کاهش سرعت آیفون های قدیمی

کاهش سرعت آیفون های قدیمی ؛ تصمیمی فنی با نادیده گرفتن کاربران!

اپل آپدیت نرم افزاری خود که به کاهش سرعت آیفون های قدیمی منتهی شد را تصمیمی فنی می‌داند. ولی اگر این تصمیمی مثبت بوده است، نباید کاربران از آن مطلع می‌شدند؟

روز چهارشنبه اپل اذعان داشت که سیستم عامل آی او اس، سرعت برخی از آیفون ها و آیپدها با باتری‌های قدیمی را کاهش می‌دهد. مدیران می‌گویند این ویژگی مدیریت برق دستگاه ابتدا در آیفون های 2016 مورد استفاده قرار گرفت. دلایل خوبی برای انجام این کار توسط اپل وجود داشت که از جمله آنها می‌توان به ری استارت شدن تصادفی برخی از گوشی های آیفون در اوج استفاده، به خاطر باتری اشاره کرد.

اما این موضوع واقعا مهم نیست چرا که ما در رابطه با رفتار اپل و تصمیم‌گیری آن از طرف کاربران برای فعال کردن این “ویژگی” صحبت می‌کنیم. در حال حاضر، هیچ گزینه‌ای برای خاموش یا روشن کردن آن وجود ندارد. بدتر از آن، این تصمیم به صورت مخفیانه گرفته شد و مدیران حتی به وجود چنین چیزی هم اشاره نکردند. در این میان، کاربران هم نمی‌توانند خودشان باتری را تعویض کنند.

حالا کاربران به خاطر این کار اپل و مخفی کردن موضوع کاهش سرعت آیفون های قدیمی ، دلایل زیادی برای بی‌اعتماد شدن به این شرکت بزرگ دارند. نه‌تنها اپل حق تصمیم‌گیری را از کاربران سلب کرد، بلکه طرفداران آن نیز نوعی نادیده گرفته شدن را در خود می‌بینند.

کاهش سرعت آیفون های قدیمی

مدیران می‌توانستند با قرار دادن گزینه‌ای در بخش تنظیمات، به کاربران اجازه دهند که خود در این رابطه تصمیم گیرند. در این حالت، آی او اس با نمایش پیغامی مبنی بر نیاز ضروری به فعال شدن “ویژگی” فنی که اپل در رابطه با آن صحبت می‌کند، می‌توانست کاربران را مطلع کند.

البته این موارد در نتیجه نهایی هیچ تاثیری نداشتند چرا که سرعت گوشی های آیفون در هر حالت کاهش پیدا می‌کرد. اما حداقل مشتریان کنترل بیشتری داشته و در صورت تمایل به خرید یک موبایل جدید، این کار را با آگاهی بیشتری انجام می‌دادند.

متاسفانه چنین چیزی در شخصیت اپل که به خود در اتخاذ تصمیم‌های بزرگ در طراحی گوشی ها افتخار می‌کند، وجود دارد؛ تصمیم‌هایی که همچون حذف جک 3.5 میلی‌متری صدا هم‌چنان برای برخی کاربران آزاردهنده بوده و کنترل را از آنها می‌گیرد. به نظر می‌رسد این‌بار، اپل پای خود را فراتر از حدود گذاشته و باید فکری برای آن کند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

8 دیدگاه

  1. حیف پوله که ادم بده اپل بخره بخدا

  2. سواستفاده از تصمیمه کلان و حساب شده اپل ممنوع

  3. عدم احترام و در کل آدم حساب نکردن مشتری برای اپل;یک امر طبیعی شده..هر چه این بی احترامی بیشتر میشه;مشتری های خواب زده و کور و برند پرستش رو بیشتر هوادار خودش میکنه…یکی از دلایل اینکه بعضی ها طرفدار این برند مضخرف هستن همین بی احترامی ها و محدودیت هاست…جالبه اگه گندش توسط کاربران در نمیومد;خود اپل واسه این حماقتش چیزی نمیگفت…حالا فهمیده که بابا یک چندتا مشتری هستن که از گوشی به جز نگاه کردن سیب پپشتش;از گوشی استفاده هم میکنن

  4. به نظرم کار درستیه
    خطر جانی داره اگه نکنن مثل بلایی که سره انرویدیا میاد

  5. بازار، عرضه و تقاضاست.

    زمان مشخص می کنه آیا سیاست درستی رو در پیش گرفتن یا نه

    فکر می کنم فروش اپل در آینده بیاد پایین

  6. سعید بیا اینم اپل، شرکتی که انگار یکی از سهامدارای بزرگشی؛ البته باید بهشون بگم اختصاصی سرعت اون دوتا آیفون خیالیتو کاهش بدن تا شاید آدم بشی

  7. گوشی‌سازها همشون کلاش اند ولی موذیگری اندرویدیها اینقدر نیس، چون فقط آپدیت نمیدهند
    این دروغگوی پدرسوخته اینقدر مردانگی ندارد که بگوید: آپدیت نمیدهم، تا لااقل با همون ورژن قدیمیش سرکنی