دایملر

جیلی با خرید سهام دایملر همچنان امپراطوری خود را گسترش می‌دهد

شرکت خودروسازی چینی جیلی در راستای گسترش امپراطوری خود قصد دارد بخشی از سهام شرکت دایملر (Daimler)، شرکت مادر مرسدس بنز آلمان را خریداری کند.

هلدینگ خودرو جیلی،‌ یک کمپانی خودروسازی مستقر در چین است که بعد از شرکت‌هایی همچون بی وای دی، چری و گریت وال در جایگاه چهارمین خودروساز بزرگ خصوصی این کشور آسیایی قرار گرفته است. شرکت جیلی در سال 1986 میلادی، با هدف تحقیق و توسعه، طراحی و تولید اتومبیل‌هایی با کیفیت بالا و دوست‌دار اکوسیستم تاسیس شد. همچنین سهام شرکت جیلی نیز از سال 2005 میلادی در بورس هنگ کنگ عرضه می‌شود.

طی سالیان اخیر این خودروساز موفق به رشد چشم‌گیری در بازارهای جهانی شده است و به همین خاطر مقام نخست رشد را در بین ده‌ها شرکت خودروسازی فعال در چین کسب کند. از مهم‌ترین دلایل این رشد باید به سرمایه گذاری هدفمند و سعی در ارائه نوآوری و خلاقیت دانست.

خرید سهام دایملر توسط جیلی پس از لوتوس

جیلی تا کنون موفق به تصاحب نام‌های بزرگی نظیر شرکت ولوو، شرکت تاکسی لندن و برند خودروسازی بریتانیایی لوتوس شده است. حال رویترز گزارش می‌دهد که جیلی قصد دارد با خرید 5 درصد از سهام شرکت دایملر با ارزشی برابر 4 میلیارد یورو (حدود 4.7 میلیارد دلار) به امپراطوری جهانی خود وسعت ببخشد و تکنولوژی‌های پیشرفته مرسدس بنز را از آن خود کند.

ماه پیش این شرکت چینی به دایملر پیشنهاد داده بود که در صورت ارائه تخفیف آن‌ها حاضر هستند بخشی از سهام غول خودروسازی آلمانی و یکی از بزرگ‌ترین شرکت های خودروسازی جهان را خریداری کند. دایملر پس از ارائه این پیشنهاد بلافاصله آن را رد کرد و اعلام کرد که اگر جیلی قصد خرید سهام آن‌ها را دارد باید از طریق سهام آزاد  و بورس اقدام به این کار کند. در همین راستا شنیده می‌شود که تصمیم جیلی برای تصاحب بخشی از این کمپانی جدی است و آن‌ها قصد دارند 5 درصد کل سهام دایملر را به ارزش 4 میلیارد یورو خریداری کنند که می‌تواند به هر چه بیشتر جهانی شدن برند جیلی کمک کند.

دایملر صاحب شرکت مرسدس بنز و اسمارت است

به نظر می‌رسد که همچنان جاه طلبی‌های جیلی ادامه داشته باشد. این شرکت در سال 2010 با پرداخت 1.8 میلیارد دلار اقدام به خرید شرکت خودروسازی سوئدی ولوو کرد و این روند رو به رشد همچنان ادامه پیدا کرد تا امسال آن‌ها موفق به خرید برند بریتانیایی لوتوس به ارزش 65 میلیون دلار شوند. آن‌ها حتی به تازگی یک شرکت سازنده اتومبیل های پرنده به نام Terrafugia را نیز خریداری کرده‌اند. اما بی‌شک خرید سهام دایملر می‌تواند بزرگ‌ترین اتفاق در طول تاریخ فعالیت جیلی محسوب شود. گفتنیست که دایملر صاحب شرکت مرسدس بنز و اسمارت است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. مثل بختک اوفتادن به جون شرکتای مطرح این چینیا
    اینقدر ازشون جنس اشغال خریدین که پولدار شدن شرکتای خوبم میخان اشغال دونی کنن