هواپیمای خودمختار بوئینگ MQ-25 Stingray

هواپیمای خودمختار بوئینگ MQ-25 Stingray رونمایی شد

هواپیمای خودمختار بوئینگ MQ-25 Stingray با قابلیت سوخت‌رسانی به جت‌های جنگی رونمایی شد. با هر بار سوخت‌رسانی، جنگنده‌ها تا 400 مایل بیشتر می‌توانند پرواز کنند.

هواپیمای MQ-25 Stingray برای ورود بوئینگ به رقابت جدید نیروی دریایی ایالات متحده آمریکا برای تولید هوایپمای مستقل با امکان سوخت‌رسانی به سایر جنگنده‌های در حال پرواز همچون بوئینگ ئی ای-18 جی گرولر، بوئینگ اف/ای-18 سوپر هورنت و لاکهید مارتین اف-35 سی طراحی شده است. در این رقابت که نتیجه آن سپتامبر سال 2018 اعلام خواهد شد، لاکهید مارتین و جنرال اتمیکز نیز شرکت دارند.

Don ‘BD’ Gaddis، کسی که پروژه هواپیمای سوخت‌رسان بوئینگ را هدایت می‌کند، ضمن اشاره به همکاری 90 ساله با نیروی دریایی گفت:

تجربه و تخصص ما در رسیدن به این هدف، به ما اعتماد به نفس می‌دهد. ما بعد از پیروز شدن در این رقابت، برای انجام پروازهای آزمایشی آماده هستیم.

هواپیمای خودمختار بوئینگ MQ-25 Stingray توانایی حمل 15 هزار پوند (6 هزار و 800 کیلوگرم) سوخت در مسافت حداکثر 500 مایل (804 کیلومتر) را دارد. بوئینگ پیش از شروع تست‌های پیچیده در سال 2018، مشغول آزمایش موتور هواپیما شده است.

پیروز شدن در این رقابت، اهمیت زیادی برای بوئینگ دارد چرا که پیش‌تر این شرکت در قرارداد فروش 25 میلیارد دلاری به Delta، مغلوب ایرباس شده بود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. خود مختاریم کار دست ادم میده