بهترین دوربین های سال 2017

بهترین دوربین های سال 2017 ؛ معرفی هفت دوربین برتر جهان

بهترین دوربین های سال 2017 متعلق به کدام شرکت‌ها هستند؟ در ادامه، نگاهی اجمالی به برخی از برترین دوربین های عکاسی که امسال معرفی شدند، خواهیم داشت.

این روزها دوربین گوشی های هوشمند به قدری پیشرفته شده‌اند که تولیدکنندگان دوربین های عکاسی و دیجیتال مجبورند محصولات خود را با قابلیت‌های منحصر به فرد توسعه دهند. همین موضوع باعث شد تا در سال 2017 شاهد رونمایی از محصولاتی فوق‌العاده قدرتمند و کاربردی توسط شرکت‌های مختلف باشیم. اما کدام‌یک از این دوربین‌ها ارزش بالاتری دارند؟

بهترین دوربین های سال 2017

Sony Alpha a9

بهترین دوربین های سال 2017

لیست بهترین دوربین های سال 2017 را با پادشاه محصولات سونی آغاز می‌کنیم. سونی A9، یک دوربین فول فریم قدرتمند و اولین دوربین بدون آینه است که از نظر عملکرد می‌تواند یک سر و گردن بالاتر از بسیاری از دوربین‌های رده بالای DSLR قرار گیرد. فوکوس خودکار 693 نقطه‌ای با دقتی بسیار بالا، ثبت مداوم عکس‌ها با نرخ 20 فریم بر ثانیه، منظره‌یاب الکترونیکی با وضوح فوق‌العاده زیاد که هنگام ثبت تصاویر چشمک نمی‌زند و یکی از بهترین سنسورهای موجود در کنار عملکرد بی‌نظیر در نور پایین، تنها بخشی از قابلیت‌های A9 هستند.

سونی A9 به عنوان یکی از بهترین دوربین‌های تک‌چشمی که می‌توان آن را متعلق به آینده دانست، با قیمت 4 هزار و 999 دلار به فروش می‌رسد.

Panasonic Lumix GH5

بهترین دوربین های سال 2017

طی سال‌های اخیر، فیلم‌سازان با بودجه کم از طرفداران سرسخت دوربین‌های سری GH پاناسونیک بوده‌اند. اما این کمپانی ژاپنی با معرفی GH5، محصولی متفاوت را پیش روی کاربران قرار داد و انتظارات را بالاتر برد.

دوربین جدید پاناسونیک با توانایی فیلم‌برداری 4K با نرخ 60 فریم بر ثانیه، ثبت محتوای فول اچ دی با نرخ 180 فریم بر ثانیه، ضبط تصاویر با عمق رنگ 10 بیت و نمونه‌برداری رنگی 4:2:2 در وضوح 4K و نرخ 24 فریم بر ثانیه در کنار تثبیت‌کننده پنج جهته دوگانه و قیمت پایین‌تر، حالا جایگزین مناسبی برای بسیاری از دوربین‌های DSLR خواهد بود. GH5 تا زمان عرضه دوربین GH5s، تمام نیازهای کاربران حرفه‌ای را تا چندین سال برآورده می‌کند.

علاقه‌مندان می‌توانند این محصول قدرتمند را با قیمت 2 هزار دلار خریداری کنند.

Sony RX0

بهترین دوربین های سال 2017

دوربین‌های گوپرو همه‌چیز را تغییر دادند. در واقع، حالا تمام مردم می‌توانند دوربین‌هایی قدرتمند را تقریبا در هر جایی قرار دهند که این موضوع به خلق تصاویر و ویدیوهایی خارق‌العاده توسط مردم منتهی می‌شود. اما کیفیت دوربین‌های اکشن هیچ‌گاه مناسب تولید محتوای مختلف نبوده و در یک فیلم، به سادگی امکان تشخیص آن وجود دارد.

ولی این موضوع در رابطه با دوربین سونی RX0 صدق نمی‌کند؛ محصولی کوچک با اندازه مشابه اکشن کمرای شرکت گوپرو که برای افراد حرفه‌ای و تولید محتوا در فیلم‌ها طراحی شده است. شیشه زایس، سنسور 15.3 مگاپیکسلی Exmor و سیستم پردازش تصویر Bionz X سونی، توانایی‌های منحصر به فرد در عکاسی را به ارمغان می‌آورند. همچنین RX0 علاوه بر مقاومت برابر شوک، ضربه و آب تا عمق 10 متر، ویدیوهای صحنه آهسته با نرخ هزار فریم بر ثانیه را ضبط می‌کند. در حقیقت محصول 700 دلاری سونی، دوربین‌های اکشن را به سطحی کاملا جدید می‌برد.

