورگر موبایلش دقیقا موازی با فایرفاکس کوانتوم توسعه پیدا کرده است، پس باید توقع سرعت بالایی از آن داشت. درباره سرعت فوق‌العاده نسخه جدید مرورگر وب موزیلا هیچ شکی نیست، اما متاسفانه این موفقیت در نسخه جدید موبایل آن تکرار نشده است.

اگرچه سرعت مرورگر سامسونگ در بسیاری از مواقع بسیار بالا است، اما از نظر انطباق‌پذیری در برخی مواقع با مشکل مواجه می‌شود. اگر وب سایت‌های مختلفی را به وسیله گوشی موبایلتان مشاهده می‌کنید، بهتر است مرورگر سامسونگ را فراموش کرده و از گوگل کروم استفاده کنید.