آلودگی هوا

شهرداری تهران از ایده‌های استارت آپی با موضوع آلودگی هوا حمایت می‌کند

آلودگی هوا باعث شد تا سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران اعلام کند از ایده‌های استارت آپی برای حل این معضل استقبال خواهد کرد.

دکتر محمد فرجود، مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران در جلسه‌ای میزبان فعالان استارت آپی بود و اعلام کرد از تمام ایده‌های استارت آپی با موضوع آلودگی هوا استقبال و حمایت خواهند کرد. وی در ادامه گفت موضوع شهر هوشمند از جمله برنامه‌های مهمی است که پیگیری می‌شود. در حال حاضر مردم شهر تهران با چالش‌های مهمی مواجه هستند و باید از مباحث کلی در خصوص شهر هوشمند فاصله گرفته و به سمتی حرکت کنیم که شهر هوشمند در قالب خدماتی قابل درک و ملموس در زندگی مردم ایفای نقش کند.

آلودگی هوا

محمد فرجود

مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران بر ضرورت حرکت پرشتاب و همه جانبه در این زمینه تاکید کرد و گفت:

ما به این مساله باور داریم که مقابله و برطرف کردن بسیاری از چالش‌های شهری که زندگی روزمره شهروندان پایتخت را تهدید می‌کند مانند ترافیک، آلودگی هوا و آلاینده‌های زیست محیطی، توجه ویژه‌‌ای به زیرساخت‌های ارتباطی و فناوری را می‌طلبد. از جمله شبکه‌های پهن باند، فیبر نوری یا فناوری‌های اینترنت اشیا که ما در دوره جدید نگاه جدی و ویژه‌ای به آن‌ها خواهیم داشت.

به گفته دکتر فرجود، در همسایگی کشور ما و حاشیه خلیج فارس، شهر دبی با سرمایه‌گذاری و تمرکز بر حرکت به سمت شهر هوشمند و بهره‌گیری از اینترنت اشیا توانست در یک بازه زمانی نسبتا کوتاه، میزان استفاده از سیستم حمل و نقل عمومی را تا دو برابر افزایش دهد.

هوشمندسازی شهر تهران ؛ یکی از راه‌کارهای حل مشکل آلودگی هوا

وی همچنین در ادامه صحبت‌هایش به شرایط نامناسب آلودگی هوای تهران طی روزهای اخیر و گلایه‌های شهروندان اشاره کرد و گفت آلودگی هوا تهدیدی پیچیده و چند وجهی و البته با چندین متولی است و این متولیان تنها به شهرداری تهران محدود نمی‌شوند. همه باید پاسخگوی این وضعیت باشیم و به همین خاطر نمی‌توان گفت تنها با توسعه و به‌کارگیری ابزارهای فناوری اطلاعات این مشکل حل می‌شود. با این حال، شکی نیست که هوشمندسازی شهر تهران و سایر کلان‌شهرهای کشور با سرمایه‌گذاری و دعوت از بخش خصوصی و برنامه‌ریزی دقیق و اصولی تاثیر به‌سزایی در حل این موضوع خواهد داشت.

مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران در پایان خاطرنشان کرد که در خصوص موضوع آلودگی هوا با استارت آپ‌ها و بخش خصوصی تعامل می‌کنیم و از ایده‌های آن‌ها استقبال خواهیم کرد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

3 دیدگاه

  1. من خودم اینقدر بازی simcity رو تو کامپیوتر بازی کردم که خیلی چیزا دستم اومد
    واسه مشگل ترافیک و الودگی تزه قوی دارم نحوی خیابون کشی و درخت کاری و و و
    امیدوارم کسی که مسولشه درست نگاه کنه به این ایده

  2. سریعترین و ارزانترین درمان آلودگی هوا، اخراجِ ماشین دودی است
    برای اینکار کافیست محصولات تسلا را وارد کنید
    از خودروهای چینی ارزانتر است
    زیر/روساخت هم نمیخواد