Nikon D850

بهترین دوربین های سال 2017

اگرچه سونی A9 با هدف کنار زدن دوربین‌های DSLR توسعه پیدا کرده، اما نیکون توجهی به این موضوع ندارد. با استفاده از فناوری سنسور عالی سونی، نیکون موفق به تولید یک دوربین فول فریم بسیار حرفه‌ای شده است. ترکیب سنسور قدرتمند 45.7 مگاپیکسلی با فوکوس خودکار 153 نقطه‌ای سبب شده تا D850، رقبای خود از برند کانن را در نور کم و ISO بالا مغلوب کند.

این دوربین توانایی ثبت ویدیوهای 4K با نرخ 30 فریم بر ثانیه یا فرمت RAW با نرخ حداکثر 7 فریم بر ثانیه را داشته و اگر 45.7 مگاپیکسل بیش از نیاز شماست، می‌توان تصاویر RAW را در سه مدل مختلف برای جلوگیری از پر شدن فضای داخلی ثبت کرد. این دوربین قدرتمند با قیمت 3 هزار و 300 دلار به فروش می‌رسد.

Fujifilm GFX 50S

بهترین دوربین های سال 2017

سال 2014، پنتاکس 645Z نشان داد دوربین های دیجیتال قطع متوسط یا مدیوم فرمت نیازی به داشتن برچسب‌های قیمت یکسان با خوردوهای کوچک ندارند. اما فوجی فیلم با معرفی GFX 50S به عنوان یکی از بهترین دوربین های سال 2017 ، قیمت را به روشی دیگر کاهش داد.

این محصول جدید به یک حسگر 51.4 مگاپیکسلی CMOS با قیمت 6 هزار و 500 دلار تجهیز شده که در مقایسه با نیکون D5 یا کانن 1DX MkII، ارزان‌تر است. همچنین علی رغم بهره‌گیری از چنین سنسور بزرگی، با ما دستگاهی کوچک رو به رو هستیم. در واقع با وزن تنها 825 گرم (29 اونس)، GFX 50S را می‌توان با بسیاری از دوربین‌های فول فریم مقایسه کرد. نمایشگر لمسی کج و منظره‌یاب الکترونیکی جداشونده نیز این دوربین فوق‌العاده قدرتمند را به محصولی همه‌کاره تبدیل می‌کنند.

Panasonic DC-FZ80

بهترین دوربین های سال 2017

DC-FZ80 از جمله محصولاتی است که با قیمت پایین 400 دلار، برای مصرف‌کنندگان طراحی شده و خود را در لیست بهترین دوربین های سال 2017 جای داده است. کاربران به واسطه زوم اپتیکال 60 مرحله‌ای و زوم دیجیتال 4 مرحله‌ای می‌توانند اجسام مختلف را از فاصله فوق‌العاده زیادی مشاهده و ثبت کنند. در حالت زوم حداکثری، تنها یک چهارم سطح ماه در کادر شما دیده خواهد شد. تثبیت‌کننده تصویر این دوربین نیز عملکردی رضایت‌بخش در موقعیت‌های مختلف دارد.

هرچند با یک سنسور کوچک، نباید در انتظار عملکردی حیرت‌آور یا مشابه دوربین های حرفه‌ای در نور کم باشید. اما فراموش نکنید ما با یکی از محصولات پاناسونیک رو به رو هستیم.

Insta360 Air

بهترین دوربین های سال 2017

ویدیوهای پانورامیک که این روزها بیشتر از قبل آنها را می‌بینیم، به کاربران اجازه می‌دهند تا بخش‌های مختلف یک ویدیو را در حالتی که در مرکز آن قرار گرفته باشند، مشاهده کنند.

در سال جاری میلادی، این موضوع تا حد زیادی تغییر کرد و دوربین های 360 درجه همچون Insta360 Air با قیمت تنها 119 دلار، در دسترس همه کاربران قرار گرفتند. Insta360 Air با اتصال به بخش بالایی تلفن هوشمند، ثبت تصاویر یا ویدیوهای 360 درجه با وضوح بالا را امکان‌پذیر کرده و به صورت خودکار آنها را برای اشتراک‌گذاری، به یکدیگر می‌چسباند. البته ما با دوربینی حرفه‌ای رو به رو نیستیم، اما خلق محتوای پانورامیک جذابیت‌های زیادی برای کاربران دارد. ویدیوی پیش رو به کمک نرم افزار ویرایش فیلم Insta360 گرفته شده است:

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

4 دیدگاه

  1. به نظر من سونی در زمینه دوربین از بقیه بهتره

  2. اگه اپل وارد ساخت دوربین بشه این دوربینای قدیمیو زشت همه وهمه ورشکست میشن