تراشه های 7 نانومتری

اپل تنها شرکتی خواهد بود که در سال 2018 از تراشه های 7 نانومتری استفاده می‌کند

تراشه های 7 نانومتری توانایی‌های بالاتری نسبت به تراشه هایی با لیتوگرافی بزرگ‌تر دارند. اما آیا گوشی های آینده اپل قدرت بالاتری از پرچمدارن اندرویدی خواهند داشت؟

بعد از معرفی اسنپدراگون 845 با فناوری ساخت 10 نانومتری، حالا اپل تنها شرکتی خواهد بود که نسل بعدی گوشی های خود را با تراشه های 7 نانومتری روانه بازار می‌کند. در نیمه اول سال 2018، هیچ گوشی اندرویدی با چیپ های 7 نانومتری عرضه نمی‌شود. با این حال، هنوز هم برخی افراد نسبت به سامسونگ که محصولات خود را در دو نسخه با چیپ های اگزینوس و اسنپدراگون روانه بازار می‌کند. امید دارند.

پیش از این، اپل با معرفی نسل جدید گوشی های خود، فناوری ساخت تراشه ها را نیز به‌روز می‌کرد. این موضوع در رابطه با آیفون ایکس هم تکرار شد، اما اهالی کوپرتینو نمی‌توانستند به تقاضای بازار پاسخ دهند. در واقع موجودی پرچمدار این شرکت در تمام بازارها ظرف چند ثانیه تمام می‌شد. حالا ظرفیت محدود در تولید تراشه های 7 نانومتری سبب ایجاد نگرانی‌ها و تکرار دوباره مشکلات شده است.

تراشه های 7 نانومتری

انتظار می‌رود اپل سه موبایل جدید را در سال 2018، با ظاهری مشابه آیفون ایکس معرفی کند. بدون شک، همه این گوشی های هوشمند با نمایشگرهای تمام‌صفحه و پشتیبانی از Face ID تولید خواهند شد. اما موضوع مهم‌تر، وجود شایعاتی مبنی بر تجهیز آنها به چیپ‌های یکسان با آیفون X است.

به هر صورت، اپل و سامسونگ تنها شرکت‌هایی خواهند بود که می‌توانند از تکنولوژی 7 نانومتری برای محصولات خود استفاده کنند. اما از نظر فنی و قدرت پردازشی، تفاوت چندانی میان آن و فناوری 10 نانومتری نبوده و کاربران متوجه کندی در پردازش محتوا نخواهند شد. گفته می‌شود اپل در تعامل با TSMC، تمام آیفون ها و آیپدهای سال 2018 را به چیپست های 7 نانومتری تجهیز می‌کند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. واقعا دم اپل گرم دستش درد نکنه که جهش تکنولوژی کرد دنیا با این شرکت