دیجی کالا

دیجی کالا به دنبال تبدیل شدن به اولین یونی کورن ایران و حضور در کشورهای دیگر

موسسان و مدیران فروشگاه اینترنتی دیجی کالا در یک نشست خبری از برنامه این برند برای تبدیل شدن به اولین یونی کورن ایران و حضور در کشورهای دیگر خبر دادند.

برادران محمدی، موسسان و مدیران دیجی کالا از تبدیل شدن این برند به اولین یونی کورن ایرانی خبر دادند. Digikala که در سال 1385 تاسیس شد و در سال 1394 سرمایه خارجی 100 میلیون دلاری برای خود جذب کرد، حالا چشم به یونی کورن شدن (شرکتی با ارزش بیش از 1 میلیارد دلار) دارد.

دیجی کالا

سعید و حمید محمدی، موسسان و مدیران دیجی کالا در نشست خبری خود اعلام کردند که قصد دارند تا کمتر از یک سال دیگر به عنوان اولین برند یونی کورن ایران دست یافته و وارد بازارهای جهانی شوند. حضور در بازارهای جهانی این فروشگاه اینترنتی ایران از کشورهای خارومیانه و شمال آفریقا آغاز خواهد شد.

دیجی کالا

سرمایه‌گذاری 100 میلیون دلاری هلدینگ هلندی در دیجی کالا

به گفته موسسان دیجی کالا، این برند در سال 1394 موفق به دریافت سرمایه 100 میلیون دلاری توسط هلدینگ IIC  (متشکل از حدود 10 شرکت خارجی) شد که این کار پس از طی شدن فرایند قانونی به تازگی به صورت رسمی ثبت شده است.

دیجی کالا

سرمایه 100 میلیون دلاری دیجی کالا در قبال واگذاری 21 درصد از سهام این شرکت به هلدینگ هلندی واگذار شده است ولی با توجه به توضیحات سعید محمدی این کار به معنی ارزش 500 میلیون دلاری دیجی کالا در حال حاضر نیست و این شرکت در کمتر از یک سال دیگر به اولین یونی کورن ایرانی در دنیا تبدیل خواهد شد.

دیجی کالا

یکی از مهم‌ترین برنامه‌های این فروشگاه اینترنتی در سال‌ 1397، حضور در خارج از مرزهای ایران است. به گفته سعید محمدی، دیجی کالا می‌خواهد در منطقه فعالیت خود را آغاز کند اما به سراغ کشورهایی که آمازون از طریق فروشگاه «سوق» فعالیت می‌کند، نمی‌رود و کار را از کشورهای دیگری که زمینه فعالیت دیجی کالا در آن‌ها فعال است، آغاز می‌کند. او افزود‌:

می‌خواهیم در کشورهایی مانند عراق، افغانستان، پاکستان و ارمنستان فعالیت خود را آغاز کنیم که بلوغ اینترنتی کمتری دارند و رقیب چندان بزرگی هم برای ما وجود ندارد.

دیجی کالا

دیجی کالا سال گذشته مدل تجاری خود را با تغییراتی همراه کرد و سیستم Market Place را پیاده‌سازی کرد که بر اساس آن فروشندگان می‌توانند کالای خود را در اختیار کاربران دیجی کالا قرار دهند. این در حالی بود که برای ده سال، بزرگ‌ترین فروشنده اینترنتی ایران به شکل مستقیم کالا تهیه می‌کرد و در اختیار کاربران قرار می‌داد.

دیجی کالا

مارکت پلیس دیجی کالا امروز پس از یک سال فعالیت، 3 هزار فروشنده دارد در حالی که چشم‌انداز مرکز فروشندگان دیجی کالا، رسیدن به 100 هزار فروشنده و تولید‌کننده است و می‌خواهد به یک بازار هدف 200 میلیونی از کاربران در ایران و چند کشور منطقه دست پیدا کند.

دیجی کالا

محمدی، مدیر عامل دیجی کالا گفت:

در حال حاضر فروشنده‌ها و فروشگاه‌های کوچک دسترسی به بازار کل کشور ندارند اما با پیوستن به بخش فروشندگان دیجی کالا، می‌توانند در سطح کشور فروش داشته و حتی در آینده نیز به بازارهای صادراتی نیز دسترسی پیدا کنند.

دیجی کالا

مدیرعامل دیجی کالا ادامه می‌دهد این بستر، بستر نامحدودی است. یک فروشگاه فیزیکی، به اندازه خود و در یک قالب محدود می‌تواند فعالیت بازرگانی انجام دهد اما در بخش فروشندگان سایت ما محدودیتی برای این افراد وجود ندارد. بدین ترتیب افزایش تولید ملی و صادرات نفتی را شاهد خواهیم بود.