با پول پرايد چه خودروهايي را مي توان در خارج از کشور خريد

خریداران پراید در این روزها باید 15 میلیون تومان پول بدهند آنها از این قیمت راضی نیستند .برخی از متقاضیان خودرو در ایران برای اینکه باید ۱۵ میلیون تومان برای خودرویی مثل پراید بپردازند، رضایت چندانی ندارند و این مبلغ را برای این خودرو گران می‌دانند. درحالی که در ایران برای خرید خودروی صفر، با ۱۵ میلیون تومان فقط می‌توان پراید خرید که در خارج از کشور و در سایر نقاط جهان صنایع خودروسازی سعی دارند که تمام اقشار جامعه با هر بودجه ای را راضی نگه دارند.

متاسفانه در ایران، به دلایل مختلف صنایع خودروسازی هنوز نتوانسته‌اند رضایت ایرانیان را چه از لحاظ طراحی و چه از لحاظ قیمت برآورده کنند. با توجه به اینکه صنایع خودروسازی در کشور ۳۰ سال است که تقریبا به صورت انحصاری اداره می‌شوند، کمی جای تاسف دارد که این صنایع به رشد و شکوفایی کامل نرسیده‌اند و قابلیت رقابت با برندهای مطرح جهان را هنوز پیدا نکرده‌اند.

 همانطور که در حال حاضر از لحاظ علمی جایگاه برتری در جهان داریم، چرا نباید با صنعت خودروسازی خود به جنگ اقتصادی با غرب برویم. این امریست که باید در این مدت اتفاق می‌افتاد و این صنایع خود را برای شرایط تحریم آماده می‌کردند که متاسفانه به دلیل سوء‌مدیریت‌ها و انحصار کامل این صنایع در مدت طولانی این اتفاق رخ نداد.به هرحال بد نیست که نگاهی داشته باشیم به اینکه تا قیمت ۱۵ میلیون تومان در سایر نقاط جهان می توان سوار بر چه خودروهایی شد.

 ۱-تاتا نانو

تاتا نانو، محصول یک شرکت خودرو سازی در هندوستان است که ارزان‌ترین خودرو در جهان شناخته شده است. قیمت آن در حدود ۳ هزار دلار آمریکاست که با درنظر گرفتن دلار ۳هزار تومانی بازار آزاد، ۹ میلیون تومان می‌شود.


سرعت این خودروی هاچ بک، ۱۰۵ کیلومتر در ساعت است که این سرعت کمتر از پراید ساخت ایران است. هرچند سرعت این خودروی بنزینی از پراید کمتر است، اما طراحی آن کمی شیک‌تر از پراید به نظر می‌رسد.

 ۲- چری QQ

این خودروی چینی همان دوو ماتیز خودمان است. برند چری در سال ۲۰۱۰، بهترین برند خودرو در چین شناخته شد. قیمت این خودروی چینی هاچ بک، ۴ هزار و ۷۰۰ دلار است که با پول ما و با درنظر گرفتن دلار آزاد، در حدود ۱۴ میلیون تومان می‌شود.
 

۳-موراتی سوزوکی آلتو۸۰۰
 

این خودرو نیز ساخت هندوستان است. خودروی هاچ بک ۵ در. قیمت آن 4 هزار و 500 دلار است که هم قیمت پراید ایرانی می‌شود. البته طراحی آن در مقایسه با پراید بسیار بهتر است.

۴- جیلی MR

جیلی یک برند چینی است که به تازگی نمایندگی آن در ایران افتتاح شده است. نوع Mr آن پنج هزار و 500 هزار دلار قیمت دارد که تقریبا در حدود قیمت پراید سایپا می‌شود.


منبع : افکار نيوز

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*