عینک هوشمند مجیک لیپ (Magic Leap)

عینک هوشمند مجیک لیپ بعد از 6 سال فعالیت و 1.9 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری معرفی شد

عینک هوشمند مجیک لیپ (Magic Leap) معرفی شد. برای توسعه این عینک واقعیت افزوده زمان و هزینه زیادی صرف شده است. در ادامه بیشتر با عینک مجیک لیپ آشنا می‌شویم.

شرکت Magic Leap به تازگی وب سایت خود را به‌روزرسانی کرده و اطلاعاتی درباره عینک واقعیت افزوده خود که سال‌ها است در انتظارش هستیم در آن قرار داده است. در جلوی عینک هوشمند مجیک لیپ آرایه‌ای از سنسورهای مختلف وجود داشته و آن‌ها از طریق یک سیم به باتری و بخش انجام اعمال محاسباتی متصل می‌شوند. این قسمت که کار پردازش دستگاه بر عهده آن بوده و باتری نیز درونش قرار گرفته است، به صورت کمربند به کاربر متصل می‌شود.

این موارد، با شایعاتی که در ابتدای سال جاری پیرامون عینک هوشمند مجیک لیپ شنیده بودیم مطابقت دارند. در کنار عینک یک کنترلر بی‌سیم نیز وجود دارد. عینک هوشمند Magic Leap گرافیک‌های کامپیوتری را با دنیای واقعی ادغام می‌کند. به عنوان نمونه ممکن است یک موجود فضایی (مجازی و خیالی) را بر روی میز کار خود (واقعی) مشاهده کنید. اگرچه سایر شرکت‌ها این فناوری را واقعیت افزوده می‌نامند، اما Magic Leap تکنولوژی خود را با عنوان «واقعیت مخلوط» معرفی می‌کند.

شرکت سازنده عینک خود را Lightwear، باتری پک آن را Lightpack و کنترلر بی‌سیم دستگاه را Control نامیده است. در تصویر زیر خود عینک هوشمند شرکت Magic Leap را مشاهده می‌کنید که به شش دوربین مجهز شده است.

عینک هوشمند مجیک لیپ (Magic Leap)

در عکس زیر نیز Lightpack قابل مشاهده است. باتری درون این دستگاه قرار داشته و سایر قطعات سخت افزاری درونش همچون تراشه، وظیفه انجام اعمال محاسباتی را بر عهده دارند. شرکت سازنده زمان عرضه محصول را سال 2018 عنوان کرده است. همچنین به گفته‌ شرکت، از آنجایی که عینک هوشمند Magic Leap هنوز در مرحله توسعه قرار دارد، بعید نیست حین عرضه با محصولی متفاوت از آن چه اکنون می‌بینیم مواجه شویم. اگرچه نزدیک به 6 سال است که منتظر معرفی عینک هوشمند Magic Leap هستیم، اما این نخستین مرتبه‌ای است که سازنده زمان مشخصی را برای عرضه تعیین کرده است.

عینک هوشمند مجیک لیپ (Magic Leap)

مزایای عینک هوشمند مجیک لیپ

در وب سایت شرکت چندین کاربرد برای عینک هوشمند جدید آن‌ها ذکر شده است. خرید کردن، گشت و گذار در وب و مخصوصا باز کردن چندین مانیتور و تلویزیون به صورت مجازی از جمله کاربردهای عمومی آن است. به این موارد باید کاربری‌های عینک در زمینه بازی را نیز افزود، چرا که کاربرد تفریحی و گیمینگ عینک هوشمند Magic Leap در گذشته شدیدا مورد بحث بوده است. شرکت این موارد را تنها نقطه آغازی برای محصول جدید خود نام برده است، پس می‌توان انتظار داشت در آینده به کاربردهای عینک واقعیت افزوده (مخلوط) آن‌ها اضافه خواهد شد.

عینک هوشمند مجیک لیپ (Magic Leap)

شرکت Magic Leap تکنولوژی نمایش واقعیت افزوده خود را نیز به تازگی تشریح کرده است. فوتونیک نورپردازی آن‌ها نور دیجیتال در عمق‌های مختلف ایجاد کرده و به طور پیوسته با نور طبیعی مخلوط می‌کند تا به این ترتیب اشیای دیجیتالی را در دنیای واقعی ایجاد کند. شرکت برای اپتیک‌های خود رابط نرم افزار در نظر گرفته است. به عقیده آن‌ها، ما در جهانی سه بعدی زندگی کرده و حتی به صورت سه بعدی فکر می‌کنیم. به همین دلیل رابط فضایی آن‌ها از چند حالت ورودی همچون صدا، ژست‌های حرکتی، ردیابی چشم و حالت سر تشکیل می‌شود.

به عقیده مدیر عامل Magic Leap، قشر بصری مغز تقریبا یک پردازنده است. اگر عینک هوشمند آن‌ها بتواند تنها یک بخش از میدان نور که چشم به آن نگاه می‌کند را پردازش کند، آن را تبدیل به یک هدست می‌کند. در وب سایت شرکت برای عینک هوشمند Magic Leap شش ویژگی اصلی شامل صفحه نمایش، رابط کاربری، صدا و تکنولوژی سنسور ذکر شده است.

قرار است در سال 2018 کیت توسعه و ابزارهایی در کنار توضیحات فنی کافی در اختیار توسعه‌دهندگان قرار بگیرد تا به وسیله آن‌ها توسعه برنامه برای این عینک به وسیله دیگران ممکن شود. اگرچه قیمت عینک هوشمند Magic Leap هنوز به صورت رسمی اعلام نشده است، اما بر اساس شایعات پیشین می‌توان بازه هزار تا هزار و پانصد دلار را برای آن در نظر گرفت.

Magic Leap استارتاپ عجیبی است. از محل سرمایه‌گذاران، ارزش آن به 1.9 میلیارد دلار رسیده است. به عنوان مهمترین سرمایه‌گذاران این شرکت می‌توان به گوگل و علی بابا اشاره کرد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

3 دیدگاه

  1. آدم نگاه اینا میکنه میفته یاد فیلم های آینده ک میسازن?

  2. کاش عینکهای واقعیتِ افزوده جایگزینِ عصای کوران میشد

  3. به جای این اخباره هچل ۷ و غیر اپلی به دادمون برسید زلزله اومده شما دارین واقیته افزودرو میگین؟؟؟؟؟